Δροσερό αυτοκίνητο το καλοκαίρι - Πότε λειτουργεί σωστά ο κλιματισμός

klimatismos tips

Το μεγαλύτερο λάθος για να καταπολεμήσει κάποιος τη ζέστη της καμπίνας είναι να βασιστεί αποκλειστικά στη δύναμη του κλιματιστικού του!

Με τις υψηλές θερμοκρασίες να κυριαρχούν ήδη στη χώρα μας, οι οδηγοί, εκτός από την κίνηση, έχουν να αντιμετωπίσουν και τη ζέστη που κατακλύζει τις καμπίνες των αυτοκινήτων, αυξάνοντας τα νεύρα και τον... ιδρώτα.

Σύμφωνα με έρευνες, η θερμοκρασία στο εσωτερικό ενός σταθμευμένου αυτοκινήτου το καλοκαίρι, ακόμα κι υπό σκιά, μπορεί να ξεπεράσει την εξωτερική έως και 30 βαθμούς Κελσίου, ενώ σε περίπτωση που βρίσκεται στον ήλιο, αρκούν 10 λεπτά για να πάει ο υδράργυρος από τους 25°C στους 71°C.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
klimatismos tips 2

Αυτές οι συνθήκες κάνουν το air-condition τον καλύτερο φίλο του οδηγού, αλλά κι αυτό από μόνο του δεν κάνει θαύματα, τουλάχιστον χωρίς να εκτοξεύσει την κατανάλωση. Αν λοιπόν το αυτοκίνητό σας έχει παραμείνει αρκετή ώρα κάτω από τον ήλιο, πριν πέσετε στην "αγκαλιά" του κλιματισμού, κάντε τις παρακάτω ενέργειες που θα σας βοηθήσουν να ρίξετε γρήγορα και αποτελεσματικά τη θερμοκρασία, χωρίς να καίτε λίτρα βενζίνης.

Αρχικά, ανοίξτε όλα τα παράθυρα και τις πόρτες, περιμένοντας για λίγα λεπτά ώστε να φύγει το πρώτο κύμα "λίβα" που υπάρχει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Για να επιταχύνετε τη διαδικασία, ανοίξτε ένα από τα πίσω παράθυρα και, με την αντίθετη μπροστινή πόρτα, δημιουργήστε ένα είδος ανεμιστήρα ανοιγοκλείνοντάς την. Αυτό θα βοηθήσει στην ανακύκλωση του αέρα στο εσωτερικό, διώχνοντας τον πιο ζεστό στο περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
klimatismos tips 3

Στη συνέχεια, οδηγήστε για λίγα λεπτά με τα παράθυρα ανοιχτά, έχοντας ενεργοποιημένο απλά τον ανεμιστήρα κι όχι το air-condition. Ουσιαστικά είναι ακόμα ένας τρόπος για να απομακρυνθεί ο παλιός αέρας και να κυκλοφορήσει φρέσκος. Μετά κι από αυτήν την κίνηση, ήρθε η στιγμή να κλείσετε τα παράθυρα και να ενεργοποιήσετε τον κλιματισμό, επιλέγοντας μια κανονική θερμοκρασία κοντά στους 22 βαθμούς.

Μια χαμηλότερη θερμοκρασία θα σας δώσει μόλις μερικά λεπτά πιο γρήγορα δροσιά, αλλά ο κινητήρας θα επιβαρυνθεί αρκετά περισσότερο, με ό,τι συνέπειες στην κατανάλωση. Μόλις πιάσετε τις ιδανικές για εσάς συνθήκες, ενεργοποιήστε τη λειτουργία ανακύκλωσης αέρα, ώστε να ανακυκλώνεται ο δροσερός αέρας που κυκλοφορεί στην καμπίνα, και ταυτόχρονα να μην επιβαρύνεται επιπλέον το σύστημα του κλιματισμού, προσπαθώντας να κρυώσει το ζεστό αέρα από το εξωτερικό περιβάλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
klimatismos tips 4

Επειδή όμως η πρόληψη είναι καλύτερη από την αντιμετώπιση, καλό είναι να προστατεύσετε όσο περισσότερο μπορείτε την καμπίνα σας από τον ήλιο και τη ζέστη. Επιλέξτε να παρκάρετε υπό σκιά, ενώ σε συνθήκες καύσωνα είναι ίσως προτιμότερο να επιλέξετε τη στάθμευση σε κάποιο υπόγειο πάρκινγκ, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το χρηματικό αντίτιμο. Ταυτόχρονα, επενδύστε σε μια ηλιοπροστασία ή κουκούλα που πιάνει το πάνω μισό του οχήματος για να μην επιτρέπετε στην υπεριώδη ακτινοβολία να εισβάλλει στην καμπίνα.

Τέλος, μην παραμελείτε τη σωστή συντήρηση του συστήματος κλιματισμού και φροντίστε ώστε να έχει πάντα τη σωστή ποσότητα ψυκτικού υγρού (φρέον), ενώ δεν πρέπει να ξεχνάτε να αντικαθιστάτε εγκαίρως το φίλτρο καμπίνας.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ