Η VW θα κρατήσει το εμβληματικό όνομα Golf και στη νέα της εποχή της πλήρους ηλεκτροκίνησης. Το Volkswagen ID.Golf θα έρθει το 2026 και θα συνυπάρξει με το ID.3.
To Golf σήμερα βρίσκεται στην όγδοη γενιά του, και είναι μάλλον περιττό να σχολιάσει κανείς πόσο σημαντικό μοντέλο υπήρξε για την εταιρεία του Wolfsburg τον τελευταίο μισόν αιώνα. Η σημασία του είναι τέτοια, πάντως, που η VW πιθανότατα θα κρατήσει το όνομα Golf ακόμα και μετά τον πλήρη μετασχηματισμό της σε εταιρεία αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το επιβεβαίωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Thomas Schafer, μιλώντας στο περιοδικό «Auto Express» και λέγοντας: «Έχουμε ορισμένες εμβληματικές ονομασίες, όπως το Golf και το GTI. Θα πρέπει να είσαι τρελός για να τις αφήσεις να σβήσουν. Προς το παρόν, δουλεύουμε πάνω στη μελλοντική μας γκάμα και τη λογική της ονοματοδοσίας της.
BUY NOW
»Πιθανότατα θα κρατήσουμε τον όρο ID. αλλά την ίδια στιγμή εμβληματικά μοντέλα μας θα συνεχίσουν να έχουν το όνομά τους, όπως κάνουμε με το ID.Buzz. Αυτό δουλεύει», συμπλήρωσε ο Γερμανός, υποστηρίζονται ότι «είναι πιθανόν» η VW να έχει στο μέλλον ένα αυτοκίνητο που να ονομάζεται ID.Golf.
Το ενδεχόμενο ID.Golf, λοιπόν, αναμένεται το 2026, όταν και θα κλείσει ο κύκλος της σημερινής όγδοης γενιάς του γερμανικού hatchback. Η γενιά αυτή θα δεχθεί φέτος μια σημαντική ανανέωση, με την προσθήκη αποδοτικότερων υβριδικών συστημάτων, για να παραμείνει επίκαιρη μέχρι το μετασχηματισμό του Golf σε αποκλειστικά ηλεκτρικό. Σε ερώτηση αν μπορούν να συνυπάρξουν τα ID.3 και ID.Golf, ο Schαfer τόνισε πως «και τα δύο έχουν λόγο να παραμείνουν».
Τεχνικά, το ID.Golf ενδέχεται να παρατείνει τη ζωή της πλατφόρμας ΜΕΒ, που χρησιμοποιεί σήμερα το ID.3 και η οποία ακουγόταν ότι θα έφτανε στο τέλος της ζωής της το 2026. Αν και ακούγεται λίγο παράξοδο, η Volkswagen φημολογείται ότι θα επενδύσει μάλιστα 1,3 δισ. ευρώ στην εξέλιξη αυτής της πλατφόρμας.
Σκοπός της επένδυσης αυτής είναι να δεχθεί η πλατφόρμα τις νέας τεχνολογίας μπαταρίες και να παρέχει δυνατότητα φόρτισης μέχρι και 200 kW. Ακούγεται παράδοξο, διότι την ίδια στιγμή η VW εξελίσσει τη νέα αρχιτεκτονική SSP - μια απλοποιημένη και πιο οικονομική εκδοχή της PPE στην οποία από καιρό εργάζονται οι Porsche και Audi για τα πιο ακριβά αυτοκίνητα του ομίλου.
Πέραν του Golf, ο Schafer άφησε επίσης να εννοηθεί ότι το όνομα Polo πιθανότατα δεν θα έχει την ίδια τύχη με το Golf, και ότι το εμβληματικό GTI θα περάσει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης για τα EV επιδόσεων της εταιρείας. Αυτό σημαίνει ότι μάλλον θα πάρει τη θέση του υπάρχοντος εμβλήματος GTX στα σπορ ηλεκτρικά Volkswagen του μέλλοντος.
Πολύ σημαντική, επίσης, ήταν η επιβεβαίωση του Γερμανού ισχυρού άνδρα του ομίλου του Wolfsburg ότι στη γκάμα της οικογένειας ID. θα προστεθεί ένα νέο μικρό μοντέλο, κάτω από το ID.3, που θα είναι πιο οικονομικό και θα αποτελεί την «πύλη εισόδου» στην γκάμα ID.
Πρόκειται για το ID.2, που σύμφωνα με τον Schafer «θα κοστίζει αρκετά κάτω από 25.000 ευρώ. Αλλά δεν μπορούμε να μείνουμε εκεί. Η πραγματικότητα επιβάλλει ότι πρέπει να κατέβουμε κάτω και από τις 20.000 ευρώ, και η ομάδα μας τώρα δουλεύει διάφορες ιδέες για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορέσουμε να το πετύχουμε. Δεν έχουμε βρει μια λύση ακόμα, αλλά πιστεύω ότι μπορούμε να το καταφέρουμε. Το κόστος της μπαταρίας είναι, προς το παρόν, ο κρισιμότερος παράγοντας».