Σε μια έκτακτη κατάσταση τα προσκέφαλα των καθισμάτων θα μπορούσαν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και με έναν τρόπο που είναι άγνωστος στο ευρύ κοινό.
Τα καθίσματα των αυτοκινήτων σχεδιάζονται για να προσφέρουν σε οδηγό και επιβαίνοντες την απαιτούμενη άνεση κατά τη διάρκεια μιας μικρής ή μεγάλης διαδρομής άσχετα από τη σωματική διάπλαση εκείνων που τα χρησιμοποιούν.
Τα καθίσματα των αυτοκινήτων σχεδιάζονται ωστόσο για να προσφέρουν και προστασία και ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος με τους κατασκευαστές να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην αντοχή του σκελετού των καθισμάτων στις καταπονήσεις.
BUY NOW
Μέρος της ασφάλειας αλλά και της άνεσης που προσφέρουν τα καθίσματα του αυτοκινήτου προκύπτει και από τη δυνατότητα ρύθμισης που φέρουν. Τα εμπρός καθίσματα φέρουν και τις περισσότερες ρυθμίσεις, ενώ πλέον σε αρκετές περιπτώσεις ρυθμίζονται και τα πίσω καθίσματα αναφορικά με την απόστασή τους από τα εμπρός αλλά και στην κλίση που έχει η πλάτη τους.
Αναμφίβολα και ειδικά για την ασφάλεια όσων βρίσκονται στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου μια από τις πιο σημαντικές ρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν από τον οδηγό αλλά και τους υπόλοιπους επιβαίνοντες είναι η ρύθμιση του ύψους του προσκέφαλου.
Το προσκέφαλο βρίσκεται εκεί για να συγκρατήσει το κεφάλι και τον αυχένα των επιβατών κάθετα σε περίπτωση μετωπικής ή πλαγιομετωπικής σύγκρουσης ώστε να μην δημιουργηθούν μεγάλες γωνίες προς τα πίσω, αμέσως μετά τη σύγκρουση, γωνίες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν βλάβη στον αυχένα.
Ο παραπάνω είναι και ο βασικός λόγος ύπαρξης των ρυθμιζόμενων προσκέφαλων στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου, τα οποία ωστόσο μπορούν να κάνουν και κάτι ακόμη για εμάς σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Αν λοιπόν εμπλακείτε σε κάποιο ατύχημα και οι πόρτες του αυτοκινήτου έχουν φρακάρει και δεν ανοίγουν, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το προσκέφαλο για να σπάσετε τα τζάμια και να βγείτε από την καμπίνα του αυτοκινήτου από εκείνο το σημείο.
Για να σπάσετε το τζάμι με το προσκέφαλο θα πρέπει πρώτα να το απελευθερώσετε από το κάθισμα. Η απελευθέρωση γίνεται συνήθως με ένα κουμπί που βρίσκεται στην κορυφή της πλάτης του καθίσματος, στις βάσεις που εδράζει το προσκέφαλο. Έτσι θα έχετε στη διάθεσή σας μια πολύ καλή «λαβή», που είναι το μαξιλαράκι του προσκέφαλου και στην άλλη άκρη δύο μεταλλικά «καρφιά» υψηλής αντοχής που μπορούν εύκολα να σπάσουν τα πλαϊνά παράθυρα.
Σε κάποιες περιπτώσεις τα κουμπιά είναι δύο, ένα για κάθε βάση, ενώ στην περίπτωση που το προσκέφαλο των εμπρός καθισμάτων είναι ενσωματωμένο στο υπόλοιπο κάθισμα και δεν αποσπάται, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο από τα προσκέφαλα των πίσω καθισμάτων, τα οποία απελευθερώνονται με τον ίδιο τρόπο.
Μπορείτε φυσικά να χρησιμοποιήσετε το προσκέφαλο του καθίσματος για να σπάσετε το παράθυρο και σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο όπου μπορεί να έχουν εγκλωβιστεί επιβάτες.
Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να ανατρέξετε στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή, στις σχετικές οδηγίες για το πώς αφαιρείται το προσκέφαλο (στα εμπρός αλλά και τα πίσω καθίσματα) και να δοκιμάσετε να το βγάλετε και να το βάλετε μερικές φορές ώστε να είστε σίγουροι ότι μπορείτε να το κάνετε αν ποτέ χρειαστεί.