Ποια συστήματα σου «κλέβουν» βενζίνη στο αυτοκίνητο -Τι πρέπει να κάνεις για να το σταματήσεις

Οδηγός αυτοκίνητο

Δεν είναι μόνο ο κλιματισμός που επιβαρύνει την τσέπη του οδηγού αυξάνοντας την κατανάλωση, αλλά υπάρχουν και άλλοι «κρυφοί» υπαίτιοι.

Οι καλοκαιρινές θερμοκρασίες στην Ελλάδα καθιστούν αναγκαία τη χρήση κλιματισμού στο αυτοκίνητο. Μια κίνηση που αποδεδειγμένα αυξάνει την κατανάλωση, αλλά είναι απαραίτητη για την υγεία και την ασφάλεια των επιβατών, καθώς η ζέστη μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα που θυμίζουν μέθη.

meiosh katanalosis 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα, λοιπόν, με την ADAC, τη μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη, η ενεργοποίηση του air-condition μέσα στην πόλη μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου έως και 20%, που ισοδυναμεί με περίπου 1 λίτρο ανά 100 χλμ. Στον αυτοκινητόδρομο, ο αριθμός αυτός μειώνεται στο 6%, δηλαδή περίπου 0,3 λίτρα ανά 100 χλμ.

Αυτοί οι υπολογισμοί βασίζονται σε ένα αυτοκίνητο με μέση κατανάλωση καυσίμου 5 λίτρα/100 χλμ., που είναι από μόνο του αρκετά οικονομικό. Ωστόσο, ο γενικός κανόνας είναι ότι ο κλιματισμός αυξάνει τις απαιτήσεις σε καύσιμο κατά 10-15%.

meiosh katanalosis 3

Όμως, δεν είναι μόνο η χρήση του air-condition που επηρεάζει την κατανάλωση του αυτοκινήτου. Υπάρχουν και άλλα συστήματα που μπορούν να αναγκάσουν τον οδηγό να σταματήσει νωρίτερα για ανεφοδιασμό.

Συγκεκριμένα, όλες οι μονάδες που τροφοδοτούνται από ηλεκτρική ενέργεια, «ξεζουμίζοντας» την μπαταρία, η οποία επαναφορτίζεται μέσω του δυναμό, συμβάλλουν στις αυξημένες απαιτήσεις για ρεύμα, με αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι σύμβουλοι της ADAC έχουν υπολογίσει ότι για κάθε 100 watt ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτούνται, η κατανάλωση αυξάνεται κατά μέσο όρο 0,1 λίτρα ανά 100 χλμ.

meiosh katanalosis 4

Μπορεί αυτός ο αριθμός να φαίνεται μικρός, αλλά αν τον υπολογίσετε με τα ετήσια χιλιόμετρά σας (μέσος όρος 12.000), το επιπλέον κόστος μπορεί θεωρητικά να αγγίξει ακόμα και τα 130 ευρώ το χρόνο.

Παρακάτω παρουσιάζεται ένας πιο αναλυτικός πίνακας σχετικά με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας διαφόρων εξαρτημάτων και την επίδρασή τους στην κατανάλωση καυσίμου:

  • Συμπληρωματική θέρμανση: έως 2000 watt (έως 2 λίτρα/100 χλμ.)
  • Θέρμανση παρμπρίζ εμπρός/πίσω: 8 watt (0,8 λίτρα/100 χλμ.)
  • Απλός ανεμιστήρας (μέση θέση): 170 watt (0,17 λίτρα/100 χλμ.)
  • Φώτα διασταύρωσης: 125 watt (0,125 λίτρα/100 χλμ.)
  • Φώτα ομίχλης: 110 watt (0,11 λίτρα/100 χλμ.)
  • Πίσω φώτα: 35 watt (0,035 λίτρα/100 χλμ.)
  • Θερμαινόμενα/ κλιματιζόμενα καθίσματα: 100 watt (0,1 λίτρα/100 χλμ.)
  • Θερμαινόμενο τιμόνι: 50 watt (0,05 λίτρα/100 χλμ.)
meiosh katanalosis 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως προαναφέρθηκε, δεν πρέπει ποτέ να βάζουμε τη μείωση της κατανάλωσης πάνω από την ασφάλεια μας ή τους νόμους. Οπότε, η ιδέα να μην χρησιμοποιεί κάποιος τον κλιματισμό με 40 βαθμούς για να γλιτώσει μερικά ευρώ, κινδυνεύοντας από υπερθερμία, ή να μην επιλέγει τη θέρμανση του πίσω παρμπρίζ τον χειμώνα ή τη χρήση φώτων, χάνοντας μέρος της ορατότητάς του, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί έξυπνη.

Διαβάστε επίσης:


ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ