Ο κινητήρας του αυτοκίνητου μας είναι ένας «ζωντανός οργανισμός» που θέλει φροντίδα για να συνεχίσει να προσφέρει απρόσκοπτα τις υπηρεσίες του.
Το μοτέρ είναι η καρδιά του αυτοκίνητου μας και φυσικά το πιο ακριβό «όργανό» του, για αυτό όλοι οι οδηγοί θέλουν να είναι αξιόπιστος για να γράψει πολλά χιλιόμετρα. Για να συμβεί όμως αυτό θα πρέπει να βρίσκεται σε καλή κατάσταση και τα σωθικά του σαν καινούργια, χωρίς βρωμιές και υπολείμματα που αυξάνουν τη φθορά.
Για αυτό τον λόγο, θα πρέπει να γνωρίζουμε το πώς φθείρεται ένας κινητήρας και φυσικά ποιοι είναι οι εκ των έσω εχθροί του.
BUY NOW
Φυσική φθορά μηχανικών μερών
Όλες οι επιφάνειες τριβής στο εσωτερικό του κινητήρα υπόκεινται σε φθορά, με αποτέλεσμα τη δημιουργία σωματιδίων/ρινισμάτων. Όλα αυτά τα σωματίδια, η βρωμιά δηλαδή, ενσωματώνονται στο λάδι και υποβαθμίζουν τις ιδιότητές του.
Ο καθαρισμός του λιπαντικού από τα μικρά σωματίδια που δημιουργούνται κατά τη φθορά πραγματοποιείται από το φίλτρο λαδιού. Για αυτό τον λόγο, θα πρέπει το φίλτρο λαδιού να είναι υψηλής ποιότητας και, εάν είναι δυνατόν, να αλλάζουμε το λιπαντικό πιο συχνά, ειδικά την περίοδο στρωσίματος του μοτέρ.
Βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων EGR
Όλοι οι σύγχρονοι κινητήρες διαθέτουν βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) για την μείωση των εκπομπών οξειδίου του αζώτου (NOx). Πολλές φορές μπορεί να μην χρειαστεί αντικατάσταση και να απαιτείται ένας απλός καθαρισμός. Ο τελευταίος όμως δεν θα “κρατήσει” για αρκετά χιλιόμετρα, οπότε ετοιμαστείτε για αντικατάστασή της.
Μπεκ ψεκασμού
Τα μπεκ αποτελούν ένα πολύ ευαίσθητο τμήμα του συστήματος ψεκασμού που, όπως είναι λογικό, επηρεάζεται άμεσα από την ποιότητα του καυσίμου. Σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο να ξέρετε ότι η επισκευή θα κοστίσει αρκετά. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με την ποιότητα καυσίμου που βάζουμε στο αυτοκίνητό μας.
Καταλύτης
Ο καταλύτης έχει μεγάλη ανθεκτικότητα και μπορεί να βγάλει όλη την διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Για να διατηρήσει την αντοχή του και τις ιδιότητές του, θα πρέπει να ακολουθείται ευλαβικά η περιοδική συντήρηση του αυτοκίνητου και φυσικά να αποφεύγονται επαφές του προστατευτικού καλύμματος με το τερέν (στην περίπτωση ενός 4x4).