Γιατί το ντίζελ αυτοκίνητό σας καταναλώνει περισσότερο καύσιμο;

Diesel Consumption 1

Η αύξηση της κατανάλωσης του πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου σας μπορεί να οφείλετε σε διάφορους παράγοντες που ενδέχεται να οδηγήσουν και σε βλάβη.

Σε περίπτωση που έχετε παρατηρήσει ότι το ντίζελ αυτοκίνητό σας καταναλώνει περισσότερο από το συνηθισμένο χωρίς προφανή αίτια, όπως αλλαγή στον τρόπο οδήγησής σας ή οδήγηση με αυξημένο φορτίο, τότε θα πρέπει να γνωρίζετε ότι πρόκειται για μια σαφή ένδειξη κάποιας βλάβης ή ελλιπούς συντήρησης.

Παρακάτω σας αναφέρουμε τις κύριες αιτίες αύξησης της μέσης κατανάλωσης καυσίμου του πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου σας με σκοπό να επέμβετε και να το φέρετε πάλι σε φόρμα.

Βασική συντήρηση: φίλτρα αέρα και καυσίμου

Car filters
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτή η ανεξήγητη αύξηση της κατανάλωσης οφείλεται στην απρόσεκτη συντήρηση του αυτοκινήτου και κατά πάσα πιθανότητα σε ένα ξεχασμένο φίλτρο καυσίμου, αφού συνήθως το λάδι αλλάζει μαζί με το φίλτρο του. Έτσι, η λύση μπορεί να εντοπιστεί στην αλλαγή ενός παλιού βουλωμένου φίλτρου καυσίμου, το οποίο δεν κοστίζει πάνω από 20 ευρώ, γι' αυτό καλό θα ήταν να το αντικαθιστάτε κάθε χρόνο μαζί με τον ετήσιο έλεγχο. Μια άλλη πιθανή εξήγηση είναι η ύπαρξη ενός βρώμικου φίλτρου αέρα που εμποδίζει τον κινητήρα να αναπνέει σωστά, με αποτέλεσμα να καταναλώνει περισσότερο καύσιμο.

Αισθητήρες

Air Flow Meter

Η αναπνοή του κινητήρα είναι πολύ σημαντική για την απόδοση και την υγεία του, και αυτό μας οδηγεί στο air flow meter, έναν αισθητήρα του οποίου η αποστολή είναι να μετρήσει την ποσότητα αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα. Εάν αυτός ο αισθητήρας στείλει μια εσφαλμένη τιμή ροής μάζας αέρα στην ECU, παράμετροι όπως η ποσότητα του καυσίμου που θα ψεκαστεί δεν θα σωστή, επομένως η κατανάλωση θα αυξηθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα, υπάρχει πιθανότητα να είναι οποιοσδήποτε άλλος αισθητήρας που δίνει λανθασμένες τιμές, όπως η θερμοκρασία του ψυκτικού του κινητήρα (ή ακόμα και δυσλειτουργία του ίδιου του θερμοστάτη), πράγμα που σημαίνει ότι ο κινητήρας δεν λειτουργεί στη βέλτιστη θερμοκρασία με συνέπεια αύξηση της κατανάλωσης.

Σύστημα ψεκασμού

Diesel Consumption 2

Μεγάλη ευθύνη για την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου του πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου σας μπορεί να φέρει το σύστημα ψεκασμού, μιας και μεταξύ τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Εάν τα μπεκ είναι βρώμικα ή βουλωμένα και δεν επιτρέπουν τον σωστό ψεκασμό του καυσίμου, άρα και της καύσης, είναι σίγουρο ότι θα ανεβάσουν την κατανάλωση καυσίμου. Γ βλάβη όμως μπορεί να μην εντοπίζεται σε ένα σημείο του συστήματος ψεκασμού και απαιτεί επισκευή που κοστίζει.

EGR και DPF

DPF
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων EGR και το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων DPF αποτελούν δύο κλασικές πηγές αστοχίας, ειδικά στους κινητήρες ντίζελ, και ως εκ τούτου, επίσης δύο πιθανές αιτίες αύξησης της κατανάλωσης καυσίμου. Μια βουλωμένη βαλβίδα EGR σημαίνει ότι τα καυσαέρια ανακυκλώνονται σε στιγμές που δεν θα έπρεπε, όπως όταν απαιτείται η πλήρης ισχύ του κινητήρα. Έτσι, τα ζεστά καυσαέρια θερμαίνουν τον καθαρό αέρα από την εισαγωγή, προκαλώντας απώλεια απόδοσης και αύξηση της κατανάλωσης.

Όσον αφορά το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων DPF, όταν βρίσκεται σε φάση αναγέννησης, ανεβάζει την κατανάλωση καυσίμου, αφού η θερμοκρασία του πρέπει να αυξηθεί σημαντικά για να αποτεφρωθούν όλα τα υπολείμματα στερεών σωματιδίων και αιθάλης, κάτι που επιτυγχάνεται με έγχυση περισσότερου καυσίμου.

Άλλες αιτίες

Tire pressure

Τέλος, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που μπορεί να ευθύνονται για την ανεξήγητη αυξημένη κατανάλωση καυσίμου στο πετρελαιοκίνητό αυτοκίνητο σας. Μερικούς από αυτούς είναι η χαμηλή πίεση των ελαστικών και η τοποθέτηση σχάρας οροφής, που οδηγεί σε αύξηση της τριβής και του συντελεστή αεροδυναμικής οπισθέλκουσας αντίστοιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ