Τι σημαίνουν οι κόκκινες και οι κίτρινες κουκίδες στο ελαστικό του αυτοκινήτου σου;

Κουκίδες ελαστικά

Στην περίπτωση που τοποθετήσατε πρόσφατα νέα ελαστικά στο αυτοκίνητό σας τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα παρατηρήσατε την ύπαρξη μιας έγχρωμης κουκίδας σε αυτά. Τι ακριβώς σημαίνει και για ποιον λόγο βρίσκεται εκεί τοποθετημένη.

Η αποκωδικοποίηση των ελαστικών αποτελεί μια δύσκολη υπόθεση, καθώς τα στοιχεία -αριθμητικά και μη- που συγκεντρώνονται στο πλευρικό τους τμήμα είναι πολλά, δυσανάγνωστα και κρίσιμα για την αποτελεσματικότητα και την ορθή λειτουργία τους.

Πέρα από τους γνωστούς στους περισσότερους αριθμούς και τα σύμβολα, οι κατασκευαστές τοποθετούν στα ελαστικά και κάποιες έγχρωμες κουκίδες, προφανώς όχι για διακοσμητικούς λόγους αλλά για να υποδείξουν ένα εγγενές ελάττωμα το οποίο φέρουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κουκίδες ελαστικά

Οι βιομηχανίες κατασκευής επί της ουσίας αδυνατούν να δημιουργήσουν το τέλεια ισορροπημένο ελαστικό, χρησιμοποιώντας αυτά τα έγχρωμα σημάδια ώστε να υποδείξουν τα σημεία στα οποία το ελαστικό παρουσιάζει κάποια ανισορροπία ως προς την κατανομή του βάρους.

Πιο συγκεκριμένα, το κίτρινο χρώμα στην κουκίδα χρησιμοποιείται στο σημείο εκείνο που το ελαστικό παρουσιάζει μικρότερο του κανονικού βάρος και συνήθως ευθυγραμμίζεται με το τμήμα που πρόκειται να φιλοξενήσει τη βαλβίδα.

Κουκίδες ελαστικά
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαφορετική είναι η σημασία της κόκκινης κουκίδας, η οποία τοποθετείται από τους κατασκευαστές σε εκείνο το σημείο που το ελαστικό είναι περισσότερο επίπεδο απ’ ότι θα έπρεπε. Μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις ανάλογη σήμανση φέρει και η ζάντα, υποδεικνύοντας το σημείο με το οποίο πρέπει να ευθυγραμμιστεί το ελαστικό.

Οι κόκκινες και οι κίτρινες κουκίδες είναι εξαιρετικά σημαντικές κάτα την τοποθέτηση των ελαστικών, καθώς επιτρέπουν στον τεχνήτη να «ζυγίσει» τον τροχό χρησιμοποιώντας τα λιγότερα δυνατά αντίβαρα.

Αν κάποιος, λοιπόν, παραβλέψει τα σημάδια αυτά, τότε είναι πιθανόν να μην καταφέρει να ζυγοσταθμίσει αποτελεσματικά τους τροχούς και να προκύψουν κραδασμοί κατά τη διάρκεια της κίνησης του οχήματος με υψηλές ταχύτητες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα λάθος ζυγισμένο ελαστικό έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να φθαρεί πιο γρήγορα, την ίδια στιγμή που οι κραδασμοί είναι πιθανόν να προκαλέσουν προβλήματα και στην ανάρτηση ή το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος ο οποίος επιβάλλει κάθε φορά που αντικαθιστούμε ή επισκευάζουμε ένα ελαστικό να προχωράμε στη ζυγοστάθμισή του, εξασφαλίζοντας την ισορροπία του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ