Ποιον διακόπτη πρέπει να πατάς τον χειμώνα για να μην πας συνεργείο -Ποιες βλάβες θα αποφύγεις
Οι καλές πρακτικές και συνήθειες κατά τη χρήση του αυτοκινήτου όλο τον χρόνο μειώνουν τα έξοδα συντήρησής και ακόμη περισσότερο δαπανηρές βλάβες που προκύπτουν τη χειρότερη στιγμή.
Οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούν τον χειμώνα οδηγούν τους κατόχους αυτοκινήτου στη συχνή χρήση του καλοριφέρ του μοντέλου τους, με στόχο να αντιμετωπίσουν το κρύο αλλά και να ξεθολώσουν τα τζάμια όταν η υγρασία βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Η χρήση του καλοριφέρ του αυτοκινήτου το φθινόπωρο και τον χειμώνα οδηγεί σε αχρησία το άλλο σύστημα του αυτοκινήτου που φροντίζει για την ρύθμιση της θερμοκρασίας την καμπίνα στα επιθυμητά επίπεδα και αυτό δεν είναι άλλο από το air condition, ή στην πιο προηγμένη μορφή του, το σύστημα κλιματισμού.
BUY NOW
Η παραπάνω κακή συνήθεια θα μπορούσε να θεωρηθεί ακόμη και φυσιολογική αφού οι περισσότεροι οδηγοί έχουν συνδέσει τη χρήση του air condition με το καλοκαίρι και την ψύξη της καμπίνας του αυτοκινήτου όταν οι θερμοκρασία είναι υψηλή.
Το air condition όμως μπορεί κάλλιστα να θερμάνει την καμπίνα και αυτό το κάνει παράλληλα και πιο αποδοτικά αφού σε σχέση με το καλοριφέρ μπορεί να ελέγχει καλύτερα τα επίπεδα υγρασίας στο εσωτερικό.
Σε κάθε περίπτωση, η χρήση του καλοριφέρ τον χειμώνα μας κάνει να ξεχνάμε το air condition για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και αυτό μπορεί να έχει συνέπειες στην «υγεία» του σε βάθος χρόνου που μπορεί να μας κοστίσουν ακριβά σε περίπτωση βλάβης.
Ακόμη και αν δεν χρειαζόμαστε το air condition για να ζεστάνουμε την καμπίνα του αυτοκινήτου μας, πρέπει να το χρησιμοποιούμε περιοδικά και τον χειμώνα ώστε να το «κρατάμε σε φόρμα», ειδικά τα παλιότερης τεχνολογίας συστήματα κλιματισμού.
Με την ενεργοποίηση του air condition έστω μία φορά κάθε 15 ημέρες απομακρύνουμε υγρασία που μπορεί να συγκεντρώνεται στις σωληνώσεις και τους αεραγωγούς του συστήματος και έτσι μειώνουμε την πιθανότητα εμφάνισης μούχλας.
Η υγρασία που συγκεντρώνεται στο σύστημα μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε διάβρωση μεταλλικών εξαρτημάτων που ενδέχεται να είναι εκτεθειμένα εντός του κυκλώματος.
Η αχρησία μπορεί επίσης να μειώσει τη διάρκεια ζωής του συμπιεστή από κατάλοιπα που μπορεί να συγκεντρώνονται σε διάφορα σημεία του εξαρτήματος που λιπαίνονται. Κατάλοιπα που μειώνουν τη διάρκεια ζωής του εσωτερικού λιπαντικού και αυξάνουν έτσι την πιθανότητα βλάβης, η οποία μπορεί να μας στοιχίσει ένα ποσό 200-500 ευρώ για την αντικατάστασή του.
Τέλος, με την περιοδική χρήση του κλιματιστικού τον χειμώνα μειώνεται παράλληλα η πιθανότητα διαρροής του ψυκτικού υγρού, αφού έτσι κρατάμε σε φόρμα και τις τσιμούχες του συστήματος.