Το σύστημα stop & start διακόπτει την λειτουργία του κινητήρα, αλλά όχι και των περιφερειακών. Υπάρχει κίνδυνος να μου “αδειάσει” την μπαταρία;
Η μεγάλη πλειοψηφία των σύγχρονων αυτοκινήτων διαθέτει σύστημα stop & start, που μάλιστα δουλεύει πολύ σωστά σε σχέση με το παρελθόν. Σκοπός του δεν είναι μόνο να κάνει οικονομία καυσίμου όταν είστε ακινητοποιημένοι σε ένα φανάρι ή ένα μποτιλιάρισμα, αλλά ταυτόχρονα να μειώσει τους ρύπους και τα καυσαέρια στις αστικές περιοχές που υφίστανται αυτές οι συνθήκες κίνησης.
Το μεγαλύτερο ερώτημα που τίθεται από αρκετούς οδηγούς, είναι εάν το σύστημα stop & start εξαντλεί την μπαταρία του αυτοκινήτου τους. Η αλήθεια είναι ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα με αυτά τα συστήματα δεν έχουν τις μπαταρίες που βάζαμε κάποτε στα αυτοκίνητα μας, αλλά είναι ενισχυμένες τόσο σε απόδοση, όσο και σε τιμή (σχεδόν διπλάσιο κόστος).
BUY NOW
Επιπλέον, η διαχείριση της ενέργειας γίνεται ηλεκτρονικά από τον υπολογιστή του αυτοκίνητου, γνωρίζοντας την “δύναμη” της μπαταρίας και διαμορφώνοντας ανάλογα την λειτουργία του συστήματος stop & start. Εάν δηλαδή κρίνει ότι δεν έχει την απαραίτητη ισχύ για να επανεκκινήσει τον κινητήρα, δεν θα τον απενεργοποιήσει.
Άλλες συνθήκες που ο “εγκέφαλος” του αυτοκίνητου μας θα παρακάμψει την λειτουργία του συστήματος stop & start είναι η χρήση του συστήματος κλιματισμού μια μέρα με καύσωνα, η επίτευξη ιδανικής θερμοκρασίας λειτουργίας ενός κρύου κινητήρα και η αναγέννηση του φίλτρου DPF στα πετρελαιοκίνητα.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι παρόλο που το σύστημα stop & start θα σβήσει τον κινητήρα όταν ακινητοποιηθείτε, μπορεί να τον ξαναθέσει σε λειτουργία άμεσα εάν το απαιτούν οι συνθήκες (σύστημα πολυμέσων, κλιματισμός κ.α.).
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ