Πόση αυτονομία χάνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους 38 βαθμούς Κελσίου

Tesla Model Y

Αν τυχόν έχετε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πιθανώς τον τελευταίο μήνα να διαπιστώσατε απώλειες στην αυτονομία του. Μια νέα μελέτη υπολόγισε πόση ακριβώς χάνεται σε θερμοκρασίες που αγγίζουν τα 40άρια.

Ως γνωστόν, η ιδανική λειτουργία μιας μπαταρίας επιτυγχάνεται όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος κυμαίνεται από τους 15 μέχρι τους 25° Κελσίου. Σε χαμηλότερες ή υψηλότερες θερμοκρασίες, το ίδιο το αυτοκίνητο είναι υπεύθυνο για τη διατήρηση της μπαταρίας στη σωστή θερμοκρασία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως, η τελευταία αυτή λειτουργία καταναλώνει πολλή ενέργεια, χωρίς καν να αναφέρουμε εκείνη που καταναλώνουν οι επιβάτες για την ανάγκη της χρήσης του κλιματισμού του αυτοκινήτου σε συνθήκες αφόρητης ζέστης.

Μια μελέτη από την εξειδικευμένη εταιρεία Recurrent προσδιορίζει με ακρίβεια αυτήν την απώλεια που συνδέεται άμεσα με τη ζέστη και τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Η Recurrent βασίστηκε σε δεδομένα από περίπου 7.500 ηλεκτρικά οχήματα. Και διαπίστωσε ότι η αυτονομία που χάνεται σε περιπτώσεις υψηλής ζέστης μπορεί να φτάσει μέχρι και το ένα τρίτο.

Το ενδιαφέρον είναι ότι τα δεδομένα της Recurrent ξεκινούν από τη θερμοκρασία των 24° C και δείχνουν ότι σε αυτό το επίπεδο, η μπαταρία του αυτοκινήτου δεν χάνει ακόμα αυτονομία. Από την άλλη πλευρά, από τους 27°C, η αποθηκευμένη ενέργεια αρχίζει να μειώνεται σταδιακά: με μια μικρή απώλεια 2,8% στην αρχή, κι έπειτα 3,5% στους 29°C.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έτσι, κάτω από τους 30° C η απώλεια της αυτονομίας δεν είναι και τόσο αισθητή για τον οδηγό, καθώς αν π.χ. το αυτοκίνητό του έχει συνολική αυτονομία 450 km με κάθε φόρτιση, μειώνεται στα 434 km στους 29° Κελσίου.

Όταν όμως η θερμοκρασία υπερβεί αυτό το όριο, τα πράγματα χειροτερεύουν. Στους 32°C, η απώλεια ανεβαίνει στο 5%, έπειτα στο 15% στους 35° C και τέλος αγγίζει ακόμα και το 31% όταν η εξωτερική θερμοκρασία φτάνει τους 38° Κελσίου. Έτσι, ένα αυτοκίνητο με αυτονομία 450 km, έχει πλέον με κάθε πλήρη φόρτιση αυτονομία 310 km με τόση πολλή ζέστη.

Σύμφωνα με την Recurrent, μία από τις λύσεις για να περιορίσουμε την απώλεια αυτονομίας τους πολύ ζεστούς μήνες είναι να ανάβουμε τον κλιματισμό πριν αποσυνδέσουμε την πρίζα από το φορτιστή, διότι το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί πολύ περισσότερη ενέργεια για να ψύξει την καμπίνα παρά για να την διατηρήσει στη σωστή θερμοκρασία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ