Αυτή είναι η βλάβη που μπορεί να καταστρέψει μέσα σε δευτερόλεπτα τον κινητήρα του αυτοκινήτου σου
Εφιαλτικό σενάριο για κάθε οδηγό αποτελεί η ολική κατάρρευση του υπερτροφοδότη, ο οποίος απαντάται στη συντριπτική πλειονότητα των σύγχρονων κινητήρων.
Οι τούρμπο κινητήρες έχουν εξελιχθεί σε αναπόσπαστο κομμάτι της αυτοκινητικής ζωής μας, δεδομένου ότι έχουν κυριαρχήσει έναντι των ατμοσφαιρικών μοτέρ που τείνουν προς εξαφάνιση.
Πλέον σχεδόν κάθε κινητήρας βενζίνης ή πετρελαίου έχει υπερτροφοδοτούμενη φύση, κάτι που επιτρέπει την αύξηση της ισχύος, μειώνοντας ταυτόχρονα τόσο την κατανάλωση όσο και τις εκπομπές ρύπων.
BUY NOW
Το τούρμπο, το οποίο με -απλά λόγια- κινείται από τα καυσαέρια του κινητήρα, έχει οδηγήσει σε μια νέα τεχνολογική πραγματικότητα, με τεράστια οφέλη. Στον αντίποδα, η επαναστατική αυτή τεχνολογία μπορεί να έχει οδυνηρές επιπτώσεις στον κινητήρα μας, εφόσον δεν αντιληφθούμε εγκαίρως κάποια σημάδια, όπως αυτά που αναφέρουμε παρακάτω.
Πτώση απόδοσης κινητήρα
Η πτώση της απόδοσης ενός κινητήρα αποτελεί το πρώτο σημάδι ότι κάτι έχει «στραβώσει» με τον μηχανισμό υπερπλήρωσής του. Αυτό που πρακτικά συμβαίνει είναι πως έχει μειωθεί η πίεση με την οποία εισρέει ο ατμοσφαιρικός αέρας στους θαλάμους καύσης του κινητήρα, γεγονός που μπορεί να οφείλεται είτε στο κύκλωμα της υπερτροφοδότησης είτε στον ίδιο τον υπερτροφοδότη.
Καπνός από την εξάτμιση
Σε αντίθεση με τα ατμοσφαιρικά μοτέρ όπου τα λάδια λιπαίνουν και ψύχουν μόνο την κινητήρα, σε έναν υπερτοφοδοτούμενο αυτά περνούν και από την τουρμπίνα, μειώνοντας τις τριβές των ρουλεμάν και των μηχανικών μερών. Το λάδι επιστρέφει μέσω του σωλήνα επιστροφής προς το κάρτερ (ελαιολεκάνη).
Σε περίπτωση, ωστόσο, που υπάρξει κάποια διαρροή λαδιού από την τουρμπίνα (π.χ. λόγω κάποιου ραγίσματος στον υπερσυμπιεστή), το λάδι μπορεί να καταλήξει στους κυλίνδρους του κινητήρα. Σε αυτή την περίπτωσή μας, το αυτοκίνητο θα καίει λάδια, με το πιο σύνηθες σύμπτωμα να είναι το «κάπνισμα» λευκού καπνού από την εξάτμιση.
Πρέπει, βέβαια, να σημειωθεί ότι η υπέρμετρη κατανάλωση λαδιού και ο λευκός καπνός στις περισσότερες των περιπτώσεων σχετίζεται με τη στεγανότητα του κινητήρα.
Έντονος θόρυβος
Σε περίπτωση που περνάει έντονος θόρυβος στην καμπίνα του αυτοκινήτου από το τούρμπο, ή έχει αλλάξει η χροιά του ήχου που το τελευταίο παράγει, τότε ενδεχομένως υφίσταται βλάβη.
Λαμπάκι στο καντράν
Πολλά μπορεί να είναι τα αίτια που επιφέρουν την ενεργοποίηση της ένδειξης check engine στο καντράν του αυτοκινήτου μας. Ένα από αυτά μπορεί να αφορά σε δυσλειτουργία του υπερσυμπιεστή καυσαερίων.
Ολική καταστροφή μέσα σε δευτερόλεπτα
Τα παραπάνω «σημάδια» φωνάζουν ότι το τούρμπο μας αντιμετωπίζει κάποια βλάβη και ως εκ τούτου απαιτείται να επισκεφτούμε έναν μηχανικό. Αυτό διότι ελλοχεύει ο σπάνιος αλλά υπαρκτός κίνδυνος ο υπερτροφοδότης να καταρρέσει, κάτι που συνεπάγεται τη μεταφορά θραυσμάτων στον θάλαμο καύσης.
Πρόκειται για ένα εφιαλτικό σενάριο για κάθε οδηγό με δεδομένο ότι τα θραύσματα (από σπασμένο φτερό, κουζινέτο κ.ο.κ.) του τούρμπο μπορεί να σηματοδοτήσουν μέσα σε μόλις δευτερόλεπτα την καταστροφή του μοτέρ, επιφέροντας μια τεράστια οικονομική επιβάρυνση στον κάτοχο του αυτοκινήτου.