ΚΤΕΟ και κάρτα ελέγχου καυσαερίων: Ποια είναι τα τσουχτερά πρόστιμα

Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων και ΚΤΕΟ. Ποια είναι τα πρόστιμα 2022

Η επικαιροποίηση της κατάστασης ενός οχήματος μέσω τεχνικού ελέγχου αλλά και η κατοχή κάρτας καυσαερίων είναι υποχρεωτικά από το νόμο που προβλέπει τσουχτερά πρόστιμα στην αντίθετη περίπτωση.

Ο έλεγχος ενός αυτοκινήτου σε ΚΤΕΟ (Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων) είναι κάτι που αφορά όλα τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης που κυκλοφορούν σε δημόσιο δρόμο.

Ο περιοδικός έλεγχος σε ΚΤΕΟ αφορά φυσικά και τα καινούργια επιβατικά IX τα οποία θα περάσουν από τεχνικό έλεγχο για πρώτη φορά με τη συμπλήρωση τεσσάρων ετών από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έπειτα από το παραπάνω χρονικό διάστημα οι νόμιμοι κάτοχοι των εν λόγω αυτοκινήτων είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να ανανεώνουν την κάρτα τους κάθε δύο χρόνια, ή ένα χρόνο αν πρόκειται για ταξί και εκπαιδευτικά οχήματα.

Σε ΚΤΕΟ ή από κάποιο συνεργείο γίνεται η έκδοση και της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.), η οποία παρουσιάζει συνοπτικά τις εκπομπές ρύπων ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης και η ύπαρξή της είναι παράλληλα απαραίτητη για την ολοκλήρωση του τεχνικού ελέγχου.

Για καινούργια οχήματα (Ι.Χ. και φορτηγά ιδιωτικής χρήσης έως 3,5 τόνους) αγορασμένα στην Ελλάδα η κάρτα καυσαερίων εκδίδεται τον 1ο χρόνο από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τους. Στην συνέχεια ανανεώνεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο μέχρι τον 4ο, όταν τα οχήματα υποχρεούνται να περάσουν Αρχικό Τεχνικό Έλεγχο, με την Κ.Ε.Κ. να ενσωματώνεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και να έχει ισχύ ενός έτους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το κόστος του τεχνικού ελέγχου στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν είναι σταθερό, με το εύρος των τιμών να ποικίλει από τα 45 έως και τα 50 ευρώ για αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης.

Σε περίπτωση, όμως, εκπρόθεσμης προσκόμισης του οχήματος για τεχνικό έλεγχο ή επανέλεγχο, καταβάλλεται ειδικό αυξημένο τέλος, ανάλογα με την κατηγορία του εκάστοτε οχήματος, αλλά και το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης. Αυτό διαμορφώνεται ως εξής:

  • Έως 30 ημέρες: 16 ευρώ
  • Από 30 ημέρες έως 6 μήνες: 33 ευρώ
  • Άνω των 6 μηνών: 65 ευρώ

Εκτός από το παραπάνω όσοι αμελήσουν να περάσουν το όχημά τους από ΚΤΕΟ έξι μήνες μετά την καταληκτική ημερομηνία της σχετικής προθεσμίας, πέραν του προστίμου από το ΚΤΕΟ, λαμβάνουν πρόστιμο ύψους 150 ευρώ, το οποίο βεβαιώνεται από την εφορία.

Παράλληλα και εφόσον διαπιστωθεί μη ύπαρξη ΚΤΕΟ σε περίπτωση ελέγχου από συνεργείο της Τροχαίας, τότε βεβαιώνεται πρόστιμο 400 ευρώ. Εφόσον ο ιδιοκτήτης του οχήματος τακτοποιήσει την υποχρέωσή του εντός 10 ημερών, τότε θα πληρώσει μόνο το 12,5% του επιβληθέντος ποσού, δηλαδή 50 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναφορικά με την, το κόστος για την έκδοσή της είναι της τάξης των 10 ευρώ και απαιτείται μόνο η επίδειξη της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Η διάρκεια του ελέγχουν και η έκδοση της κάρτας, διαρκούν περίπου 10 με 15 λεπτά της ώρας.

Εάν δεν έχετε προμηθευτεί Κ.Ε.Κ, σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία θα πληρώσετε διοικητικό πρόστιμο 20 ευρώ για την έλλειψή της. Σε περίπτωση όμως που σας σταματήσουν σε μπλόκο που έχει κινητό κλιμάκιο μέτρησης ρύπων, το αρχικό πρόστιμο της Τροχαίας για κυκλοφορία χωρίς ισχύουσα Κ.Ε.Κ. κυμαίνεται από 35 ευρώ έως και 200 ευρώ, ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους που θα βεβαιώσουν οι μετρήσεις.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ