Το μοναδικό σημείο επαφής του αυτοκινήτου μας με τον δρόμο είναι το πέλμα του ελαστικού και οι λάθος πιέσεις σε αυτά υποβαθμίζουν την πρόσφυση και την ασφάλεια.
Τα ελαστικά που διατηρούν το σχήμα τους λόγω του αέρα που βρίσκεται υπό πίεση στο εσωτερικό τους είναι και αυτά που χρησιμοποιούνται στο σύνολο των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους όλου του κόσμου εδώ και δεκαετίες.
Αν και η πρόοδος της τεχνολογίας μπορεί να αλλάξει τα πράγματα στο μέλλον αναφορικά με τις τεχνολογίες που φέρουν τα ελαστικά -ετοιμάζονται και ελαστικά που δεν χρειάζονται αέρα-, προς το παρόν, τα ελαστικά που φουσκώνουν δείχνουν αναντικατάστατα, ενώ οι πιέσεις που φέρουν επηρεάζουν άμεσα την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια ενός οχήματος.
BUY NOW
Στην ερώτηση «Γιατί η λάθος πίεση στα ελαστικά μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα», η απάντηση είναι απλή και την ίδια στιγμή περίπλοκη. Με λάθος πίεση, είτε αυτή είναι περισσότερη είτε λιγότερη από εκείνη που συστήνει ο κατασκευαστής, το ελαστικό δεν λειτουργεί σωστά.
Κατά συνέπεια το ελαστικό δεν προσφέρει την πρόσφυση αλλά και την απορροφητικότητα που θα μπορούσε να προσφέρει και αυτό με τη σειρά του επηρεάζει τη λειτουργία της ανάρτησης, των φρένων αλλά και εκείνη των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που μπορεί να φέρει ένα αυτοκίνητο. Το πόσο επηρεάζεται η συμπεριφορά του αυτοκινήτου μας εξαρτάται και από την απόκλιση (προς τα πάνω ή προς τα κάτω) σε σχέση με την ιδανική πίεση που πρέπει να έχουν τα ελαστικά μας.
Μιλάμε φυσικά μόνο για τις παραμέτρους που έχουν να κάνουν με την ενεργητική ασφάλεια που είναι σε θέση να μας προσφέρει το αυτοκίνητό μας, αφού οι λάθος πιέσεις κάνουν κακό και στο πορτοφόλι μας λόγω της πρόωρης φθοράς που μπορεί να παρουσιάσουν τα ελαστικά μας -που μπορεί να οδηγήσει στην πρόωρη αντικατάστασή τους- αλλά και σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου.
Η λανθασμένη πίεση στα ελαστικά μας (υψηλότερη ή χαμηλότερη), σε σχέση με την τιμή που συνιστά ο εκάστοτε κατασκευαστής, μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε ατύχημα κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Για παράδειγμα αν τα ελαστικά μας είναι υπερβολικά φουσκωμένα, τότε λειτουργούν «άτσαλα», πατούν ελάχιστα στο οδόστρωμα και αναπηδούν όταν βρίσκουν ανωμαλίες, με αποτέλεσμα μερικές φορές να χάνεται, έστω και στιγμιαία ακόμη και ολοκληρωτικά η πρόσφυση που προσφέρουν.
Από την άλλη ελαστικά με πίεση πολύ χαμηλότερη από την ιδανική κάνουν ολόκληρο το αυτοκίνητο να αντιδρά πολύ πιο αργά στις εντολές του οδηγού, ενώ υπάρχει και η ακραία περίπτωση ακόμη και να βγουν από τη ζάντα σε μία στροφή ή να κοπούν αφού το σχήμα τους παραμορφώνεται σε υπερβολικό βαθμό.