Η Ducati Multistrada V4 είναι η φυσική εξέλιξη της μοτοσικλέτας «Πολλών Δρόμων» της ιταλικής εταιρείας με τη νέα γενιά να φτάνει σε εντυπωσιακά επίπεδα ολοκλήρωσης που δικαιολογούν απόλυτα τον χαρακτηρισμό της ως μοτοσικλέτας «τέσσερα σε ένα».
Όλα σε ένα και ένα για όλα
Τέσσερεις μοτοσικλέτες σε μία. Αυτή ήταν η φιλοσοφία της ιταλικής εταιρείας για τη δικύλινδρη γενιά της Multistrada που παρουσιάστηκε το 2010 και άφησε πίσω της για τα καλά και ολοκληρωτικά την πρώτη αερόψυκτη δικύλινδρη Multistada: μια sport touring μοτοσικλέτα που δεν ήθελε να έχει σχέση με το χώμα και έμεινε στην παραγωγή από το 2003 έως και το 2009.
Με την παρουσίαση της δεύτερης δικύλινδρης γενιάς το 2010 η Multistrada ανέβασε τις επιδόσεις και το τεχνολογικό της υπόβαθρο σε άλλο επίπεδο παρουσιάζοντας ένα προφίλ πραγματικά πολλαπλών ρόλων με τα ταξίδια να αποτελούν πλέον παιχνιδάκι και την απόλαυση σε επαρχιακό δρόμο αναπόσπαστο μέρος της προσωπικότητας της.
BUY NOW
Η ολοκαίνουρια 4κύλινδρη γενιά ήρθε για να συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της προηγούμενης βάζοντας όμως ακόμη περισσότερο στο παιχνίδι την εκτός δρόμου κίνηση. Η μικρή αυτή έστω και θεωρητική «θυσία», με την αντικατάσταση του εμπρός τροχού των 17 ιντσών με τον πιο «περιπετειώδη» 19άρη κοιτάζοντας στα ίσια τις μοτοσικλέτες της adventure κατηγορίας.
Η νέα 4κύλινδρη Ducati Multistrada φέρει όλη την εμπειρία που έχει αποκομίσει η Ducati από την κατηγορία «πασπαρτού» που ανήκει η μοτοσικλέτα της και φυσικά, ενώ φέρει αυτούσια και όλη την τεχνογνωσία από το Borgo Panigale στην κατασκευή μοτοσικλετών που στοχεύουν με τις ικανότητες τους στην κορυφή της εκάστοτε κατηγορίας τους.
Νέα τετρακύλινδρη εποχή
Έχοντας ως βασικό συστατικό του χαρακτήρα της τον πανίσχυρο V4 Grandturismo των 170 ίππων, η τεχνολογικά προηγμένη Multistrada συνεχίζει επάξια στο δρόμο που χάραξε η προηγούμενη V2 γενιά και αποτελεί αυτό ακριβώς που λέει και το όνομα της: μια «πασπαρτού» μοτοσικλέτα πολλών δρόμων, η οποία όμως δεν είναι «λίγο από όλα» αλλά πολύ. Πάρα πολύ.
Σε γενικές γραμμές, στην κορυφαία έκδοση V4 S Sport που είχαμε στη διάθεσή μας κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η ιταλική μοτοσικλέτα καταφέρνει και συνδυάζει με εντυπωσιακό τρόπο την άνεση με την σπορ συμπεριφορά και τις εξωπραγματικές επιδόσεις με την καθημερινή χρηστικότητα.
Ο V4 κινητήρας είναι πανταχού παρών και έτοιμος να εκτοξεύσει μπροστά την ιταλική adventure σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, σχεδόν άσχετα από την επιλεγμένη χαρτογράφηση και την σχέση που έχει επιλέξει ο αναβάτης στο εύχρηστο κιβώτιο με το καλό σε λειτουργία quickshifter και τις λογικές διαδρομές του επιλογέα. Το κάνει μάλιστα αυτό με την απόκριση του ride by wire γκαζιού να είναι γλυκιά και συνάμα άμεση και να μην επιδέχεται ουσιαστικής κριτικής, ενώ τα γενικότερα επίπεδα λειτουργίας του χαρακτηρίζονται από τον απαραίτητο πολιτισμό για μια μοτοσικλέτα που φτιάχτηκε για να ταξιδεύει παντού.
Μέχρι την άκρη του κόσμου
Η Multistrada πραγματικά αρέσκεται να ταξιδεύει με απαγορευτικές ταχύτητες και αυτό φαίνεται ότι μπορεί να το κάνει όλη μέρα σα να είναι το πιο φυσιολογικό πράγμα στο κόσμο, κάτι που μεταδίδει και στον αναβάτη της. Η ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα λειτουργεί σωστά στο κομμάτι της προστασίας, τουλάχιστον για αναβάτες με ύψος έως και 1,85 μ. και αμβλύνει πολύ τον τρόπο που φτάνει ο αέρας στο κράνος και τους ώμους. Το φέρινγκ με τους εκτροπείς αέρα παίζει εδώ τον δικό του μεγάλο ρόλο και απομακρύνει μεγάλες ποσότητες από τα πόδια ενισχύοντας τη γενικότερη αίσθηση προστασίας.
Η σταθερότητα που παρουσιάζει η Mutlistrada V4S στις καμπές του αυτοκινητόδρομου είναι υποδειγματική και αυτό άλλωστε το περιμένεις από την κορυφαία έκδοση της adventure από το Borgo Panigale. Οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις ισοπεδώνουν τις όποιες ανωμαλίες χωρίς να διαταράσσουν σε κανένα σημείο τα επίπεδα σταθερότητας που θυμίζουν τρένο και ενισχύονται περαιτέρω από την ύπαρξη του 19άρη εμπρός τροχού.
Hi-Tech GT
Ως η πρώτη μοτοσικλέτα παραγωγής που φέρει στον εξοπλισμό της «έξυπνο» cruise control σε συνδυασμό με σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, η Multistrada προσφέρει μία ακόμη χείρα βοήθειας στον αναβάτη της σε συνθήκες ταξιδιού, ξεκουράζοντας τον δεξί του καρπό σε κάθε μεγάλη ευθεία. Με την ενεργοποίηση του το Adaptive Cruise Control μπορεί και ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα κίνησης ανάλογα με εκείνη του προπορευόμενου οχήματος.
Το Blind Spot Detection (BSD) από την άλλη, μέσω ραντάρ στο πίσω μέρος της μοτοσικλέτας, προειδοποιεί τον αναβάτη για οχήματα που πλησιάζουν με οπτικά σήματα στον καθρέπτη. Το συγκεκριμένο σύστημα μοιάζει λίγο περιττό σε μια μοτοσικλέτα με ονομαστική ισχύ 170 ίππων, αν και στην πράξη λειτουργεί σωστά και στο ιστό της πόλης... ενημερώνει διαρκώς τον αναβάτη με ενδείξεις που εμφανίζονται στους καθρέπτες της Multistrada.
Τι 17, τι 19...
Αυτό που ίσως δεν περιμένει ο αναβάτης είναι ο τρόπος που η Multistrada συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό και όταν εγκαταλείψει τον αυτοκινητόδρομο και βρει μπροστά της τις πρώτες αξιόλογες στροφές. Εκτός βέβαια και αν έχει οδηγήσει την προηγούμενη δικύλινδρη γενιά… Παρά πλέον την απουσία του 17άρη εμπρός τροχού και την αντικατάσταση του με αυτόν των 19 ιντσών, η Multistrada V4 S Sport με τους χυτούς αλουμινένιους τροχούς υπακούει στις ορέξεις του αναβάτη που εκμεταλλεύεται χωρίς φόβο τον πανίσχυρο κινητήρα για να εκτοξευτεί από στροφή σε στροφή. Παρά τα 240+ γεμάτα κιλά, η ιταλική μοτοσικλέτα αλλάζει κατεύθυνση με χαρακτηριστική ευκολία και κρατά πιστά την τροχιά που χαράσσει ο αναβάτης, στον οποίο δεν θα λείψει αισθητά η μικρότερη αδράνεια που προσέφερε ο 17άρη τροχός της προηγούμενης γενιάς Ίσως ούτε και η όποια επιπλέον πρόσφυση με όφελος το ακόμη πιο προοδευτικό γλίστρημα στους ελληνικής ποιότητας δρόμους που δίνει τον απαραίτητο χρόνο αντίδρασης για διορθώσεις.
Σε αυτές τις συνθήκες θετικές εντυπώσεις με την εύρυθμη λειτουργία τους αποσπούν και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, με τις επεμβάσεις τους να είναι σχεδόν ανεπαίσθητες και πάντα επίκαιρες. Στο γεμάτο άνοιγμα του γκαζιού μέσα στη στροφή το ευαίσθητο στις κλίσεις traction control της Multistrada απλά δεν αφήνει την μοτοσικλέτα να επιταχύνει όπως θα της επέτρεπε υπό άλλες συνθήκες ο πανίσχυρος κινητήρας της. Η διαδικασία γίνεται όσο προοδευτικά χρειάζεται, χωρίς απότομα κοψίματα, με το αόρατο ηλεκτρονικό δίκτυ ασφάλειας να είναι πάντα εκεί και πάντα διακριτικό.
Τα φρένα από την άλλη φαίνεται να υπολείπονται ελαφρώς σε δύναμη, πάντα σε σχέση με τις προδιαγραφές τους και όχι με το τελικό αποτέλεσμα, αφού οι ακτινικά τοποθετημένες 4πίστονες δαγκάνες Stylema της Brembo, σε συνδυασμό με την ακτινική τρόμπα και τους δίσκους των 330 χλστ. δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης. Το επιθυμητό αποτέλεσμα έρχεται με λίγη παραπάνω πίεση στη μανέτα, με ένα μέρος της ακρίβειας να έχει θυσιαστεί στο ασφάλτινο κομμάτι για την πολύ καλή απόδοση του συστήματος σε δρόμο με σαθρό τερέν. Εκεί το σύστημα πέδησης έχει την αίσθηση και τη γραμμικότητα που χρειάζεται για να κινηθεί κάποιος απρόσκοπτα, με την Multistrada να δείχνει και σε αυτό το τερέν τις δυνατότητες της.
Στο χώμα λέμε ναι
Η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση Skyhook με τις διαδρομές των 170 και 180 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα κάνει τα «μαγικά» της και σε σαθρό έδαφος με το ανεστραμμένο πιρούνι των 50 χλστ. να κρατά τον τροχό σε επαφή με το έδαφος και να αμβλύνει σε σημαντικό βαθμό τις ανωμαλίες, όπως ακριβώς κάνει και το αμορτισέρ.
Με τη σωστή επιλογή προγράμματος οδήγησης, για τις αναρτήσεις και την απόκριση του κινητήρα και με σύμμαχο τον τροχό των 19 ιντσών, η μεγάλη ιταλική adventure δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα σε κακοτράχαλο τερέν κρατώντας παράλληλα τον αναβάτη της ξεκούραστο. Η τεράστια παραμετροποίηση που προσφέρει η Multistrada της δίνει τη δυνατότητα να βγάζει σε κάθε συνθήκη το σωστό «πρόσωπο» και να προσαρμόζεται στις επιθυμίες του αναβάτη της με το απλό πάτημα των κουμπιών στο αριστερό γκριπ. Το τελευταίο δείχνει και είναι φορτωμένο με κουμπιά, καθώς από εκεί ελέγχονται σχεδόν τα πάντα και η εξοικείωση του αναβάτη με αυτό απαιτεί φυσιολογικά παραπάνω χρόνο από το σύνηθες.
Το πόσο γρήγορα θα κινηθεί κανείς στο χώμα εξαρτάται άμεσα από την εμπειρία του στο συγκεκριμένο τερέν και όχι από τις δυνατότητες της μοτοσικλέτας, με τους αναβάτες μικρής εμπειρίας να αισθάνονται αρκετά άνετα για να επιχειρήσουν χωμάτινες εξορμήσεις χωρίς να νιώθουν ότι παλεύουν με κάποιο θηρίο.
Ταχύτερα, υψηλότερα, ισχυρότερα
Το σύνθημα των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων (Citius, Altius, Fortius) θα μπορούσε να είναι και εκείνο που είχαν στο μυαλό τους οι άνθρωποι του Borgo Panigale όταν σχεδίασαν και εξέλισσαν τη νέα 4κύλινδρη γενιά της Multistrada. Ένα ακόμη βήμα προς τα μπροστά για μια μοτοσυκλέτα που δεν υπολειπόταν σε χαρακτήρα και την ίδια στιγμή προσαρμοζόταν πραγματικά στις συνθήκες του εκάστοτε ασφάλτινου δρόμου που κινούνταν.
Η νέα γενιά βάζει στο στόχαστρο της και τους λάτρεις της περιπέτειας πηγαίνοντας με δικαιολογημένο θράσος το concept της Multistrada ένα βήμα παραπέρα, ένα θράσος που υποστηρίζεται από το τεχνολογικό υπόβαθρο της 4κύλινδρης Ducati, τον πανίσχυρο κινητήρα της και τη μαεστρία των Ιταλών στην παραγωγή μοτοσικλετών που είναι έτοιμες να διεκδικήσουν την κορυφή της κατηγορίας τους χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 4κύλινδρος σε διάταξη V, 1.158 κ.εκ., 170 PS, 125 Nm
Μετάδοση: Κιβώτιο 6 σχέσεων, αλυσίδα
Γεωμετρία (Μεταξόνιο, ίχνος, κάστερ), 1.567 χλστ., 102,5 χλστ., 24,5 μοίρες
Ύψος σέλας: 840-860 χλστ.
Ρεζερβουάρ: 22 λτ.
Βάρος: 242 κιλά (πλήρης υγρών)
Τροχοί Ε/Π: 120/70-19''-170/60''
Τιμή: Από 20.600 ευρώ (V4 S Sport από 29.000 ευρώ)
Εξοπλισμός Αναβάτη
Κράνος: Nolan N-70-2 Bungee N-COM
Μπουφάν: T.UR Jacket J-One τεσσάρων εποχών
Γάντια: Clover
Αντιπρόσωπος: Baxevanis Moto
Τηλ.: 210-9237000