Η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης έφερε για τα καλά στο προσκήνιο το φαινόμενο του λάθος εφοδιασμού, με το πρόβλημα να εντοπίζεται ουσιαστικά στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Ο λάθος ανεφοδιασμός καυσίμου απαντάται κυρίως στα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, μιας και είναι αρκετά συχνότερη η τοποθέτηση αμόλυβδης αντί για πετρέλαιο.
Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι το στόμιο πλήρωσης των πετρελαιοκίνητων είναι πιο φαρδύ από το αντίστοιχο των βενζινοκίνητο μοντέλων, με αποτέλεσμα να έχουν την δυνατότητα να χωρέσουν τα ακροφύσια (πιστόλια) και των δύο ειδών καυσίμου. Αντίθετα, στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα όπου το στόμιο είναι πιο στενό, μπορεί να εισχωρήσει μόνο το ακροφύσιο αμόλυβδης, οπότε το ενδεχόμενο λάθους είναι εξαιρετικά σπάνιο (εκτός και εάν γεμίζετε σε μια έκτακτη περίπτωση με ντεπόζιτο).
BUY NOW
Ας πούμε όμως δύο απλά λόγια τους δύο τύπους καυσίμου. Το πετρέλαιο έχει λιπαντικές ιδιότητες που εμποδίζουν τη φθορά και τελικά τη βλάβη της εξαιρετικά ευαίσθητης αντλίας καυσίμου, αλλά και του συστήματος ψεκασμού. Η βενζίνη από την άλλη, δεν έχει αυτό το χαρακτηριστικό. Αντιθέτως, έχει καθαριστικό αποτέλεσμα, καταστρέφοντας το προστατευτικό στρώμα που εναποθέτει το πετρέλαιο κίνησης στο σύστημα ψεκασμού. Για αυτό τον λόγο, μόλις ακούσετε ένα δυνατό κροτάλισμα κάτω από το καπό και ο κινητήρας αρχίσει να σκορτσάρει και να δυσλειτουργεί, πρέπει να σβήσετε αμέσως την ανάφλεξη και να καλέσετε την οδική βοήθεια.
Το ιδανικό σενάριο είναι ένας λάθος ανεφοδιασμός με βενζίνη σε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο να γίνει αντιληπτός άμεσα, την ώρα που πραγματοποιείται η διαδικασία. Σε αντίθετη περίπτωση, που είναι και η χειρότερη, θα το καταλάβετε ενώ έχετε ήδη ξεκινήσει να οδηγείτε. Και αυτό γιατί θα υπάρχει ήδη στο κύκλωμα ψεκασμού καυσίμου πετρέλαιο από το προηγούμενο γέμισμα.
Στην πρώτη περίπτωση, θα πρέπει να μην θέσετε σε λειτουργία τον κινητήρα. Υπάρχουν ισχυρές πιθανότητες να προκληθούν δαπανηρές ζημιές στον κινητήρα και στο σύστημα ψεκασμού του καυσίμου οι οποίες δεν καλύπτονται από καμία αυτοκινητοβιομηχανία στο πλαίσιο της εγγύησης. Αμέσως θα πρέπει να καλέσετε την οδική βοήθεια για να μεταφέρετε το αυτοκίνητο στο συνεργείο της εμπιστοσύνης σας για να αδειάσει το ντεπόζιτο καυσίμου και να γίνουν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες καθαρισμού και αλλαγής φίλτρου πετρελαίου προς αποφυγή χειρότερης εξέλιξης.
Στην δεύτερη περίπτωση, να έχετε μόλις εκκινήσει την διαδρομή σας, θα πρέπει να ακινητοποιηθείτε αμέσως και να καλέσετε την οδική βοήθεια. Μην σκεφτείτε να κινηθείτε γιατί το κόστος επισκευής μπορεί να εκτοξευθεί. Τα πρώτα σημάδια που θα αντιληφθείτε αφού διανύσετε λίγα χιλιόμετρα, είναι να παρουσιάσει διακοπές στην λειτουργιά και μετά να σβήσει. Θα έχει προκληθεί βλάβη στο κύκλωμα καυσίμου, με πιθανότερη αιτία την αντλία πετρελαίου και το σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης (μπεκ), τα οποία θα χρειαστούν κατά πάσα πιθανότητα αντικατάσταση και αυτό κοστίζει.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ