5 tips για να παρατείνετε την ζωή του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων
Η τήρηση των πέντε απλών συμβουλών που αναφέρουμε θα χαρίσουν μακροζωία σε δύο πολύ σημαντικά μέρη του αυτοκινήτου σας.
Ικανή μερίδα οδηγών σκέφτεται πως να παρατείνει την διάρκεια ζωής του αυτοκίνητου του για ευνόητους λόγους, καθώς δεν θέλει να βρεθεί στην δυσάρεστη θέση που τα προβλήματα και το κόστος των επισκευών θα τους αναγκάσουν να το αποχωριστούν.
Ωστόσο, τι θα συμβεί εάν παρεκκλίνετε ελαφρώς από τις συστάσεις του κατασκευαστή στον τομέα της περιοδικής συντήρησης και προσπαθήσετε να αυξήσετε τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου σας; Για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, χρειάζεται μια διαφορετική προσέγγιση στο θέμα, με τους ειδικούς να αναφέρουν κάποιες βασικές ενέργειες για την αύξηση της διάρκειας ζωής των δύο βασικών μηχανικών μερών του αυτοκινήτου, του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων.
BUY NOW
Αλλαγή λαδιών στρωσίματος
Σχεδόν κανένας κατασκευαστής δεν θα σας συστήσει να αλλάξετε το λάδι μετά το στρώσιμο του κινητήρα. Επίσης, πολλοί οδηγοί πιστεύουν ότι πρόκειται για σπατάλη χρημάτων, αλλά στην πραγματικότητα είναι μία απολύτως φυσιολογική κίνηση. Το πρώτο λάδι θα “τραβήξει” μαζί του κάθε είδους μικροσωματίδια, τα οποία είναι άχρηστα και επιβλαβή για τον κινητήρα. Συνήθως το στρώσιμο ενός κινητήρα ολοκληρώνεται μετά από περίπου 1.500 χλμ., οπότε ακριβώς τότε καλό είναι να αλλάξετε το λάδι και το φίλτρο του.
Αλλαγή βαλβολινών στρωσίματος
Οι περισσότεροι κατασκευαστές σασμάν περιορίζουν τις συστάσεις τους σε έναν αραιής συχνότητας έλεγχο της στάθμης του ειδικού λιπαντικού. Το βιβλίο συντήρησης συχνά δεν αναφέρει καν αλλαγή. Συνήθως όμως, οι βαλβολίνες του κιβωτίου πρέπει να αλλάζουν κάθε 60.000 χλμ. Εάν όμως το αυτοκίνητο σας έχει υποβληθεί σε σοβαρά φορτία, όπως για παράδειγμα ρυμούλκηση, αυτό σημαίνει πιο συχνές αλλαγές.
Ζέσταμα κινητήρα
Όλοι οι κατασκευαστές αναφέρουν ότι οι κινητήρες των αυτοκινήτων τους δεν χρειάζονται προθέρμανση. Αναμφίβολα, οι σύγχρονοι κινητήρες είναι ανώτεροι κατασκευαστικά από τους παλαιότερους, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν θεμελιώδεις διαφορές.
Σε καμία περίπτωση δεν αναφέρουμε να κάτσετε με τα λεπτά να ζεσταίνετε στο ρελαντί τον κινητήρα. Απλά αφήστε να περάσουν μερικά δευτερόλεπτα. Επιπλέον, μπορείτε να τον ζεστάνεται εν κινήσει για τα πρώτα δύο χιλιόμετρα, αποφεύγοντας έντονη πίεση στο γκάζι.
Ζέσταμα κιβωτίου ταχυτήτων
Πριν ξεκινήσετε την διαδρομή σας και για όσα δευτερόλεπτα ζεσταίνεται ο κινητήρας, φροντίστε με πατημένο τον συμπλέκτη περάσετε όλες τις σχέσεις από τον επιλογέα, με σκοπό να “κινηθούν” ελαφρώς οι βαλβολίνες και να ανεβάσουν θερμοκρασία. Σε περίπτωση αυτόματου κιβωτίου, μόλις βάλετε D ή R περιμένετε μερικά δεύτερα με πατημένο το πεντάλ του φρένου, και μετά ξεκινήστε. Εννοείται ότι στα πρώτα χιλιόμετρα διαδρομής δεν χρησιμοποιούμε επιθετικά τον επιλογέα του χειροκίνητου κιβωτίου, ούτε βάζουμε σπορ προγράμμα στο αυτόματο κιβώτιο.
Μη σβήνετε αμέσως τον κινητήρα
Κάθε φορά που σταθμεύετε μετά από μία μεγάλη διαδρομή, καλό είναι να μην σβήνετε τον κινητήρα αμέσως και να τον αφήνετε να λειτουργήσει για μερικά δευτερόλεπτα, ακόμα και ένα λεπτό, στο ρελαντί. Με αυτό τον τρόπο θα κρυώσει ελαφρώς το λιπαντικό και δεν θα “ταλαιπωρήσει” τα σωθικά του κινητήρα. Σε περίπτωση υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα, η συγκεκριμένη κίνηση επιβάλεται, καθώς πρέπει να μένει αναμμένος ο κινητήρας για ένα-δυο λεπτά (απενεργοποιώντας το stop/start σε τέτοιες περιπτώσεις) για να κρυώσει το λάδι που κυκλοφορεί γύρω από την τουρμπίνα ώστε να αποφευχθεί η εξανθράκωση του λιπαντικού.