Οδηγείς με το λαμπάκι της βενζίνης αναμμένο: Μύθος ή πραγματικός κίνδυνος για το αυτοκίνητό μας;

lampaki kausimoy kindinos

Πόσο επιβαρυντικό είναι τελικά για το αυτοκίνητο να οδηγούμε συστηματικά με το "λαμπάκι" της χαμηλής στάθμης καυσίμου αναμμένο;

Πολλοί οδηγοί έχουν βρεθεί σε αυτήν την κατάσταση, βλέποντας την κίτρινη ένδειξη στον πίνακα πληροφοριών, που συνήθως βρίσκεται κοντά ή μέσα στον δείκτη καυσίμου. To "λαμπάκι" αυτό μας προειδοποιεί ότι η ποσότητα καυσίμου έχει μειωθεί δραστικά και πρέπει να βρούμε σύντομα πρατήριο για ανεφοδιασμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, λόγω των αυξανόμενων τιμών στα καύσιμα, πολλοί οδηγοί έχουν υιοθετήσει τη συνήθεια να γεμίζουν το ρεζερβουάρ μόνο όσο χρειάζεται για τις άμεσες ανάγκες τους. Ως αποτέλεσμα, η ένδειξη μένει αναμμένη για όλο και μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.

Αυτό που αρκετοί δεν γνωρίζουν, όμως, είναι ότι αυτή η πρακτική μπορεί να προκαλέσει σοβαρές βλάβες στο σύστημα τροφοδοσίας του οχήματος και να επιβαρύνει τον κινητήρα. Ας δούμε γιατί αυτός ο τρόπος οδήγησης μπορεί να είναι επικίνδυνος και τι μπορούμε να κάνουμε για να προστατεύσουμε το αυτοκίνητό μας.

Όταν το λαμπάκι της ρεζέρβας ανάβει, σημαίνει ότι στο ρεζερβουάρ μας απομένουν λίγα λίτρα καυσίμου, συνήθως αρκετά για μια απόσταση 50-70 χιλιομέτρων. Παράλληλα, μέσα στο ρεζερβουάρ υπάρχει ένα ζωτικής σημασίας εξάρτημα, η αντλία βενζίνης.

Αυτή βρίσκεται βυθισμένη στο καύσιμο, το οποίο όχι μόνο τη μεταφέρει μέσω σωληνώσεων στον κινητήρα, αλλά λειτουργεί και ως ψυκτικό μέσο για την αντλία. Το καύσιμο, επιπλέον, δημιουργεί και ένα προστατευτικό φράγμα, αποτρέποντας την επαφή της αντλίας με τον αέρα, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε οξείδωση και φθορά της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν οδηγούμε συνεχώς με λίγο καύσιμο, η αντλία δεν ψύχεται επαρκώς, κάτι που μπορεί να
προκαλέσει υπερθέρμανση και πρόωρη φθορά της αντλίας, ενώ λόγω της κίνησης του αυτοκινήτου ή των ανωμαλιών του δρόμου, υπάρχει η πιθανότητα να ρουφήξει αέρα, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο ζημιάς.

Επίσης υπάρχει κίνδυνος να ρουφήξει κάποιο σκουπιδάκι και γενικότερα βρωμιά ή υπολλείματα με μικροσκοπικά σωματίδια, με τις συνέπειες να μπορούν να είναι καταστροφικές.

Επιπλέον, όταν το ρεζερβουάρ είναι σχεδόν άδειο, αυξάνονται οι πιθανότητες εμφάνισης σκουριάς στο εσωτερικό του, η οποία μπορεί να μεταφερθεί στην αντλία ή σε άλλα μέρη του συστήματος τροφοδοσίας, δημιουργώντας ακόμη περισσότερα προβλήματα.

Σε ακραίες περιπτώσεις, ο συνδυασμός αυτών των παραγόντων μπορεί να προκαλέσει δυσλειτουργία του καταλύτη ή προβλήματα στον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου. Αν και το κόστος αντικατάστασης μιας αντλίας δεν είναι συνήθως εξαιρετικά υψηλό (περίπου 200-300 ευρώ, μαζί με την εργασία), εκτός αν μιλάμε για πετρέλαιο όπου εκεί οι τιμές ανεβαίνουν κατακόρυφα, η ταλαιπωρία και τα πιθανά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν σε άλλα, ακριβότερα μέρη του αυτοκινήτου, είναι αρκετοί λόγοι για να αλλάξουμε συνήθειες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να προστατέψουμε το αυτοκίνητό μας από αυτές τις βλάβες, η καλύτερη πρακτική είναι να φροντίζουμε να ανεφοδιαζόμαστε με καύσιμο όταν η στάθμη φτάνει στο 1/4 του ρεζερβουάρ. Με αυτόν τον τρόπο, αποφεύγουμε τη συνεχή πίεση στο σύστημα και παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής των εξαρτημάτων του οχήματος, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα την απρόσκοπτη λειτουργία του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ