Σύστημα πέδησης: Τι συμβαίνει όταν τερματίζει το πεντάλ φρένου;

φρενάρισμα πανικού

Τα φρένα του αυτοκίνητου μας θεωρούμε ότι είναι ακλόνητα και δεδομένα. Πατάμε το πεντάλ του φρένου και το αυτοκίνητο επιβραδύνει, σωστά; Τι γίνεται όμως αν δεν φρενάρει;

Το αίσθημα του να πατάς το πεντάλ του φρένου και αυτό να τερματίζει ακουμπώντας το πάτωμα ή να έχει αποκτήσει διπλάδια διαδρομή, δεν είναι ωραίο. Και δεν είναι ασφαλές. Ακόμα κι αν το αυτοκίνητο μας εξακολουθεί να σταματάει καλά, το συγκεκριμένο πρόβλημα στα φρένα πρέπει να αντιμετωπιστεί το συντομότερο δυνατό.

Brake pedal goes to floor 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μία από τις πιο κοινές αιτίες για την “πτώση” του πεντάλ του φρένου στο πάτωμα είναι η απώλεια του υγρού φρένων. Όταν πέσει η στάθμη στο υγρό φρένων, τα φρένα μας απλά δεν θα λειτουργήσουν με τον προβλεπόμενο τρόπο. Ο τρόπος διάγνωσης είναι πολύ εύκολος: θα πρέπει να ελέγξουμε το δοχείο του υγρού φρένων στον χώρο του κινητήρα και να δούμε κάτω από το αυτοκίνητο εάν υπάρχει διαρροή στο σύστημα. Το υγρό φρένων είναι συνήθως άχρωμο και θυμίζει φυτικό λάδι.

Μια άλλη πιθανή αιτία είναι η βλάβη στην κύρια αντλία φρένου, με τον κύλινδρο να συμπιέζει σωστά το υγρό φρένων. Η πίεση στο υγρό φρένων φέρνει σε επαφή τα τακάκια με τις δισκόπλακες των φρένων στους τροχούς και επιβραδύνουμε. Εάν ο κύριος κύλινδρος δεν λειτουργεί σωστά, θα χάσουμε την δύναμη φρεναρίσματος. Χωρίς την πίεση που ασκεί, δεν θα νιώσουμε τη συνηθισμένη αντίσταση όταν πατάμε το πεντάλ του φρένου, με αποτέλεσμα να τερματίσουμε την διαδρομή του πεντάλ και να μην φρενάρουμε αποτελεσματικά.

Brake pedal goes to floor 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα άλλο σημείο που μπορεί να ευθύνεται για την μεγάλη διαδρομή του πεντάλ των φρένων μας, είναι ένας φθαρμένος ενισχυτής φρένων. Ο ενισχυτής φρένων είναι ένας μηχανισμός που χρησιμοποιεί την πίεση κενού για να ενισχύσει τη δύναμη που ασκούμε στο πεντάλ του φρένου. Εάν έχει χαλάσει ο ενισχυτής, τότε η πλήρης δύναμη που απαιτείται για την ενεργοποίηση του κύριου κυλίνδρου και την πίεση του υγρού φρένων δεν υφίσταται, με αποτέλεσμα να μην μπορέσουν να λειτουργήσουν τα φρένα.

Υπάρχει όμως κάτι ακόμα που θα μπορούσε να κάνει το πεντάλ του φρένου να αυξήσει την διαδρομή του. Όσο περισσότερο χρησιμοποιούμε τα φρένα, τόσο ανεβάζει θερμοκρασία το υγρό φρένων και γίνεται πιο ρευστό. Όταν το υγρό φρένων έρχεται στα όριά του (να “βράσει” που λέμε), χρειάζεται περισσότερη δύναμη για να ασκήσει την ίδια πίεση και να δημιουργήσει την απαραίτητη δύναμη στα φρένα. Αυτό το φαινόμενο παρατηρείται κυρίως σε κατηφορικές διαδρομές διάρκειας ή κατά την γρήγορη οδήγηση ενός αυτοκινήτου με συμβατικά φρένα, όπου αυξάνεται η χρήση του συστήματος πέδησης. Για αυτό φροντίζουμε να χρησιμοποιούμε το φρένο του κινητήρα με κατέβασμα σχέσης, πατώντας τα φρένα με σύνεση.

Brake pedal goes to floor 4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ