Πώς οι ζάντες του αυτοκινήτου επηρεάζουν την κατανάλωση καυσίμου;

Κατανάλωση καυσίμου

Οι τροχοί του αυτοκινήτου μας πρέπει να είναι πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές που αφορούν την σχεδίαση, το βάρος και φυσικά την αεροδυναμική απόδοση.

Η κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων έχει περάσει στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια και αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα, τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για τους καταναλωτές.

Για αυτό τον λόγο, οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί των εταιρειών συνεργάζονται ακόμα πιο στενά και παρουσιάζουν λύσεις που βοηθούν στην επίτευξη καλύτερης συνολικά απόδοσης. Είτε μιλάμε για ενεργές γρίλιες στη μάσκα, είτε για έξυπνα συστήματα stop/start, ο στόχος είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2.

Aerodynamic wheels 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο μικροσκόπιο των ομάδων εξέλιξης των νέων μοντέλων έχει μπει τα τελευταία χρόνια και η αεροδυναμική απόδοση των τροχών. Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, η σωστή σχεδίαση ενός τροχού δεν διαταράσει την ροή αέρα γύρω από αυτόν, με αποτέλεσμα να βάζει και αυτή το λιθαράκι της μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων.

Μάλιστα, ορισμένοι κατασκευαστές έχουν επιστρατεύσει τα τελευταία χρόνια και την βοήθεια πλαστικών διακοσμητικών στους τροχούς, τα γνωστά σε όλους μας τάσια, για να αυξήσουν ακόμα πιο πολύ την αεροδυναμική απόδοση των μοντέλων τους. Για παράδειγμα, η Tesla τοποθετεί τάσι στον πολυάκτινο τροχό της βασικής έκδοσης του Model 3, ενώ η Skoda βάζει πλαστικά ένθετα σε τροχούς αλουμινίου που καλύπτουν σε μεγάλο ποσοστό τα κενά των ακτίνων.

Aerodynamic wheels 3

Στην περίπτωση της Tesla, ανακοινώνεται αύξηση της αυτονομίας που μπορεί να φτάσει και το 10%, ενώ η Skoda αναφέρει ότι τα πλαστικά ένθετα που τοποθετεί στις ζάντες αλουμινίου των 17 και 18 ιντσών του ανανεωμένου Karoq, μειώνουν τις εκπομπές ρύπων κατά 0,7 γρ./χλμ. CO2. Σε συνδυασμό και με την ενεργή γρίλια στη μάσκα, την μεγαλύτερη πίσω αεροτομή και τα καλυμμένο πάτωμα, το ανανεωμένο SUV της Skoda διαθέτει βελτιωμένη αεροδυναμική που πλησιάζει σε ποσοστό το 10% (Cd 0.30) και κατά συνέπεια συνολική μείωση 15% στις εκπομπές ρύπων και 0,7 λτ./100 χλμ. μέσης κατανάλωσης καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι απόψεις για τη σχεδίαση των αεροδυναμικών τροχών ή των πλαστικών καλυμμάτων και ενθέτων ποικίλλουν, μιας και αυτός ο τομεάς είναι υποκειμενικός. Το σίγουρο όμως είναι ότι κάνουν δουλειά και βοηθούν στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου όταν κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο. Και στην περίπτωση των πλαστικών καλλυμάτων και ενθέτων, μπορείτε να τα αφαιρέσετε όταν κινείστε κατά κύριο λόγο στην πόλη και να τα ξαναβάλετε όταν πρόκειται να κάνετε ένα ταξίδι.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ