Μια μελέτη της Global EV Alliance υποστηρίζει ότι μόλις το 1% όσων έχουν αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σκέφτονται να επιστρέψουν σε οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η έρευνα διεξήχθη σε 18 χώρες και περιλάμβανε 23.000 συμμετέχοντες. Παρότι το αποτέλεσμα αυτό φαίνεται συντριπτικό, εγείρει σημαντικές αμφιβολίες - κυρίως λόγω της προέλευσης της μελέτης, από έναν οργανισμό που προωθεί την ηλεκτροκίνηση. Συνεπώς, δεν θα ήταν παράλογο να σκεφτεί κανείς ότι η μελέτη πιθανώς να είναι μεροληπτική.
Σύμφωνα με την Global EV Alliance, το 92% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι μηδενικών εκπομπών, ενώ μόλις σε ποσοστό 4% σκέφτονται να επιλέξουν ένα plug-in υβριδικό. Ανάμεσα σε αυτούς, μόνο 1 στους 100 θα γύριζε πίσω σε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
BUY NOW
Η μελέτη αναφέρει μια σειρά από λόγους για την ικανοποίηση των οδηγών από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και οι κυριότεροι είναι οι εξής: χαμηλότερο κόστος λειτουργίας κινητήρα (45%), περιβαλλοντικά οφέλη (40%), μειωμένη τοπική ρύπανση (32%), δυναμική οδήγηση (21%) και χαμηλότερο κόστος συντήρησης (18%).
Παρά τα θετικά αποτελέσματα που παρουσιάζει η μελέτη, υπάρχουν βάσιμες αμφιβολίες για την ακρίβεια των δεδομένων. Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται σε περίοδο κάμψης λόγω της μείωσης του ενδιαφέροντος του κοινού, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με το "πλειοψηφικό" αποτέλεσμα που παρουσιάζει η Global EV Alliance.
Προηγούμενη μελέτη της McKinsey, που δημοσιεύτηκε από την Automotive News, αποκαλύπτει μια πολύ πιο περίπλοκη εικόνα. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι 29% των αγοραστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επέλεγαν ξανά, αν είχαν τη δυνατότητα, αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου το 46% των ιδιοκτητών EV δήλωσαν ότι προτιμούν να επιστρέψουν σε παραδοσιακές τεχνολογίες. Η έρευνα της McKinsey πραγματοποιήθηκε σε 15 χώρες, περιλαμβάνοντας 30.000 καταναλωτές και κάλυψε το 80% των συνολικών πωλήσεων EV παγκοσμίως.
Εξάλλου, η διάδοση των EV έχει επιβραδυνθεί κυρίως λόγω του υψηλού κόστους αγοράς (που αποκλείει τις εργατικές τάξεις από τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση), της ανεπαρκούς υποδομής φόρτισης, του φόβου πυρκαγιών και του κόστος των επισκευών λόγω έλλειψης εξειδικευμένων μηχανικών.
Έτσι, ενώ η Global EV Alliance παρουσιάζει μια εξαιρετικά θετική εικόνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η μελέτη της McKinsey, με πιο ρεαλιστικά αποτελέσματα, δείχνει ότι υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για να ξεπεραστούν τα εμπόδια που εμποδίζουν την ευρεία αποδοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.