Η κίνηση που πρέπει να κάνει κάθε οδηγός πριν βγει από το αυτοκίνητο -Γιατί δεν πρέπει να τη ξεχνάμε

porta odigou pos tin anigoume

Μια συνήθεια που πρέπει να μπει στο καθημερινό μας ρεπερτόριο και να γίνεται κάθε φορά που βγαίνουμε από το αυτοκίνητο και κλειδώνουμε τις πόρτες.

Η προστασία κατά της κλοπής στα σημερινά αυτοκίνητα βρίσκεται, με διαφορά μάλιστα, στα υψηλότερα επίπεδα από κάθε άλλη φορά, με την τεχνολογία και στον συγκεκριμένο τομέα να έχει κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια.

Κάτι ανάλογο ισχύει βέβαια και για τους κλέφτες αυτοκινήτου, οι οποίοι, στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν κάτι που δεν τους ανήκει, εφευρίσκουν διαρκώς νέους τρόπους για να παρακάμψουν τα αντικλεπτικά συστήματα των κατασκευαστών, αλλά και αυτά που τοποθετούν οι χρήστες των οχημάτων, με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναμφίβολα τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα κατά της κλοπής που φέρουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα βάζουν το δικό τους λιθαράκι στο να μειώσουν την πιθανότητα να κλαπεί ένα αυτοκίνητο. Το ίδιο όμως κάνουν και τα πιο παραδοσιακά αντικλεπτικά εφόσον οι οδηγοί τα χρησιμοποιούν σωστά. Στην προκειμένη περίπτωση ο λόγος γίνεται για το κλείδωμα του τιμονιού.

Το μηχανικό κλείδωμα του τιμονιού οπλίζει αυτόματα, όταν ο οδηγός ενός αυτοκινήτου απενεργοποιήσει τον κινητήρα, γυρίσει το κλειδί τέρμα αριστερά και το βγάλει από τον κεντρικό διακόπτη.

Στην παραπάνω περίπτωση ο μηχανισμός του κλειδώματος του τιμονιού έχει οπλίσει αλλά δεν έχει ενεργοποιηθεί πλήρως. Για να γίνει αυτό απαιτείται από τον οδηγό να στρίψει το τιμόνι λίγο ακόμη, είτε δεξιά είτε αριστερά, μέχρι να ακουστεί το χαρακτηριστικό «κλικ» από τον πείρο του μηχανισμού που θηλυκώνει στην κατάλληλη εσοχή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή είναι και η συνήθεια που ξεχνά να κάνει σήμερα μια μεγάλη μερίδα των οδηγών αυξάνοντας έτσι επί της ουσίας την πιθανότητα να κλαπεί το αυτοκίνητό του σε μια ενδεχόμενη απόπειρα.

Το μεγαλύτερο ρίσκοπροκύπτει από το γεγονός ότι χωρίς να έχει ασφαλίσει πλήρως το σύστημα κλειδώματος του τιμονιού, ο κλέφτης έχει τη δυνατότητα να στρέψει το τιμόνι δεξιά ή αριστερά με μεγαλύτερη δύναμη και να καταστρέψει έτσι πιο εύκολα τον συγκεκριμένο μηχανισμό.

Σε αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή το τιμόνι έχει κλειδώσει πλήρως, ο κλέφτης πρέπει να ασκήσει πολύ περισσότερη δύναμη, ενώ θα χρειαστεί σίγουρα και μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να καταφέρει να «απελευθερώσει» το τιμόνι. Ο περισσότερος χρόνος που θα χρειαστεί για να κλέψει το αυτοκίνητο είναι και αυτός που λειτουργεί εν τέλει αποτρεπτικά για τον επιτήδειο, ο οποίος θα εγκαταλείψει σύντομα την προσπάθειά του ώστε να μειώσει το ρίσκο να πιαστεί στα πράσα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το μηχανικό σύστημα κλειδώματος του τιμονιού έχει παρουσία και στα σύγχρονα αυτοκίνητα που εκκινούν με το παραδοσιακό κλειδί. Στις εφαρμογές όπου η εκκίνηση του αυτοκινήτου γίνεται ασύρματα (keyless), το κλείδωμα του τιμονιού ενεργοποιείται ηλεκτρικά, όταν ο οδηγός πατήσει το σχετικό κουμπί που απενεργοποιεί τον κινητήρα, ή όταν εξέλθει από το αυτοκίνητο και πατήσει το κουμπί που κλειδώνει και ασφαλίζει συνολικά το αυτοκίνητο.

Θυμηθείτε λοιπόν να κλειδώσετε σωστά το τιμόνι του αυτοκινήτου σας, την επόμενη φορά που θα χρησιμοποιήσετε, για να μειώσετε ακόμη περισσότερο την πιθανότητα να βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ