Κόλλησε το γκάζι του αυτοκινήτου σου -Δες τι πρέπει να κάνεις

gas-pedal-stuck-1

Υπάρχουν αρκετά μηχανικά προβλήματα τα οποία οι οδηγοί απεύχονται να προκύψουν εν ώρα οδήγησης, ωστόσο ένας από τους μεγαλύτερους εφιάλτες είναι να κολλήσει το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα.

Η διαρκής εξέλιξη των συστημάτων ασφαλείας θωρακίζει όλο και περισσότερο τα σύγχρονα αυτοκίνητα, ωστόσο δεν εγγυάται την απόλυτη ασφάλεια των επιβατών κατά την οδήγηση. Και αυτό γιατί όσο προσεκτικοί και αν είμαστε πίσω από το τιμόνι, ενδέχεται πάντα να προκύψει κάποια βλάβη, το οποίο απαιτεί την άμεση αντίδραση του οδηγού.

Ένας από τους μεγαλύτερους εφιάλτες που μπορεί να βιώσουμε ως οδηγοί είναι να κολλήσει το πεντάλ του γκαζιού, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα επιταχύνει παρά τη θέλησή μας. Πρόκειται για μία δυσάρεστη οδηγική κατάσταση που είναι σπάνια και εμφανίζεται - κυρίως - στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
gas-pedal-stuck-2

Πού οφείλεται το «κόλλημα» του γκαζιού;

Στα παλιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, όπου το πεντάλ του γκαζιού συνδέεται με τον ηλεκτρονικό ψεκασμό (ή τα καρμπιρατέρ) με ντίζα, το κόλλημα του γκαζιού μπορεί να οφείλεται στην συσσώρευση ρύπων εντός του μονωτικού-προστατευτικού καλωδίου που καλύπτει το συρματόσχοινο. Σε συνδυασμό με ελλειπή λίπανση, το συρματόσχοινο μπορεί να φρακάρει μέσα στο προστατευτικό καλώδιο.

Στα πιο σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου η παραδοσιακή ντίζα του δεξιού πεντάλ έχει αντικατασταθεί από ποντεσιόμετρα και αισθητήρες πίεσης, το κόλλημα του γκαζιού μπορεί να οφείλεται σε κάποια δυσλειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων.

Πώς μπορώ να το αντιμετωπίσω;

Αρχικά, δεν πρέπει να χάσουμε την ψυχραιμία μας, μιας και ο πανικός μπορεί να «θολώσει» το μυαλό μας και να προβούμε σε λάθος κινήσεις. Φυσικά, η πρώτη αντίδρασή μας είναι πατήσουμε παρατεταμένα το πεντάλ του φρένου, ώστε να επιβραδύνει το όχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
gas-pedal-stuck-3

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα η συγκεκριμένη ενέργεια συνήθως είναι αποτελεσματική, δεδομένου ότι με το πάτημα του φρένου κλείνει η ηλεκτρονική πεταλούδα του γκαζιού και ως εκ τούτου σταματά η επιτάχυνση του αυτοκίνητου μας.

Σε περίπτωση, ωστόσο, που είμαστε κάτοχοι ενός παλιού αυτοκινήτου, το πάτημα του φρένου σε συνδυασμό με το «κόλλημα» του γκαζιού θα προκαλέσει μεν την επιβράδυνση του οχήματος, αλλά όχι στον βαθμό που θα επέλθει η ακινητοποίησή του.

neutral-1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό που έχουμε, λοιπόν, να κάνουμε είναι το εξής: Σε αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο να επιλέξουμε τη «νεκρά», ενώ σε αυτόματο να κατευθύνουμε τον λεβιέ ταχυτήτων στη θέση «Ν». Πατώντας ταυτόχρονα το φρένο, το αυτοκίνητο θα ακινητοποιηθεί.

Αφού σβήσουμε τον κινητήρα, πρέπει να ελέγξουμε αν το «κόλλημα» του γκαζιού οφείλεται σε κάποιο… μπέρδεμα με το πατάκι. Σε περίπτωση, ωστόσο, που δεν είναι αυτή η αιτία, καλό είναι να μην ενεργοποιήσουμε ξανά τον κινητήρα, αλλά να καλέσουμε την οδική βοήθεια για τη μεταφορά του αυτοκινήτου μας στο συνεργείο, όπου θα γίνει η σωστή διάγνωση του προβλήματος.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ