Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόλις το 9% ή λιγότερο του μεριδίου αγοράς σε περισσότερα από τα μισά κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δύσκολα μπορούν να αγοράσουν κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πολλοί καταναλωτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς η συντριπτική πλειοψηφία σε πάνω από τα μισά κράτη-μέλη έχουν μέσο καθαρό εισόδημα 13.000 ευρώ.
Τα παραπάνω δεδομένα που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καταδεικνύουν ότι η οικονομική προσιτότητα εμποδίζει την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά.
BUY NOW
Στην Ελλάδα η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης καταγράφει κυριολεκτικά ρεκόρ ωστόσο οι πωλήσεις σε απόλυτους αριθμούς παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα παρά την ύπαρξη της υψηλότερης επιδότησης στην ΕΕ μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».
Στην υπόλοιπη Γηραιά Ήπειρο παρά τις νομοθετικές προσπάθειες της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα, υπάρχει αξιοσημείωτη έλλειψη πρωτοβουλιών τόσο σε επίπεδο Κομισιόν όσο και σε εθνικό επίπεδο για την επιτάχυνση της υιοθέτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά.
Τα τελευταία στοιχεία της ACEA για τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) επιβεβαιώνουν ότι η οικονομική προσιτότητα παραμένει σημαντικό εμπόδιο για τους Ευρωπαίους καταναλωτές, καθώς πολλοί αναγκάζονται να απέχουν από την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν μόλις το 9% ή λιγότερο του μεριδίου αγοράς σε περισσότερα από τα μισά κράτη μέλη της ΕΕ. Οι χώρες αυτές συγκεντρώνονται κυρίως στην Κεντρική και Ανατολική και Νότια Ευρώπη, όπου το μέσο καθαρό εισόδημα είναι 13.000 ευρώ.
Αντίθετα, τα υψηλότερα μερίδια (30% και άνω) εντοπίζονται σε μόλις πέντε χώρες της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης όπου το καθαρό εισόδημα ξεπερνά τις 32.000 ευρώ.
Αυτά τα τελευταία στοιχεία είναι μια σχετική υπενθύμιση ότι η έλλειψη κινήτρων από τους καταναλωτές για την αγορά καθαρότερων και πιο οικολογικών οχημάτων παρεμποδίζει το τεράστιο δυναμικό της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η έλλειψη ευνοϊκών συνθηκών, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης στην υποδομή χρέωσης, επιδεινώνει επίσης τις διαφορές μεριδίων αγοράς μεταξύ των κρατών μελών και των περιφερειών της ΕΕ.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει σημαντικά στην τεχνολογία των ηλεκτρικών οχημάτων. Η ηλεκτροκίνηση είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να ελαχιστοποιηθεί το αποτύπωμα άνθρακα των οδικών μεταφορών, να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων και να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα, αλλά τα ζητήματα της τιμής βάζουν φρένο σε αυτήν την τόσο αναγκαία μετάβαση.
Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στην ΕΕ, σύμφωνα με την ACEA, πρέπει να ενεργήσουν ανάλογα με τη θέσπιση ολιστικών συνθηκών. Η γρήγορη εγκατάσταση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ήπειρο, ειδικά σε χώρες όπου η υποδομή είναι εμφανώς ελλιπής, είναι μόνο ένα από αυτά τα μέτρα.
Επιπλέον, τα κίνητρα αγοράς, τα οποία συμβάλλουν στην άμβλυνση των προκλήσεων προσιτής τιμής που αντιμετωπίζουν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές, μπορούν να τονώσουν περαιτέρω τη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό μηδενικό μέλλον.
Τα πέντε κράτη-μέλη με την χαμηλότερη διείσδυση στην ηλεκτροκίνηση αλλά και το χαμηλότερο μέσο εισόδημα:
Σλοβακία: 3,7% – 10.985 ευρώ
Τσεχία: 3,9% – 13.836 ευρώ
Βουλγαρία: 4,0% – 7.272 ευρώ
Πολωνία: 5,0% – 10.782 ευρώ
Κροατία: 5,0% – 10.391 ευρώ
Τα πέντε κράτη-μέλη με την υψηλότερη διείσδυση στην ηλεκτροκίνηση αλλά και το υψηλότερο μέσο εισόδημα:
Σουηδία: 56,1% – 35.486 ευρώ
Δανία: 38,6% – 39.274 ευρώ
Φινλανδία: 37,6% – 33.155 ευρώ
Ολλανδία: 34,5% – 40.312 ευρώ
Γερμανία: 31,4% – 32.850 ευρώ