Έχει ημερομηνία λήξης ο αερόσακος –Πότε τον αντικαθιστώ

Αερόσακος

Ο αερόσακος αποτελεί ένα κρίσιμο στοιχείο παθητικής ασφάλειας για όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα καθώς από τη σωστή και αποτελεσματική λειτουργία του κρίνεται η επιβίωση των επιβατών.

Με την ασφάλεια δεν είναι σκόπιμο να «παίζει» κανείς. Ανέκαθεν, άλλωστε, ένα από τα σημαντικότερα κίνητρα για την απόκτηση ενός νέου-σύγχρονου αυτοκινήτου ήταν η θεαματικά ανώτερη προστασία που είναι ικανό να προσφέρει στους επιβάτες του.

Πέρα από την ικανότητα του ίδιου του πλαισίου να απορροφά τις δυνάμεις που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια μιας πρόσκρουσης αξιοποιώντας τις περίφημες ζώνες παραμόρφωσης, καθοριστικός είναι και ο ρόλος των αερόσακων, οι οποίοι αναπτύσσονται ακαριαία διαμορφώνοντας ένα σχεδόν αδιαπέραστο «κουκούλι» προστασίας στον θάλαμο επιβατών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να συμβεί αυτό ωστόσο οι αερόσακοι θα πρέπει να λειτουργήσουν όπως ακριβώς προβλέπει κατασκευαστής, καθώς από την ενεργοποίησή τους στον σωστό χρόνο και με τον σωστό τρόπο κρίνεται και η αποτελεσματικότητά τους.

Αερόσακος

Το ερώτημα που προκύπτει σε αυτό το σημείο είναι αν οι αερόσακοι ενός αυτοκινήτου απαιτούν συντήρηση-αντικατάσταση ή αν διαθέτουν ημερομηνία λήξης, μετά το πέρας της οποίας ουδείς μπορεί να διασφαλίσει την ορθή λειτουργία τους.

«Λήγει» ένας αερόσακος;

Καλώς ή κακώς οι αερόσακοι ενός αυτοκινήτου περνούν σε δεύτεροι μοίρα, καθώς οι περισσότεροι από εμάς θεωρούμε τη λειτουργία τους δεδομένη, αμελώντας να προχωρήσουμε σε οποιονδήποτε έλεγχο.

Δικαιολογημένα θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς, καθώς στα περισσότερα αυτοκίνητα κάθε φορά που γυρνάμε το κλειδί της μίζας, η ηλεκτρονική μονάδα του οχήματος ανάμεσα στους ελέγχους που πραγματοποιεί περιλαμβάνεται και εκείνη του αερόσακου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αερόσακος

Οι περισσότεροι, λοιπόν, ίσως να έχετε προσέξει τη φωτεινή ένδειξη η οποία ενεργοποιείται αμέσως μετά την εκκίνηση του οχήματος και στη συνέχεια σβήνει, πιστοποιώντας ότι η μονάδα του αερόσακου δεν παρουσιάζει κάποια δυσλειτουργία.

Αντιθέτως, αν η ένδειξη παραμείνει ενεργοποιημένη, τότε θα πρέπει να επισκεφτείτε ένα σημείο συντήρησης ώστε να προχωρήσει στους απαραίτητους ελέγχους.

Επί της ουσίας η διάρκεια ζωής ενός αερόσακου εξαρτάται από τη στεγανοποίηση της μονάδας που αναλαμβάνει την ενεργοποίησή του σε περίπτωση πρόσκρουσης, γνωστός και ως πυροκροτητής. Στην περίπτωση που ο πυροκροτητής συγκρατήσει υγρασία και διαβρωθεί τότε η πιθανότητα βλάβης αυξάνονται σημαντικά, ενώ αν η μόνωση που έχει χρησιμοποιηθεί είναι αποτελεσματική, τότε η διάρκεια ζωής του πυροκροτητή αυξάνεται και ενδέχεται να ξεπερνά ακόμα και εκείνη του ίδιου του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μπορεί κάποιοι κατασκευαστές να προσφέρουν εγγύηση π.χ. 10 ετών για την ορθή λειτουργία, στην πράξη ωστόσο δεν προβλέπεται η προληπτική αντικατάσταση ενός αερόσακου αν δεν εντοπιστεί κάποια δυσλειτουργία.

Δεν είναι βέβαια σπάνιο το φαινόμενο των ανακλήσεων που αφορούν τη λειτουργία των αερόσακων, με πιο χαρακτηριστικό το παράδειγμα της Takata, ενός προμηθευτή αερόσακων, τα ελαττωματικά προϊόντα του οποίου ανάγκασαν τις εταιρείες να προχωρήσουν σε εκατομμύρια επανελέγχους και αντικαταστάσεις αερόσακων.

Χρειάζεται αντικατάσταση ο αερόσακος;

Με δεδομένο ότι το κόστος των αερόσακων ενός αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά υψηλό, πολύ δύσκολα μπορεί να προβεί κανείς στην προληπτική αντικατάστασή τους. Θα μπορούσε, λοιπόν, να ισχυριστεί κανείς ότι κοινή πρακτική για τους περισσότερους κατασκευαστές αποτελεί ο περιοδικός έλεγχος των αερόσακων, το αποτέλεσμα του οποίου κρίνει αν και εφόσον είναι αναγκαία η αντικατάσταση τους.

Φυσικά σε περίπτωση σύγκρουσης, ακόμα κι αν οι αερόσακοι δεν αναπτυχθούν, ο έλεγχος που θα ακολουθήσει θα πρέπει να είναι πιο ενδελεχής, καθώς το γεγονός ότι δεν ενεργοποιήθηκε το σύστημα μπορεί να αποτελεί ένδειξη κάποιας «αθέατης» δυσλειτουργίας.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ