Μια λάθος κίνηση που θα μπορούσε να κοστίζει αρκετές χιλιάδες ευρώ είναι ο ανεφοδιασμός ενός αυτοκινήτου με το λάθος καύσιμο.
Η πιθανότητα να μπει λάθος καύσιμο στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου μας κατά τον ανεφοδιασμό είναι μικρή, όχι όμως και ανύπαρκτη. Συνήθως, λόγω της διαφορετικής σχεδίασης που έχει το πιο στενό στόμιο της αντλίας βενζίνης σε σχέση με το φαρδύτερο της αντλίας το πετρέλαιο κίνησης, το λάθος γίνεται με τον ανεφοδιασμό βενζίνης σε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.
Ωστόσο, η πιθανότητα να καταλήξει πετρέλαιο σε ρεζερβουάρ κινητήρα βενζίνης είναι επίσης υπαρκτή, ειδικά σε παλαιότερα αυτοκίνητα, αλλά και σε ρεζερβουάρ μοτοσικλετών και λοιπών δικύκλων. Ας δούμε λοιπόν πώς καταλαβαίνουμε ότι έχει γίνει λάθος και τι πρέπει να κάνουμε για να αποφύγουμε τυχόν ζημιές.
BUY NOW
Στην καλύτερη περίπτωση, η οποία θα αποτρέψει και το χειρότερο σενάριο, που είναι κάποια βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας ή ακόμη και στον ίδιο τον κινητήρα, είναι να γίνει άμεσα αντιληπτή η ανάμειξη πετρελαίου και βενζίνης κατά τον ανεφοδιασμό του αυτοκινήτου.
Αν δεν συμβεί αυτό τότε θα καταλάβετε ότι στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου έχει μπει λάθος καύσιμο όταν έχετε ήδη ξεκινήσει να απομακρύνεστε από το βενζινάδικο.
Στο «καλό» σενάριο, όταν δηλαδή αντιληφθείτε έγκαιρα ότι το αυτοκίνητο ανεφοδιάζεται με diesel αντί για βενζίνη, θα πρέπει να σταματήσετε άμεσα τη διαδικασία και να μην θέσετε τον κινητήρα σε λειτουργία, σε καμία περίπτωση.
Το επόμενο βήμα που πρέπει να κάνετε είναι να καλέσετε οδική βοήθεια για να μεταφέρετε το αυτοκίνητο στο συνεργείο της εμπιστοσύνης σας. Εκεί θα πρέπει να αδειάσει εντελώς το ρεζερβουάρ βενζίνης του αυτοκινήτου και να καθαριστεί πολλές φορές με τη χρήση βενζίνης.
Στο «κακό» σενάριο, αν δηλαδή έχετε θέσει σε λειτουργία το μοτέρ και έχετε φύγει από το βενζινάδικο, θα αντιληφθείτε σχετικά γρήγορα ότι κάτι δεν πάει καλά με την λειτουργία του μοτέρ σας. Το μοτέρ θα λειτουργήσει κανονικά για μερικές εκατοντάδες μέτρα, μέχρι να αδειάσει το κύκλωμα τροφοδοσίας από την καθαρή βενζίνη.
Μετά από το παραπάνω στάδιο και με το μείγμα πλέον βενζίνης-πετρελαίου να βρίσκεται στο κύκλωμα και να είναι πιο παχύρευστο και ταυτόχρονα λιγότερο εύφλεκτο από ότι η καθαρή βενζίνη κίνησης, ο κινητήρας θα ξεκινήσει να δυσλειτουργεί παρουσιάζοντας «κόμπιασμα» και αρρυθμία ακόμη και στο ρελαντί.
Στη δυσλειτουργία του κινητήρα θα συνεισφέρει και η αντλία βενζίνης που θα ζορίζεται να κυκλοφορήσει το πιο παχύρευστο μείγμα, ενώ σχετικά γρήγορα θα μπουκώσουν και τα μπεκ του ψεκασμού. Στα πρώτα συμπτώματα από τη χρήση του λάθος καυσίμου θα πρέπει να ακινητοποιήσετε άμεσα το αυτοκίνητό σας καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο κινητήρας να παύσει να λειτουργεί εν κινήσει.
Όπως και με το πρώτο «καλό» σενάριο έτσι και σε αυτή την περίπτωση, το επόμενο βήμα που πρέπει να κάνετε είναι να καλέσετε οδική βοήθεια για την μεταφορά του αυτοκινήτου στο συνεργείο της επιλογής σας για να αδειάσει και να καθαριστεί επιμελώς το ρεζερβουάρ του.
Ακόμη και αν έχει λειτουργήσει για λίγο ο κινητήρας βενζίνης με το μίγμα βενζίνης-πετρελαίου, οι συνέπειες είναι λιγότερο «επώδυνες» οικονομικά από ότι αν αναμιχθεί βενζίνη στο ρεζερβουάρ ενός κινητήρα πετρελαίου. Λογικά τα μηχανικά και λοιπά περιφερειακά μέρη του μοτέρ δεν θα έχουν υποστεί ζημιές, ενώ ίσως να μην χρειαστεί ούτε καθαρισμός των μπεκ.
Σε κάθε περίπτωση το κόστος του σέρβις του κινητήρα βενζίνης λόγω ανεφοδιασμού με diesel αντί για βενζίνη θα κοστίσει γύρω στα 100 ευρώ για τον καθαρισμό του ρεζερβουάρ και θα ανέβει περισσότερο στην περίπτωση που χρειαστούν εργασίες και στο κύκλωμα τροφοδοσίας του μοτέρ ή αν χρειαστεί να κατέβει το ρεζερβουάρ από το αυτοκίνητο -συνήθως δεν χρειάζεται.