Γιατί όταν βάζω βενζίνη δεν κουνιέται ο δείκτης;

Δείκτης καυσίμου

Το φαινόμενου του… ακίνητου δείκτη βενζίνης εξακολουθεί να προβληματίζει πολλούς οδηγούς, παρά το γεγονός ότι στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχει λογική -και όχι μεταφυσική- εξήγηση γι’ αυτό.

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε ζήσει την αμήχανη στιγμή, περιμένοντας μάταια -αμέσως μετά τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου- να μετακινηθεί ο δείκτης καυσίμου. Πολλοί μάλιστα δεν μπορούν να δώσουν μια λογική εξήγηση, καταφεύγοντας είτε στη… μεταφυσική είτε σε μαθήματα Φυσικής.

Η αλήθεια είναι ότι το φαινόμενο του… μαρμαρωμένου δείκτη καύσιμο έχει τις περισσότερες φορές μια λογική εξήγηση ή αν προτιμάτε συγκεκριμένες αιτίες οι οποίες σχετίζονται είτε με αυτή καθ’ αυτή την ποσότητα καυσίμου που προστίθεται στο ρεζερβουάρ είτε με κάποια ιδιομορφία-δυσλειτουργία του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1. Χρειάζεται χρόνος

Καλώς ή κακώς, κάποια αυτοκίνητα χρειάζονται χρόνο ώστε να αντιδράσουν στα εξωτερικά… ερεθίσματα. Σε ορισμένες περιπτώσεις, λοιπόν, παρατηρείται το φαινόμενο ο δείκτης καυσίμου να κινείται με βασανιστικά αργούς ρυθμούς πριν φτάσει στην τελική του θέση.

Αυτό δεν πρέπει να μας ανησυχήσει, καθώς σχετίζεται με τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος μέτρησης της ποσότητας καυσίμου και δεν μαρτυρά κάποια βλάβη. Άλλωστε συμβιώνοντας με ένα αυτοκίνητο, αργά ή γρήγορα προσαρμοζόμαστε στις ιδιομορφίες του, γνωρίζοντας τι να περιμένουμε και τι να μην περιμένουμε από αυτό.

2. Μεγάλη χωρητικότητα ρεζεβουάρ

Όσο μεγαλύτερη είναι η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ, τόσο λιγότερη είναι η ευαισθησία του δείκτη καυσίμου. Κοινώς αν το ρεζεβουάρ υπερβαίνει τα 60 λίτρα και εσείς προσθέσετε 10, η άνοδος του δείκτη καυσίμου δεν θα παραπέμπει σε εκείνη του ελληνικού χρηματιστηρίου στα τέλη της δεκαετίας του 1990.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



3. Ο ρόλος της ρεζέρβας

Καταλήγοντας σε ένα πρατήριο καυσίμων με τις… αναθυμιάσεις, τα πρώτα λίτρα βενζίνης ή diesel που θα εισέλθουν στο ρεζερβουάρ θα καταλήξουν στην... ανεξερεύνητη περιοχή της ρεζέρβας αναγκάζοντας τον δείκτη καυσίμου να παραμείνει στην κατώτερη θέση του.

Σε αυτή την περίπτωση, λοιπόν, θα χρειαστεί να βάλλεται βαθύτερα το χέρι στην τσέπη, αν θέλετε ο δείκτης του καυσίμου να δείξει σημάδια ζωής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

4. Η δημιουργική λογιστική

Ένας… αμετακίνητος δείκτης καυσίμου μπορεί να σημαίνει ότι η ποσότητα καυσίμου την οποία προσθέσαμε στο ρεζερβουάρ είναι στην πραγματικότητα -πολύ- μικρότερη από εκείνη της ένδειξης της αντλίας.

Κάτι τέτοιο, βέβαια, είναι αρκετά δύσκολο να αποδειχθεί και παρά το γεγονός ότι υπάρχει μηχανισμός που επιτρέπει στον οδηγό να καταγγείλει κάποιο περιστατικό εξαπάτησης, η καλύτερη λύση είναι να διακόψουμε τις επισκέψεις μας στο πρατήριο στο οποίο παρατηρήσαμε το συγκεκριμένο… ανεξήγητο φαινόμενο.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ