Τι σημαίνει το γράμμα Β στο κιβώτιο ταχυτήτων -Πότε και γιατί πρέπει να το επιλέξεις
Τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων έχουν ολοένα και συχνότερη παρουσία στα αυτοκίνητα της Γηραιάς Ηπείρου και φέρνουν μαζί τους και μια νέα λειτουργία που δεν υπήρχε πριν από λίγα χρόνια.
Ένα στοιχείο του εξοπλισμού ενός αυτοκινήτου που άλλοτε χαρακτήριζε τα πολυτελή μοντέλα, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αποτελεί πλέον κοινό τόπο στα σύγχρονα αυτοκίνητα με την πρόοδο της τεχνολογίας να το έχει κάνει καλύτερο και ταυτόχρονα πιο προσιτό από ποτέ.
Η παρουσία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων γίνεται και θα γίνει ακόμη πιο έντονη στο μέλλον και γι΄ αυτό φροντίζουν τόσο τα αυτοκίνητα που φέρουν full και plg-in υβριδικά συστήματα κίνησης όσο φυσικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά, τα οποία, τουλάχιστον για τα δεδομένα της Ευρώπης, αποτελούν το μέλλον των τεσσάρων τροχών και όχι μόνο.
BUY NOW
Σε σχέση με τα «παραδοσιακά» κιβώτια ταχυτήτων, εκείνα που χρησιμοποιούνται στα υβριδικά, PHEV και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα κίνησης φέρουν και μία επιπλέον λειτουργία, την οποία καλό είναι να γνωρίζουμε ώστε να την εκμεταλλευτούμε παράλληλα στο έπακρο όταν έρθει η ώρα να οδηγήσουμε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Συγκεκριμένα οι ήδη γνωστές επιλογές που υπάρχουν σε ένα αυτόματο κιβώτιο είναι η «D» (Drive -οδήγηση) που επιλέγουμε για να κινηθούμε προς τα εμπρός, η «N» (Neutral) που αντιστοιχεί στη θέση της νεκράς, η «R» (Reverse) για την επιλογή της όπισθεν και η «P» (Park) που επιλέγουμε όταν θέλουμε να σταθμεύσουμε.
Η λειτουργία που φέρνουν μαζί τους τα κιβώτια των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων συμβολίζεται με το γράμμα «B», το οποίο αντιστοιχεί στη λέξη «Brake», που σημαίνει «φρένο».
Επιλέγοντας τη λειτουργία «B» και στις δύο περιπτώσεις αυτό που αντιλαμβάνεται ο οδηγός είναι η εντονότερη επιβράδυνση όταν αφήνει το δεξί πεντάλ έναντι της κανονικής λειτουργίας του συστήματος κίνησης του αυτοκινήτου με επιλογή της «D».
Τόσο στα υβριδικά συστήματα κίνησης όσο και στα αμιγώς ηλεκτρικά η λειτουργία «B» κάνει πιο έντονο το φρενάρισμα μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα, ο οποίος εντείνει τη αντίστροφη λειτουργία του -όταν δηλαδή λειτουργεί σαν γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Έτσι παράγεται περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια και φορτίζεται πιο γρήγορα η μπαταρία του αυτοκινήτου, ενώ σε κάποια ηλεκτρικά μοντέλα σχεδόν καταργείται η χρήση του μεσαίου πεντάλ των φρένων, εφόσον ο οδηγός κινείται με φυσιολογικές ταχύτητες και δεν χρειάζεται να επιβραδύνει έκτακτα και απότομα.
Παράλληλα στα υβριδικά με CVT κιβώτιο ταχυτήτων συνήθως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παραμένει σε λειτουργία, σε υψηλότερες μάλιστα στροφές, με το σύστημα να προσφέρει έτσι την υψηλότερη επιβράδυνση που ζητά με την επιλογή της λειτουργίας «B».