Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς μπορείς να την ελέγξεις για να μη μείνεις στο δρόμο
Με αυτό τον τρόπο θα βεβαιωθείτε εύκολα και γρήγορα για την υγεία της μπαταρίας πριν τους κρύους μήνες του χειμώνα.
Τι θα μπορούσε να είναι χειρότερο από μία «νεκρή» μπαταρία αυτοκινήτου ένα κρύο χειμωνιάτικο πρωινό; Στην πραγματικότητα πολλά, αλλά αυτό δεν μειώνει την ενόχληση που θα νοιώσει ο ιδιοκτήτης όταν αντιληφθεί ότι έχει αποφορτιστεί η μπαταρία του αυτοκίνητου του.
Μία καλή μπαταρία μπορεί να παρέχει τις υπηρεσίες για τέσσερα με πέντε χρόνια. Μερικοί βέβαια οδηγοί καυχιούνται ότι η μπαταρία του αυτοκινήτου τους έχει «ζήσει» ακόμα περισσότερο, φτάνοντας τα επτά έτη. Ωστόσο, για να μπορέσει η μπαταρία να βγάλει μία πενταετία, η γεννήτρια θα πρέπει να παράγει συνεχώς την επιθυμητή τάση και να μην υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με τις ηλεκτρικές ευκολίες του αυτοκινήτου.
BUY NOW
Όμως, με κάθε έτος χρήσης της μπαταρίας αυξάνεται ο κίνδυνος να ξυπνήσετε ένα πρωί και η μίζα του αυτοκινήτου να «διστάζει» να εκκινήσει τον κινητήρα. Και αυτό συμβαίνει κυρίως τους χειμερινούς μήνες.
Από την άλλη, αρκετοί οδηγοί πιστεύουν ότι αν η μίζα «γυρίσει» και βγουν τουλάχιστον 12,5 volt στους ακροδέκτες, τότε όλα είναι σίγουρα καλά. Στην πραγματικότητα όμως, δεν είναι όλα τόσο απλά.
Για να μάθετε σε τι κατάσταση βρίσκεται η μπαταρίας του αυτοκίνητου σας, θα πρέπει να πάρετε ένα απλό πολύμετρο για να κάνετε ορισμένες μετρήσεις. Πρώτα θα πρέπει να μετρήσετε την τάση της μπαταρίας χωρίς φορτίο και μετά με ενεργοποιημένη την μίζα. Έτσι θα μπορέσετε να κάνετε σύγκριση στα αποτελέσματα.
Μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία χωρίς φορτίο θα πρέπει να δείχνει τουλάχιστον 12,5 volt. Καθώς το φορτίο της μπαταρίας αυξάνεται, η τάση θα πέσει πρώτα κάτω από τα 10 volt και στη συνέχεια θα ανέβει κοντά στα 10,5 volt. Σε αυτή την περίπτωση, η τάση μίας υγιούς μπαταρίας δεν πρέπει πέσει κάτω από τα 10 volt για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Η μπαταρία θα πρέπει να ελεγχθεί μετά από τουλάχιστον 24 ώρες ακινησίας του αυτοκινήτου. Εάν το όργανο μετρήσεων δείξει 12,5 volt χωρίς φορτίο και 9,6 volt υπό φορτίο, σημαίνει ότι η φόρτιση της μπαταρίας έχει πέσει τουλάχιστον στο 75%. Εάν η ένδειξη του βολτόμετρου υπό φορτίο πέσει στα 8,4 volt και παραμείνει εκεί, τότε η μπαταρία έχει διατηρήσει μόνο το 25% της χωρητικότητάς της. Εάν η μπαταρία μετά από μία μέρα αδράνειας και χωρίς φορτίο δείχνει κάτω από 11 volt, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χρειάζεται αντικατάσταση.