Citroen e-C3

Ελαστικά αυτοκινήτου: Πόσο αέρα χάνω από το καπάκι της βαλβίδας;

Πόσο αέρα χάνω από το καπάκι της βαλβίδας

Αν και είναι τόσο μικρό και «ταπεινό», το καπάκι της βαλβίδας παίζει ένα ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της πίεσης των ελαστικών του αυτοκινήτου μας.

Το καπάκι ή πώμα της βαλβίδας έχει αναλάβει έναν πολύ σημαντικό ρόλο και αυτός δεν είναι άλλος από το να κρατάει τους ρύπους της ατμόσφαιρας, τη σκόνη, την υγρασία, το χώμα, το αλάτι και το νερό μακριά από την ίδια τη βαλβίδα αλλά και το εσωτερικό του ελαστικού μας.

Αν τα ελαστικά μας δεν φέρουν καπάκια στις βαλβίδες τους, τότε όλα τα παραπάνω θα βρουν σίγουρα με την πάροδο του χρόνου το δρόμο τους προς τη βαλβίδα. Αν παραμείνουν εκεί τότε που είναι και το επικρατέστερο σενάριο, θα αρχίσουν να διαβρώνουν τόσο την ίδια βαλβίδα, η οποία είναι κατασκευασμένη από μέταλλο όσο και το μικρό στεγανωτικό λαστιχάκι που φέρει (τσιμούχα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το καπάκι της βαλβίδας έχει επίσης και έναν δευτερεύοντα ρόλο καθώς και αυτό λειτουργεί ως στεγανωτικό περιορίζοντας τις απώλειες αέρα από τη βαλβίδα. Μάλιστα, μπορεί να έχετε προσέξει ότι τα ανώτερης ποιότητας καπάκια φέρουν εσωτερικά την δική τους τσιμούχα που εξασφαλίζει με τη σειρά της έξτρα στεγανοποίηση.

Με το πώμα της βαλβίδας στη θέση του, σε περίπτωση που υπάρξει κάποια αστοχία στην ίδια την βαλβίδα καθώς βρισκόμαστε εν κινήσει, θα έχουμε τον χρόνο να σταματήσουμε με ασφάλεια. Ο αέρας που βρίσκεται στο ελαστικό μας θα «δραπετεύσει» σχετικά ελεγχόμενα και αυτό θα πάρει πολύ περισσότερο χρόνο σε σχέση με το αν δεν υπήρχε καπάκι.

Παράλληλα, χωρίς καπάκι βαλβίδας κάθε φορά που θα επιχειρούμε να φουσκώσουμε τα ελαστικά μας, σύμφωνα πάντα με τις πιέσεις που υποδεικνύει ο κατασκευαστής, τότε αυτοί οι ρύποι θα καταλήγουν στο εσωτερικό του ελαστικού μας και θα ξεκινήσουν να το διαβρώνουν και εκ των έσω.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα ελαστικά, άσχετα αν είναι ολοκαίνουργια ή μερικών ετών, είναι απόλυτα φυσιολογικό να χάνουν πολύ μικρές ποσότητες αέρα όσο περνάει ο καιρός. Σε αυτό συνεισφέρουν κυρίως και μεταξύ άλλων, η αυξομείωση της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος και η κατάσταση του οδοστρώματος στο οποίο κινούμαστε.

Γι΄ αυτό άλλωστε και οι κατασκευαστές συνιστούν να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών μας ανά τακτά χρονικά διαστήματα και να συμπληρώνουμε (ή να αφαιρούμε σε κάποιες σπάνιες περιπτώσεις) αέρα.

Τα ελαστικά ενός επιβατικού αυτοκινήτου χάνουν φυσιολογικά συνήθως ένα με έως και τρία psi το μήνα, εφόσον δεν υπάρχουν πολύ έντονες και καθημερινές μεταβολές στη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και εφόσον φυσικά τα καπάκια των βαλβίδων είναι στη θέση που προβλέπεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν το καπάκι απουσιάζει από την βαλβίδα τότε υπό κανονικές συνθήκες το ελαστικό μας δεν θα χάσει περισσότερο αέρα από ό,τι θα έχανε με το καπάκι στη θέση του, σε δεδομένο χρονικό διάστημα. Ωστόσο για όλους τους παραπάνω λόγους που αναφέραμε, λόγω της διάβρωσης που μπορεί να έχει υποστεί η βαλβίδα, δεν αποκλείεται να υπάρξει απώλεια αέρα και μάλιστα σημαντική και εύκολα αντιληπτή.

Όποτε αυτό που πρέπει σίγουρα να κάνετε είναι να ελέγχετε σε τακτά χρονικά διαστήματα -συνήθως όταν ελέγχετε και την πίεση των ελαστικών- και να φροντίζετε οι βαλβίδες των ελαστικών του αυτοκινήτου σας να έχουν πάντα τα καπάκια τους. Σε περίπτωση απώλειας φροντίστε να τα αντικαταστήσετε το συντομότερο δυνατό καθαρίζοντας παράλληλα και την βαλβίδα πριν από την τοποθέτησή τους.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ