Αν μέχρι τώρα πιστεύατε ότι κατά τη διάρκεια του χειμώνα η άσφαλτος γλιστράει περισσότερο, τότε ίσως ήρθε ώρα να αναθεωρήσετε.
Ας μην γελιόμαστε. Η ελληνική άσφαλτος δεν χρειάζεται τη βοήθεια των καιρικών συνθηκών ώστε να αποκτήσει… μηδενικό συντελεστή πρόσφυσης και να χαρίσει την τρομακτική στις περισσότερων των περιπτώσεων αίσθηση ότι κινείσαι πάνω σε μια επιφάνεια πάγου.
Υπάρχουν, βέβαια και ορισμένες συνθήκες οι οποίες ενισχύουν την ολισθηρότητα της ασφάλτου, κάνοντας το έργο των ελαστικών αλλά και του οδηγού ενός αυτοκινήτου ακόμα πιο δύσκολο.
BUY NOW
Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι οι περισσότεροι πιστεύουν ότι ο χειμώνας είναι η απαιτητικότερη εποχή ή αν προτιμάτε εκείνη η περίοδος κατά την οποία η στεγνή άσφαλτος γλιστράει περισσότερο, στην πράξη αυτό που συμβαίνει είναι το ακριβώς αντίθετο.
Προφανώς οι συχνότερες βροχοπτώσεις αποτελούν ένα στοιχείο το οποίο καθιστά τους χειμερινούς μήνες πιο επικίνδυνους, ωστόσο, αν μιλάμε για τη στεγνή άσφαλτο, τότε οι θερμοκρασίες που επικρατούν τον χειμώνα, τουλάχιστον στις νοτιότερες περιοχές της χώρας, δημιουργούν συνθήκες ιδανικές για τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας.
Ακόμα και σε μια κρύα χειμωνιάτικη ημέρα, με τη θερμοκρασία του οδοστρώματος να μην υπερβαίνει τους 5 βαθμούς, τα θερινά ελαστικά είναι σχεδόν βέβαιο ότι μετά από κάποια χιλιόμετρα θα βρεθούν εντός του θερμοκρασιακού ορίου που προβλέπει ο κατασκευαστής τους.
Μάλιστα, οι χαμηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος θα αποτρέψουν και την υπερθέρμανσή τους, η οποία σε οριακές συνθήκες μπορεί να οδηγήσει στη μεταβολή της πίεσης αέρα στο εσωτερικό τους με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τα χαρακτηριστικά λειτουργία τους.
Ένα ακόμα στοιχείο που καθιστά τους χειμερινούς μήνες πιο «φιλικούς» για τα ελαστικά μας είναι το γεγονός ότι οι συχνότερες βροχοπτώσεις απομακρύνουν από την άσφαλτο ξένα σώματα και ειδικότερα τους ρύπους, η συγκέντρωση των οποίων ενισχύει την ολισθηρότητα.
Δεν είναι δύσκολο, λοιπόν, να συμπεράνει κανείς ότι η εποχή που καθιστά την άσφαλτο πιο ολισθηρή και επικίνδυνη είναι η καλοκαιρινή. Οι υψηλές θερμοκρασίες της ασφάλτου δοκιμάζουν τις ιδιότητες του πέλματος και την ανθεκτικότητά τους υπό συνθήκες πίεσης, την ίδια στιγμή που οι μεγάλες περίοδοι ανομβρίας δημιουργούν ένα αόρατο μεν επικίνδυνο δε φιλμ ρύπων που περιορίζει περαιτέρω την πρόσφυση.
Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι το γεγονός ότι η στεγνή άσφαλτος κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών δημιουργεί σε πολλούς την ψευδαίσθηση ότι μπορούν να πιέσουν περισσότερο και με μεγαλύτερη ασφάλεια καθιστώντας την υπερβολή και το λάθος ακόμα πιο πιθανόν.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ