Γιατί ο δείκτης εξωτερικής θερμοκρασίας του αυτοκινήτου δεν δείχνει πάντα τη σωστή ένδειξη;
Όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με δείκτη εξωτερικής θερμοκρασίας. Πόσο ακριβής είναι αυτή η ένδειξη;
Το πρώτο στοιχείο που θα πρέπει να ξέρετε είναι ότι τα αυτοκίνητα για να «μετρήσουν» την εξωτερική θερμοκρασία δεν χρησιμοποιούν ένα θερμόμετρο σαν αυτά που γνωρίζουμε, αλλά ένα θερμίστορ.
Το θερμίστορ είναι μια θερμική αντίσταση που χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό για να καταγράψει τις αλλαγές θερμοκρασίας στον αέρα. Θεωρείται και είναι μια πολύ ακριβής συσκευή-αισθητήρας.
BUY NOW
Το πρόβλημα όμως προκύπτει πολλές φορές από τη θέση που βρίσκεται το θερμίστορ, αφού σχεδόν στο 90% των αυτοκινήτων είναι τοποθετημένο ακριβώς πίσω από την εμπρόσθια γρίλια. Έτσι λοιπόν, ιδίως το καλοκαίρι όταν η άσφαλτος ζεσταίνεται υπερβολικά, ακτινοβολείται περισσότερη θερμότητα και κατά συνέπεια το θερμίστορ «διαβάζει» αυτή τη διαφορά αυξάνοντας τη σχετική ένδειξη σε σχέση με την πραγματική θερμοκρασία του αέρα.
Ακριβώς το ίδιο, για παράδειγμα, συμβαίνει όταν βάζουμε το θερμόμετρο του σπιτιού δίπλα ακριβώς από ένα αναμμένο τζάκι.
Το γεγονός αυτό παρατηρείται κυρίως όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο, αφού όταν αυτό κινείται, ο σένσορας διαβάζει πολύ λιγότερη από τη θερμοκρασία αυτή που αντανακλάται από την άσφαλτο.
Για αυτό άλλωστε και οι μετερεωλόγοι συνιστούν να θεωρούμε ως πιο κοντά στην πραγματική τη θερμοκρασία που μας δείχνουν τα αυτοκίνητα όταν κινούμαστε σε λίγο πιο υψηλές ταχύτητες εκτός πόλεως ή σε μια λεωφόρο, καθώς επίσης και όταν ο καιρός είναι συννεφιασμένος.
Και πάλι όμως υπάρχουν αποκλίσεις σε σχέση με τη θερμοκρασία που ανακοινώνουν οι μετεωρολόγοι με τα δεδομένα που παίρνουν από τους σταθμούς, μιας και ο μετεωρολογικός κλωβός είναι τοποθετημένος σε ύψος πάνω από τα 1,2 μέτρα από το έδαφος, αεριζόμενος, στραμμένος προς το Βορρά κ.ο.κ., δηλαδή σε εντελώς διαφορετική θέση από αυτόν του αυτοκινήτου μας.