Όλα τα αυτοκίνητα καινούρια ή μεταχειρισμένα μπορούν να μας «ενημερώσουν» για τυχόν δυσλειτουργίες που αντιμετωπίζουν με την ένδειξη Check Engine να είναι από τις πιο βασικές.
Ο πίνακας πληροφοριών του οδηγού φέρει δεκάδες ενδείξεις, οι οποίες με την ενεργοποίηση τους μπορούν να ενημερώσουν τον οδηγό για κάτι πολύ απλό ή κάτι που χρήζει άμεσης προσοχής.
Σιγουρα ως οδηγοί θα πρέπει να δίνουμε πάντα προσοχή στις προειδοποιήσεις που μας δίνει το αυτοκίνητο μας ούτως ώστε να μην βρεθούμε ξαφνικά προ δυσάρεστων εκπλήξεων ή επικίνδυνων καταστάσεων.
BUY NOW
Από τις ενδείξεις που δεν θα πρέπει να αγνοούμε ποτέ είναι εκείνη που μας προειδοποιεί για δυσλειτουργία στον κινητήρα μας με την εμφάνιση του σήματος που βλέπετε στη φωτογραφία, η οποία, ανάλογα και με τη σοβαρότητα του προβλήματος μπορεί να έχει κίτρινο ή κόκκινο χρώμα, στα πιο σύγχρονης τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Η λίστα με τα πιθανά προβλήματα που μπορούν να οδηγήσουν στην ενεργοποίηση της συγκεκριμένης ένδειξης είναι μεγάλη. Για παράδειγμα, η αιτία που οδήγησε στο άναμμα της συγκεκριμένης ένδειξης μπορεί να είναι μία όχι καλά κλειστή τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου ή ακόμα και κάποιο ελαττωματικό μπεκ ψεκασμού. Οι αιτίες όμως που μπορούν να προκαλέσουν την ενεργοποίηση της ένδειξης check engine είναι αρκετές και στην λίστα που ακολουθεί θα βρείτε τις σημαντικότερες.
Τάπα ρεζερβουάρ καυσίμου
Δεν είναι η συχνότερη αιτία, αλλά σίγουρα είναι αυτή με την πιο γρήγορη και οικονομική λύση. Σε περίπτωση που κατά τον ανεφοδιασμό καυσίμου δεν σφίξετε στις προβλεπόμενες βόλτες την τάπα καυσίμου, να ξέρετε ότι δημιουργείτε πρόβλημα πίεσης στο σύστημα με αποτέλεσμα το άναμμα της ένδειξης.
Μπεκ ψεκασμού
Τα μπεκ αποτελούν ένα πολύ ευαίσθητο τμήμα του συστήματος ψεκασμού που, όπως είναι λογικό, επηρεάζεται άμεσα από την ποιότητα του καυσίμου. Σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο να ξέρετε ότι η επισκευή θα κοστίσει αρκετά.
Βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR)
Όλοι οι σύγχρονοι κινητήρες διαθέτουν βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) για την μείωση των εκπομπών οξειδίου του αζώτου (NOx). Πολλές φορές μπορεί να μην χρειαστεί αντικατάσταση και να απαιτείται ένας απλός καθαρισμός. Ο τελευταίος όμως δεν θα “κρατήσει” για αρκετά χιλιόμετρα, οπότε ετοιμαστείτε για αντικατάστασή της.
Αισθητήρας λ
Σκοπός του αισθητήρα λάμδα είναι να “διαβάζει” την περιεκτικότητα οξυγόνου στα καυσαέρια και αναλόγως να στέλνει εντολή στο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης του ψεκασμού καυσίμου για την σωστή αναλογία του μίγματος αέρα/καυσίμου. Έτσι επιτυγχάνεται αποδοτικότερη καύση με όσο το δυνατόν καθαρότερα καυσαέρια.
Μπουζί και μπουζοκαλώδια
Τα μπουζί δημιουργούν τον σπινθήρα που χρειάζεται για να πραγματοποιηθεί η καύση του μίγματος. Σε περίπτωση που κάποιο έχει φθαρεί είτε από αστοχία υλικού είτε από το μεγάλο διάστημα χρήσης, να ξέρετε ότι θα ανάψει η ένδειξη check engine άμεσα λόγω της απώλειας ισχύος ή του safe mode στο οποίο θα λειτουργεί ο κινητήρας. Παρόμοιο πρόβλημα μπορεί να παρουσιάσουν και τα μπουζοκαλώδια, οπότε μην αμελείτε τον συχνό έλεγχο και την προβλεπόμενη περιοδική συντήρησή τους.
Καταλύτης
Ο καταλύτης έχει μεγάλη ανθεκτικότητα και μπορεί να βγάλει όλη την διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου. Για να διατηρήσει την αντοχή του και τις ιδιότητές του, θα πρέπει να ακολουθείται ευλαβικά η περιοδική συντήρηση του αυτοκίνητου και φυσικά να αποφεύγονται επαφές του προστατευτικού καλύμματος με το τερέν (στην περίπτωση ενός 4x4).
Αισθητήρας μάζας αέρα (MAF)
Δουλειά του συγκεκριμένου αισθητήρα είναι να ελέγχει την μάζα του αέρα που εισέρχεται στους θαλάμους καύσης και να ενημερώνει την ECU για την δημιουργία του ιδανικού καύσιμου μίγματος.