Ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας χρειάζεται φροντίδα ανά τακτά χρονικά διαστήματα και προτιμά την “ευγενική” χρήση για να γράψει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.
Αρκετοί οδηγοί βλέπουν το αυτοκίνητό τους σαν μια απλή συσκευή που θα τους πάει από το ένα σημείο στο άλλο. Για να πραγματοποιηθεί όμως αυτή η διαδρομή με ασφάλεια και να φτάσουμε στον προορισμό μας, θα πρέπει η “καρδιά” του αυτοκίνητου μας να λειτουργεί ρολόι.
Όσο πιο προσεκτικοί είμαστε με το αυτοκίνητο μας, τόσο περισσότερο θα μας συντροφεύει στη ζωή μας. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να είμαστε τυπικοί με την πραγματοποίηση της περιοδικής συντήρησης, με τα υλικά που πρέπει και στον χρόνο που πρέπει. Εάν αμελήσουμε τον έλεγχο ή την αντικατάσταση των βασικών, τότε δεν θα πρέπει να έχουμε και μεγάλες απαιτήσεις στον τομέα αξιοπιστίας του κινητήρα μας.
BUY NOW
Οι κατασκευαστές εκπονούν ένα πρόγραμμα συντήρησης για το εκάστοτε μοντέλο, έχοντας εκατομμύρια χιλιομέτρων εξέλιξης “στην πλάτη” και κάτω υπό όλες τις συνθήκες. Αναμενόμενα λοιπόν, είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι για να ορίσουν το βέλτιστο χρονοδιάγραμμα αλλαγής λαδιών, αλλά και των λοιπών παραμέτρων των service, και όχι εμείς με την “εμπειρία” μας.
Τα σημεία που πρέπει να δώσουμε μεγάλη προσοχή και να τηρούμε ευλαβικά την συντήρησή τους είναι η λίπανση, η ψύξη, τα φίλτρα, οι ιμάντες και οι φλάντζες. Η σωστή συντήρηση των προαναφερθέντων θα βοηθήσει στο να είναι πάντα σε φόρμα ο κινητήρας μας.
Φροντίζουμε δηλαδή όλα τα υγρά του κινητήρα να είναι στις σωστές αναλογίες που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου μας. Προτιμάμε συνθετικά λάδια υψηλής ποιότητας για τον κινητήρα και συγκεκριμένων προδιαγραφών υγρό για το ψυγείο του. Μόνο έτσι θα είναι υγιής ο κινητήρας μας, θα λειτουργεί στην σωστή θερμοκρασία και δεν θα καταπονεί έντονα άλλα μέρη, όπως οι φλάντζες και οι τσιμούχες, με ότι ζημιά φέρει η αστοχία τους.
Ακόμα, θα πρέπει να αλλάζουμε τακτικά τρία φίλτρα. Το φίλτρο καυσίμου για τη σωστή ροή στο σύστημα ψεκασμού, το φίλτρο αέρος για σωστότερη και αποδοτικότερη καύση και το φίλτρο λαδιού που συγκρατεί μικροσωματίδια και μέταλλα που μπορεί να εισχωρήσουν στον κινητήρα και να τον φθείρουν.
Ζωτικής σημασίας έλεγχος για να μην “σπάσουμε” τον κινητήρα μας, είναι η επιθεώρηση της κατάστασης του ιμάντα χρονισμού. Δεν έχουν όλα τα αυτοκίνητα ιμάντα, αρκετά έχουν καδένα που θέλει συντήρηση με λίπανση και σφίξιμο (και αυτό το ελέγχουμε), αλλά όπου υπάρχει θέλει προσοχή στην συχνότητα αντικατάστασης που προτείνει ο κατασκευαστής. Δεν αμελούμε την προβλεπόμενη αντικατάστασή του σε καμία των περιπτώσεων, καθώς σε περίπτωση που σπάσει θα καρφώσετε τις βαλβίδες στα πιστόνια.
Τελειώνοντας, δεν θα πρεπει να ξεχνάμε ότι κινούμαστε ήπια και στρωτά μέχρι να φτάσει στην σωστή θερμοκρασία λειτουργίας το λάδι του κινητήρα (θέλει περισσότερο χρόνο από το ψυκτικό υγρό), και να είμαστε προσεκτικοί με το καύσιμο που βάζουμε. Όλα παίζουν ρόλο.