Μια ελαττωματική βαλβίδα ή κάποια τρύπα δεν αποτελούν τους μοναδικούς λόγους που το ελαστικό χάνει άερα. Η απώλεια πίεσης οφείλεται και σε φυσικούς παράγοντες, για τους οποίους πρέπει να είμαστε ενήμεροι.
Δεν είναι κοινό μυστικό ότι τα ελαστικά αποτελούν ένα ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο του αυτοκινήτου, δεδομένου ότι είναι το μοναδικό σημείο επαφής του οχήματος με το οδόστρωμα.
Ως οδηγοί, λοιπόν, δεν πρέπει απλά να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την επιλογή του νέου μας ελαστικού, αλλά οφείλουμε και να πράττουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι αυτό βρίσκεται πάντα σε καλή κατάσταση.
BUY NOW
Μεταξύ άλλων καλούμαστε να ελέγχουμε την πίεση αέρα, η οποία επηρεάζει τη διάρκεια ζωής του ελαστικού και την κατανάλωση καυσίμου, την ίδια ώρα που διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην ασφάλειά μας.
Όλοι ξέρουμε ότι μία οπή ή οπή στο πέλμα, όπως και μία ελαττωματική βαλβίδα αποτελούν βασικούς παράγοντες απώλειας αέρα σε ένα ελαστικό. Στον αντίποδα, ελάχιστοι γνωρίζουν ότι απώλεια πίεσης - γύρω στο 1 psi ανά μήνα - προκαλείται και λόγω φυσικών αιτιών, οι βασικές εκ των οποίων είναι οι εξής:
Μικρά μόρια αέρα
Εντός του ελαστικού υπάρχουν μερικά μόρια αέρα τα οποία είναι μικρότερα από τους πόρους της γόμας, με αποτέλεσμα να διαφέυγουν από τo ελαστικό και να διαχέονται στην ατμόσφαιρα.
Σημειώνεται ότι το μέθεθος της απώλειας σε μηνιαία βάση δεν μπορεί να προσδιοριστεί με ακρίβεια, δεδομένου ότι αυτό εξαρτάται - μεταξύ άλλων - από τη μάρκα και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ελαστικού.
Ακόμα και μια απώλεια της τάξεως των 3 psi/μήνα μπορεί να θεωρηθεί φυσιολογική, και κατά συνέπεια να μην αποτελεί λόγο ανησυχίας για τον ιδιοκτήτη του οχήματος. Αυτό, ωστόσο, δεν συνεπάγεται ότι πρέπει να παραλείπουμε να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών (κάθε δύο εβδομάδες), καθώς μία μηνιαία απώλεια ίση με 3 psi, σε επίπεδο εξαμήνου θα μεταφραστεί σε απώλεια 18 psi, αλλοιώνοντας την ασφαλή απόδοση των ελαστικών μας.
Υπάρχουν, μάλιστα, ορισμένοι οδηγοί που προσπαθούν να αποτρέψουν αυτή τη... μηδαμινή απώλεια πίεσης, γεμίζοντας τα ελαστικά τους με άζωτο, τα μόρια του οποίου είναι μεγαλύτερα απ' ό,τι του ατμοσφαιρικού αέρα.
Πράγματι, το άζωτο διαφεύγει πιο δύσκολα από το ελαστικό. Μην ξεχνάμε, ωστόσο, ότι ο αέρας (με τον οποίο γεμίζουμε τα ελαστικά) αποτελείται κατά 78,08% από άζωτο και ως εκ τούτου η επιλογή του αζώτου δεν θα κάνει μεγάλη διαφορά.
Θερμοκρασία
Η διαφυγή μορίων αέρα δεν αποτελεί το μοναδικό φυσικό αίτιο απώλειας πίεσης στα ελαστικά. Απώλεια πίεσης παρατηρείται και κατά τους χειμερινούς μήνες, δεδομένου ότι με το κρύο ο αέρας χάνει τον όγκο του. Ειδικότερα, για κάθε μείωση της θερμοκρασίας κατά 10 ° C, η πίεση στα ελαστικά μειώνεται 1-2 psi.
Οφείλουμε, λοιπόν, να ελέγχουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τον ελαστικών, και εφόσον κριθεί απαραίτητο να συμπληρώσουμε την απαραίτητη ποσότητα αέρα.
Όσον αφορά, τη σωστή πιέση των ελαστικών για το όχημα που οδηγούμε, αυτή αναγράφεται στο εγχειρίδιο χρήσης του οχήματος και στην τάπα πλήρωσης του ρεζερβουάρ.