Πετρέλαιο θέρμανσης στο αυτοκίνητο: Γλιτώνεις χρήματα - Τι ζημιές μπορείς να πάθεις;
Με την τιμή των καυσίμων και του diesel κίνησης να έχει εκτοξευτεί, πολλοί οδηγοί ίσως μπουν στον πειρασμό να χρησιμοποιήσουν το φθηνότερο πετρέλαιο θέρμανσης στο αυτοκίνητό τους. Είναι νόμιμο όμως και τι μπορεί να πάθει ο κινητήρας;
Μπορεί να φαντάζουν ίδια, με αλλαγή μόνο στο χρώμα τους, αλλά το πετρέλαιο κίνησης έχει αρκετές διαφορές σε σχέση με εκείνο που χρησιμοποιείται για την οικιακή θέρμανση. Διαφορές που μπορούν να... κάνουν τη διαφορά στην απόδοση και την υγεία του κινητήρα σας αλλά και να σας φέρουν αντιμέτωπους με το γράμμα του νόμου, από τη μεριά του κατηγορούμενου, με τον πέλεκυ να πέφτει βαρύς.
Παλαιότερα, η χρήση πετρελαίου θέρμανσης αντί του diesel κίνησης ήταν ένα πολύ συχνό φαινόμενο, ειδικά από ιδιοκτήτες ταξί αλλά και τους κατόχους αγροτικών μηχανημάτων λόγω φυσικά του χαμηλότερου κόστους, το οποίο, για το πετρέλαιο κίνησης έχει φτάσει πλέον στο 1,966 ευρώ/λίτρο αναφορικά με τη μέση τιμή του πανελλαδικά (τιμές 8ης Ιουνίου).
BUY NOW
Αυτό που θα πρέπει να καταλάβουν οι κάτοχοι diesel είναι ότι η χρήση πετρελαίου θέρμανσης, εκτός του ότι απαγορεύεται από το νόμο να χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα, θα προσφέρει μόνο μεσοπρόθεσμα οικονομικά οφέλη, θα αυξήσει κατακόρυφα την πιθανότητα ζημιάς σε έναν σύγχρονο πετρελαιοκινητήρα ενώ η καύση του απελευθερώνει και περισσότερους ρύπους στην ατμόσφαιρα.
Το πετρέλαιο θέρμανσης επιβαρύνεται με τους λιγότερους φόρους υγρών καυσίμων και η μέση τιμή του αυτή την περίοδο κυμαίνεται στο 1,623 ευρώ/λίτρο (τιμές 27ης Μαΐου). Το πετρέλαιο κίνησης έχει μεγαλύτερο αριθμό κετανίων και διαφορετικό ιξώδες, ενώ σημαντική διαφορά συναντάμε και στην περιεκτικότητα σε θείο. Παράλληλα τα δύο καύσιμα διαφέρουν και στα πρόσθετα που έχει το πετρέλαιο κίνησης, τα οποία κάνουν καλό για την «υγεία» των περιστρεφόμενων και παλιδρομούντων μερών του κινητήρα μας και όχι μόνο, μειώνοντας παράλληλα τις φθορές.
Η χρήση πετρελαίου θέρμανσης στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες θα δημιουργήσει διάφορα κοστοβόρα προβλήματα στο σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης (μπεκ), στην τρόμπα καυσίμου υψηλής πίεσης και φυσικά στο φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (DPF). Παράλληλα, επιβαρύνεται η βαλβίδα ανακύκλωσης των καυσαερίων (EGR) και η λίπανση αρκετών μηχανικών μερών, όπως η τουρμπίνα του μοτέρ.
Από την άλλη, λόγω της μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο που έχει το πετρέλαιο κίνησης, το περιβάλλον επιβαρύνεται το λιγότερο δυνατό, ενώ σε περίπτωση ελέγχου καυσαερίων από τις Αρχές, οι μετρήσεις που θα προκύψουν θα βρίσκονται στα επιτρεπτά όρια.
Σε αντίθετη περίπτωση, να μας πιάσουν οι Αρχές δηλαδή με πετρέλαιο θέρμανσης στο ρεζερβουάρ, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας του οχήματος για ένα έτος και σε περίπτωση υποτροπής για πάντα.