Τι πρέπει να μην ξεχνά να κάνει κάθε οδηγός όταν βρέχει έντονα για να γλυτώσει από μπελάδες
Υπάρχει ένα εξοπλιστικό χαρακτηριστικό στα αυτοκίνητα που δεν γνωρίζουμε να το χρησιμοποιούμε και επιβάλεται η χρήση του όταν υπάρχουν άσχημες καιρικές συνθήκες.
Ο καιρός τις τελευταίες ημέρες είναι αρκετά καλός και οι νοτιάδες έχουν ανεβάσει την θερμοκρασία για τα δεδομένα της εποχής, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί το ποσοστό υγρασίας στην ατμόσφαιρα και ο σχηματισμός ομίχλης.
Ταυτόχρονα, ο χειμώνας είναι προ των πυλών, πράγμα που σημαίνει ότι θα ακολουθήσουν βροχοπτώσεις ή ακόμα και χιονοπτώσεις στα ορεινά της χώρας. Αυτές είναι απαιτητικές συνθήκες και για την σωστή κυκλοφορία των οχημάτων χρειάζεται η εγρήγορση των οδηγών και η χρήση ενός συγκεκριμένου εξοπλιστικού χαρακτηριστικού για την αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων.
BUY NOW
Κύριο μέλημά μας όταν υπάρχει κακοκαιρία είναι η καλή ορατότητα, ενώ είναι υποχρεωτική και η χρήση της μεσαίας σκάλας των φώτων. Ωστόσο, όταν υπάρχει ομίχλη η κατάσταση περιπλέκεται. Ορισμένα αυτοκίνητα δεν έχουν εμπρός φώτα ομίχλης, αλλά όλα έχουν πίσω φως ομίχλης. Αυτό το πίσω φως είναι υποχρεωτικό και στην πραγματικότητα, η απουσία ή η δυσλειτουργία του οδηγεί σε πρόστιμο από τον Κ.Ο.Κ.
Εδώ όμως δεν θα μιλήσουμε για το πρόστιμο που προβλέπουν οι Αρχές, αλλά για την λανθασμένη ή μη χρήση του πίσω συγκεκριμένου προβολέα ομίχλης. Είναι πραγματικά απογοητευτικό να βλέπουμε πώς μόνο ένα μικρό ποσοστό οδηγών γνωρίζει πώς να χρησιμοποιεί το πίσω φως ομίχλης σωστά. Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ., τα φώτα ομίχλης πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε περίπτωση ομίχλης, χιονόπτωσης ή καταρρακτώδους βροχής, μόνα τους ή μαζί με τα φώτα διασταύρωσης (μεσαία σκάλα).
Όπως είναι ευκόλως κατανοητό, σε τέτοιες συνθήκες μειώνουμε ταχύτητα, χαμηλώνουμε την ένταση του ηχοσυστήματος και κατεβάζουμε ελαφρώς το παράθυρο για να ακούμε καλύτερα το περιβάλλον, ενώ τον πίσω προβολέα ομίχλης θα τον ανάψουμε όταν η ορατότητα μας πέσει κάτω από τα 30 με 50 μέτρα (6 με 10 αυτοκίνητα μακριά).
Η θεωρία είναι πολύ σαφής, αλλά όταν πρόκειται για την πράξη, προκύπτουν προβλήματα. Είναι πολύ συνηθισμένο να βλέπουμε πόσοι οδηγοί, με το πρώτο δείγμα ελαφριάς ομίχλης, ανάβουν όλα τα φώτα ομίχλης στο αυτοκίνητό τους. Αυτή η συμπεριφορά είναι εσφαλμένη και βλάπτει, παρά ωφελεί, τους υπόλοιπους οδηγούς που ακολουθούν.
Τα πίσω φώτα ομίχλης είναι πολύ έντονα καθώς έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν σωστά σε συνθήκες πολύ χαμηλής ορατότητας. Όταν ορισμένοι οδηγοί τα χρησιμοποιούν χωρίς να υπάρχει λόγος, το μόνο που καταφέρνουν είναι να «τυφλώνουν» τους άλλους οδηγούς. Η ρύθμιση του πίσω προβολέα ομίχλης είναι χειροκίνητη, δηλαδή πρέπει να έχει το νου του συνεχώς ο οδηγός για την σωστή χρήση του, μιας και εξαρτάται από τις συνθήκες του δρόμου. Δεν πρέπει δηλαδή να τα ανάψετε και να τα ξεχάσετε.