Ατύχημα στον δρόμο: Πότε ένα αυτοκίνητο πάει για ολική καταστροφή;

car accident 1

Με δεδομένο ότι τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας, οι κάτοχοι αυτοκινήτων πρέπει να γνωρίζουν τις επιλογές που έχουν σε περίπτωση που το όχημά τους υποστεί ολική καταστροφή.

Τα τροχαία ατυχήματα, δυστυχώς, αποτελούν ένα ιδιαίτερα συχνό φαινόμενο στους δρόμους της χώρας μας. Εφόσον κάποιος εμπλακεί σε ένα τροχαίο, το «καλύτερο» σενάριο είναι να μην προκληθεί τραυματισμός, μιας και οι λαμαρίνες στις περισσότερες περιπτώσεις επισκευάζονται.

Και λέμε «στις περισσότερες περιπτώσεις», με δεδομένο ότι είναι πιθανό το όχημα να έχει υποστεί ολική καταστροφή και ως εκ τούτου χαρακτηρίζεται ως ασύμφορο επισκευής.

Πώς τεκμαίρεται ότι ένα αυτοκίνητο έχει υποστεί ολική καταστροφή;

Μετά το ατύχημα, ο πραγματογνώμονας θα συντάξει έκθεση όπου θα υπολογίζεται το κόστος εργασίας και των ανταλλακτικών που χρειάζονται για να γίνει η επισκευή του οχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην περίπτωση που το σύνολο εργασίας και ανταλλακτικών υπερβαίνει την τωρινή εμπορική αξία του οχήματος, τότε η ασφαλιστική εταιρεία θα χαρακτηρίσει το όχημα ως ασύμφορο επισκευής. Δηλαδή κρίνει ότι το όχημα έχει υποστεί ολική καταστροφή. 

ασφάλιση αυτοκινήτου

Ποιες επιλογές έχω;

Στην περίπτωση ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος ο ιδιοκτήτης (παθών) μπορεί να ζητήσει αποζημίωση που είναι ίση με την εμπορική αξία του κατεστραμμένου αυτοκινήτου του, πριν συμβεί η σύγκρουση. Σε αυτή την περίπτωση, όμως, ο παθών είναι υποχρεωμένος να αποδώσει το κατεστραμμένο αυτοκίνητο στην ασφαλιστική εταιρεία.

Ως δεύτερη επιλογή, ο παθών μπορεί να διατηρήσει στην κυριότητά του το όχημα. Σε αυτή την περίπτωση η ασφαλιστική θα μας δώσει μικρότερο ποσό αποζημίωσης, και θα μας αφήσει να πουλήσουμε εμείς τα «σώστρα», δηλαδή τα μέρη του οχήματος που δεν έχουν υποστεί ζημιά και επομένως μπορούν να πωληθούν ως ανταλλακτικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ασφάλιση αυτοκινήτου

Για παράδειγμα, αν η τρέχουσα εμπορική αξία ενός ολοσχερούς κατεστραμμένου αυτοκινήτου πριν το ατύχημα ήταν 10.000 ευρώ, ο παθών μπορεί να λάβει ως αποζημίωση από την ασφαλιστική 10.000 ευρώ.

Διαφορετικά, μπορεί να λάβει – για παράδειγμα - 7.000 ευρώ και να πουλήσει ο ίδιος τα «διασωθέντα» από το ατύχημα εξαρτήματα (σώστρα).

Στην περίπτωση, τέλος, που το όχημα μπορεί να επισκευαστεί από τεχνική πλευρά, όμως το κόστος για τα ανταλλακτικά και την εργασία ξεπερνούν την εμπορική αξία του οχήματος (ονομάζεται οικονομική ολική καταστροφή), τότε μπορεί να λάβει ένα ποσό ως αποζημίωση και αφού επισκευάσει το αυτοκίνητο, να στείλει τα τιμολόγια στην ασφαλιστική.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ