Το κουμπί δίπλα στο χειρόφρενο του αυτοκινήτου που ελάχιστοι γνωρίζουν -Πώς μας βοηθά
Σημαντική είναι η διευκόλυνση που μας προσφέρει ένα κουμπί που βρίσκεται σε περίοπτη θέση στη βάση της κεντρικής κονσόλας, αλλά λίγοι του δίνουν τη δέουσα σημασία.
Αγνώριστα έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητα, ενσωματώνοντας τεχνολογίες που φαντάζουν «ξένες» σε όσους δεν παρακολουθούν στενά τα αυτοκινητικά δρώμενα.
Από τις ψηφιακές οθόνες με τις αναρίθμητες δυνατότητες, έως και τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης που επιτρέπουν -μεταξύ άλλων- το αυτόνομο φρενάρισμα των οχημάτων και διατηρούν το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας, κάθε σύγχρονο ΙΧ κατασκευάζεται με γνώμονα την αποτροπή των τροχαίων ατυχημάτων και τη διευκόλυνση του οδηγού.
BUY NOW
Χείρα βοηθείας στον άνθρωπο που κάθεται πίσω από το τιμόνι παρέχει και το ηλεκτρονικό χειρόφρενο που τείνει να ωθήσει στην πλήρη ανυπαρξία το παραδοσιακό χειρόφρενο με λεβιέ, καθιστώντας παράλληλα δυνατή την ενσωμάτωση ακόμα περισσότερων επικουρικών τεχνολογιών.
Μία από αυτές είναι και το «Auto Hold», ένα κουμπί που υπάρχει δίπλα στο ηλεκτρικό χειρόφρενο, με τη λειτουργία του να είναι ιδιαίτερα απλή και ξεκάθαρη: Διατηρεί το αυτοκίνητο σε στάση, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να πιέζει το φρένο ή να «παίζει» με τον συμπλέκτη και να τον ταλαιπωρεί (χειροκίνητο σασμάν). Το μόνο που καλείται να έχει κάνει, νωρίτερα, ο οδηγός είναι να έχει ακινητοποιήσει τελείως το αυτοκίνητό του, πατώντας το πενταλ του φρένου.
Όσον αφορά την ενεργοποίησή του αυτή εξαρτάται από το μοντέλο. Σε άλλα το Auto Hold ενεργοποιείται αυτόματα με το που εκκινούμε τον κινητήρα, και σε κάποια πρέπει να πατήσουμε το σχετικό κουμπί που βρίσκεται δίπλα στο ηλεκτρικό χειρόφρενο.
Επί παραδείγματι, εφόσον το Αuto Hold είναι ενεργοποιημένο και έχουμε σταματήσει σε ένα φανάρι περιμένοντας τον πράσινο σηματοδότη, δεν χρειάζεται να πατάμε το πεντάλ του φρένου, μιας και το σύστημα θα αποτρέπει την κύλιση του οχήματός μας τόσο προς τα εμπρός, όσο και προς τα πίσω. Η συγκεκριμένη τεχνολογία βρίσκει πεδίο εφαρμογής και σε δρόμο με μεγάλη κλίση (ανηφόρα/κατηφόρα), παρέχοντας σημαντική διευκόλυνση στον οδηγό.
Για να επιτελέσει το Auto Hold το σημαντικό έργο του, το σύστημα διατηρεί την τελευταία ασκηθείσα πίεση των φρένων, κρατώντας το αυτοκίνητο σε στάση. Το Auto Hold παύει να λειτουργεί μόλις ο οδηγός πατήσει ξανά το πεντάλ του γκαζιού.