Νεροχύτης δεν υπάρχει μόνον στη κουζίνα του σπιτιού μας αλλά και στο αυτοκίνητο. Πού βρίσκεται, σε τι χρησιμεύει και πώς πρέπει να να τον «φροντίζουμε»;
Ένας… σωστός νοικοκύρης οφείλει όχι μόνον να γνωρίζει που βρίσκεται ο «νεροχύτης» αλλά και να φροντίζει για τη σωστή συντήρησή του, ώστε να επιτελεί απρόσκοπτα το έργο του.
Δεν αναφερόμαστε στο νεροχύτη του σπιτιού μας αλλά του αυτοκινήτου, την ύπαρξη του οποίου πολλοί αγνοούν με αποτέλεσμα να προκαλούνται διάφορα, μικρότερης ή μεγαλύτερης έκτασης προβλήματα.
BUY NOW
Ο «νεροχύτης», γνωστός και ως υδρορροή, βρίσκεται στη βάση του μπροστινού παρμπρίζ και ο βασικός -ίσως και ο μοναδικός- ρόλος του είναι η συγκέντρωση των υδάτων και η ταχύτερη-ασφαλέστερη απορροή τους στο έδαφος.
Στο συγκεκριμένο σημείο συγκεντρώνεται κατά κανόνα η μεγαλύτερη ποσότητα νερού, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δεν υπάρχουν κι άλλα σημεία στο αμάξωμα ενός αυτοκινήτου τα οποία διαδραματίζουν τον ίδιο ακριβώς ρόλο.
Είναι κρίσιμο, λοιπόν, οι υδρορροές του αυτοκινήτου και ειδικότερα ο νεροχύτης του μπροστινού παρμπρίζ να βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.
Αυτό μπορεί να διασφαλιστεί απομακρύνοντας τα ξένα σώματα από το συγκεκριμένο σημείο του αμαξώματος διευκολύνοντας κατά αυτόν τον τρόπο το έργο του «νεροχύτη» του αυτοκινήτου του μας.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, βέβαια, αυτό ίσως δεν είναι αρκετό, καθώς με το πέρασμα του χρόνου, οι ρύποι που συγκεντρώνονται εκεί «σφραγίζουν» τις οπές και εμποδίζουν την αποστράγγιση των υδάτων.
Τακτικός έλεγχος
Ένας τρόπος για να ελέγξουμε την αποτελεσματικότητα του συστήματος αποστράγγισης είναι να ρίξουμε μια αρκετά μεγάλη ποσότητα νερού και να παρακολουθήσουμε την ταχύτητα με την οποία απορρέει από τη υδρορροή του αυτοκινήτου μας.
Στην περίπτωση που αυτό δεν συμβεί τότε θα χρειαστεί να προχωρήσουμε στον καθαρισμό του νεροχύτη, όχι μόνο επιφανειακά αλλά και κάτω από εκείνο το τμήμα που συνήθως λειτουργεί ως «φίλτρο» ξένων σωμάτων.
Ο καθαρισμός
Αν η ρίψη νερού με υψηλή πίεση δεν φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, τότε θα χρειαστεί να αφαιρέσουμε το «σχαράκι», κάτι που αρκετές φορές απαιτεί νωρίτερα την απομάκρυνση των υαλοκαθαριστήρων.
Με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσουμε πρόσβαση στα ενδότερα του συστήματος απορροής των υδάτων και τη δυνατότητα να το αποφράξουμε.
Και σε αυτήν την περίπτωση η χρήση νερού υπό πίεση μπορεί να μας βοηθήσει, ωστόσο, καλό θα ήταν να ήμαστε προετοιμασμένοι ώστε να χρησιμοποιήσουμε κάποιο αντικείμενο, αρκετά λεπτό ώστε να εισέλθει στις οπές και να απομακρύνει τις επικαθήσεις.
Τα προβλήματα
Ας δούμε τώρα τι προβλήματα μπορεί να προκαλέσει μια βουλωμένη υδρορροή, η οποία δεν μπορεί να διαχειριστεί τις ποσότητες νερού που υποδέχεται και να τις κατευθύνει στο προβλεπόμενο σημείο.
Καθώς κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το σημείο της υπερχείλισης του νερού, είναι πολύ πιθανόν να καταλήξει ακόμα και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, μέσω των υλικών που φροντίζουν είτε για τη θερμική μόνωση είτε για την ηχομόνωση της καμπίνας.
Ένα ακόμα υποψήφιο θύμα της πλεονάζουσας ποσότητας νερού είναι το φίλτρο καμπίνας το οποίο τις περισσότερες φορές γειτονεύει με τα σημεία απορροής.
Η συγκέντρωση νερού ή ακόμα και υγρασίας μπορεί να επιταχύνει ακόμα και τη διάβρωση του μετάλλου, γεγονός που θα χρειαστεί την παρέμβαση εξειδικευμένου τεχνίτη.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, λοιπόν, θα πρέπει να φροντίζουμε ώστε ο «νεροχύτης» του αυτοκινήτου να λάμπει από καθαριότητα.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ