Για ποιον λόγο παραμένει κολλημένη η βελόνα της βενζίνης -Η άγνωστη λεπτομέρεια
Τα προβλήματα με τον δείκτη βενζίνης στον πίνακα οργάνων είναι σαν την ρώσικη ρουλέτα. Μπορεί να βγείτε σωστοί στις εκτιμήσεις σας ή και να ξεμείνετε από καύσιμα στο ρεζερβουάρ.
Το πιο συνηθισμένο πρόβλημα που προκαλεί τη λανθασμένη ένδειξη καυσίμου στον πίνακα οργάνων είναι η χαλασμένη μονάδα που στέλνει δεδομένα για τη στάθμη καυσίμου. Η συγκεκριμένη μονάδα χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της ποσότητας καυσίμου στο ρεζερβουάρ και φυσικά την επικοινωνία της με τον δείκτη στο ταμπλό.
Χάρη σε αυτή τη μονάδα, ο οδηγός είναι ενήμερος για το πόσο καύσιμο έχει ανά πάσα στιγμή, καθώς και για το πότε πέφτει χαμηλά η στάθμη του για να επισκεφθεί ένα βενζινάδικο πριν μείνει στο δρόμο. Εάν συμβεί κάτι στη μονάδα αναγνώρισης της στάθμης καυσίμου, ο δείκτης καυσίμου είναι ο πρώτος που θα το μαρτυρήσει.
BUY NOW
Η μονάδα αναγνώρισης της στάθμης καυσίμου και επικοινωνίας με τον δείκτη καυσίμου, βρίσκεται στο ρεζερβουάρ. Ορισμένα τέτοια συστήματα είναι προσαρτημένα στην αντλία καυσίμου, ενώ άλλα είναι εντελώς αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία τους είναι ίδια.
Τι μπορεί όμως να προκαλέσει την βλάβη ενός συστήματος μέτρησης της στάθμης καυσίμου; Για αρχή, θα πρέπει να ξέρετε ότι η λειτουργία του δείκτη βενζίνης θα μαρτυρήσει ποιο τμήμα του συστήματος έχει βλάβη και πρέπει να επιδιορθωθεί. Τα σημάδια που θα μαρτυρήσουν το είδος της βλάβης είναι τα εξής.
Εάν για παράδειγμα η ένδειξη του δείκτη καυσίμου δείχνει ότι είναι άδειο το ρεζερβουάρ και εσείς γνωρίζετε ότι είναι γεμάτο, τότε το πρόβλημα εντοπίζεται στο φλοτέρ του συστήματος. Η βλάβη στο φλοτέρ θα έχει σαν συνέπεια να σταματήσουν και τα υπόλοιπα εξαρτήματα του συστήματος να στέλνουν δεδομένα.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, μια ελαττωματική αντίσταση του συστήματος μπορεί να προκαλέσει βλάβη στον μετρητή, διακόπτοντας την επικοινωνία με τον δείκτη καυσίμου στον πίνακα οργάνων.
Από την άλλη, εάν ο δείκτης καυσίμου έχει κολλήσει στο φουλ, τότε η βλάβη μπορεί να εντοπίζεται από μία ελαττωματική αντίσταση (από την πάροδο του χρόνου) που στέλνει διαρκώς λανθασμένο σήμα στον μετρητή καυσίμου. Ένα άλλο πρόβλημα μπορεί να εντοπιστεί στην καλωδίωση από τη μονάδα αποστολής της μέτρησης στον δείκτη του πίνακα οργάνων, λόγω βραχυκυκλώματος ή κακής γείωσης.
Ακόμα, υπάρχει περίπτωση να μην λειτουργεί σωστά ο δείκτης βενζίνης στον πίνακα οργάνων για τον λόγο ότι έχει φουλάρει, κυριολεκτικά, το ρεζερβουάρ και αργεί να αναγνωρίσει την πτώση της στάθμης κατά την οδήγηση. Μάλιστα, σε ορισμένα μοντέλα, υπάρχει το ενδεχόμενο να αργήσει να μειωθεί και να δείχνει ακόμα ότι είναι γεμάτο, ενώ έχετε πραγματοποιήσει ήδη πάνω από 100-150 χλμ. Μετά όμως θα αρχίσει να λειτουργεί σωστά και δεν θα έχετε κάποιο θέμα.