Η κίνηση στα στενά των πόλεων ενέχει τον κίνδυνο πρόκλησης ζημιάς στα σταθμευμένα αυτοκίνητα, με συχνότερα «θύματα» τους καθρέπτες τους.
Με δεδομένο ότι η αναζήτηση μιας θέσης στάθμευσης στους δρόμους της Αθήνας γίνεται υπό καθεστώς ζούγκλας, χιλιάδες οδηγοί δεν διστάζουν να «αφήσουν» τα αυτοκίνητά τους σε θέσεις όπου δεν είναι ιδιαίτερα ασφαλείς για τα οχήματά τους.
Επί παραδείγματι, πολλοί οδηγοί σταθμεύουν τα ΙΧ τους σε στενούς δρόμους, καθιστώντας δύσκολη την ομαλή διέλευση των υπόλοιπων οχημάτων.
BUY NOW
Υπό αυτές τις συνθήκες, υφίσταται το σενάριο το σταθμευμένο αυτοκίνητο να χτυπηθεί από κάποιο διερχόμενο ΙΧ, με τις πιο πιθανές ζημιές να αφορούν τους καθρέπτες, τους οποίους πολλούς πέρνουν παραμάζωμα. Το ερώτημα που προκύπτει σε αυτό το σενάριο είναι το εξής: Θα αποζημιωθώ από την ασφαλιστική;
Ο ιδιοκτήτης του ΙΧ με τον σπασμένο καθρέπτη θα αποζημιωθεί από την ασφαλιστική εταιρεία του υπαίτιου οδηγού, εφόσον ο τελευταίος πράξει το ηθικά αυτονόητο και ενημερώσει τον «παθόντα» για τη ζημιά που του προκάλεσε και προχωρήσει σε δήλωση.
Σε περίπτωση, ωστόσο, που ο υπαίτιος οδηγός δεν δώσει… σημάδια ζωής, ο ιδιοκτήτης του ΙΧ με τον σπασμένο καθρέπτη θα αποζημιωθεί αποκλειστικά στην περίπτωση που έχει μεικτή ασφάλεια αυτοκινήτου.
Σημειώνεται, βέβαια, ότι υπάρχει το ενδεχόμενο η μεικτή ασφάλιση να μην καλύψει τη ζημιά στον καθρέπτη, μιας και αυτό το είδος ασφάλισης ακολουθείται πάντοτε από την λεγόμενη «απαλλαγή», δηλαδή τη συμμετοχή του ασφαλισμένου στην αποκατάσταση της ζημιάς.
Μια μεγάλη ή μικρή απαλλαγή μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά στα ασφάλιστρα που πληρώνει κανείς. Όσο μεγαλύτερη η απαλλαγή, τόσο πιο πιθανό να έχει κανείς χαμηλότερα ασφάλιστρα.
Επομένως, στις περισσότερες περιπτώσεις, για να μειωθεί το κόστος του ασφαλιστήριου συμβολαίου, οι οδηγοί θέτουν υψηλό ποσό απαλλαγής.
Σε περίπτωση, λοιπόν, που η προκληθείσα ζημιά στον καθρέπτη ανέρχεται σε 200 ευρώ και η απαλλαγή 500 ευρώ, τότε η ασφαλιστική δεν συμμετέχει στο ελάχιστο στην κάλυψη του ποσού αφού η επιδιόρθωση κοστίζει λιγότερο της απαλλαγής. Το κόστος επισκευής, λοιπόν, θα το επωμιστεί εξ’ ολοκλήρου ο ιδιοκτήτης του ΙΧ.
Όσον αφορά, τέλος, την προαιρετική κάλυψη θραύση κρυστάλλων, αυτή στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων καλύτπει το μπροστινό – πίσω παρμπρίζ καθώς και τα πλαϊνά τζάμια, και όχι τους πλευρικούς καθρέπτες.
Εξαιρούνται μόλις δύο ασφαλιστικές εταιρείες που «περνάνε» τους πλευρικούς καθρέπτες στην κάλυψη θραύσης κρυστάλλων, αλλά μόνο το τζάμι του καθρέπτη και όχι τα υπόλοιπα τμήματά του (π.χ. τον μηχανισμό ή τη βάση του).