Η πρωτότυπη αγωνιστική Ducati V21L είναι η πρώτη επίσημη ηλεκτρική μοτοσικλέτα των Ιταλών που προχώρησαν στην αποκάλυψη των σημαντικότερων τεχνικών χαρακτηριστικών της.
Οι αγώνες βελτιώνουν το είδος και ως Ducati η ιταλική εταιρεία επίλεξε αυτό το πεδίο για να μπει στη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή, με την πρωτότυπη V21L.
Προχωρώντας στο επόμενο στάδιο της εξέλιξης της V21L η εταιρεία από το Borgo Panigale έδωσε στη δημοσιότητα τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσικλέτας που θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά του επόμενου Παγκόσμιου Κυπέλλου MotoE, το οποίο πραγματοποιείται παράλληλα, ως αγώνας υποστήριξης, με το MotoGP και τις υπόλοιπες κατηγορίες του Παγκοσμίου Πρωταλθήματος Ταχύτητας.
BUY NOW
Η μοτοσικλέτα αποτελεί καρπό των προσπαθειών μηχανικών και σχεδιαστών της Ducati αλλά και του αγωνιστικού της τμήματος με τους Ιταλούς να αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι ακολούθησαν την ίδια μέθοδο που εφαρμόζουν και στην εξέλιξη ενός μοντέλου παραγωγής.
Σύμφωνη και με τις προδιαγραφές που έχει θέσει η αγωνιστική αρχή για τη συγκεκριμένη κατηγορία, η V21L φέρει ηλεκτρικό κινητήρα μέγιστης ισχύος 150 ίππων και 140 Nm ροπής με το συνολικό βάρος να φτάνει στα 225 κιλά, 12 λιγότερα από το ελάχιστο που ζητούν οι κανονισμοί των FIM και Dorna.
Για το μισό σχεδόν βάρος της ηλεκτρικής V21L «ευθύνεται» η συστοιχία μπαταριών, η οποία ζυγίζει μαζί με την κάσα της -κατασκευασμένη από ανθρακονήματα- 110 κιλά. Η μπαταρία και η κάσα έχει σχεδιαστεί από την αρχή για να προσφέρει σωστή κατανομή μαζών, ενώ αποτελεί και φέρον τμήμα του πλαισίου.
Ο μετατροπέας του ρεύματος ζυγίζει πέντε κιλά και προέρχεται από τον κόσμο των ηλεκτρικών αγωνιστικών αυτοκινήτων, κάτι που μας δείχνει ότι το «χεράκι» του στη σχεδίαση και τη διασφαλιση της αξιοπιστίας της αγωνιστικής Ducati έχει βάλει και το Volkswagen Group, με την Ducati να έχει ως μητρική του ομίλου τη Lamborghini.
Άλλα 21 κιλά ζυγίζει ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας με την εξέλιξη του να έχει πραγματοποιηθεί από εταιρεία που συνεργάζεται με την Ducati στο συγκεκριμένο project σύμφωνα με τις προδιαγραφές των Ιταλών. Το όλο κύκλωμα λειτουργεί στα 800V και φέρει διπλό υγρόψυκτο κύκλωμα ψύξης, για το μοτέρ αλλά και την μπαταρία.
Η μπαταρία δεν χρειάζεται να κρυώσει μετά από σειρά «καυτών» γύρων για να φορτιστεί και μπορεί να το κάνει άμεσα με το που η μοτοσικλέτα μπει στα pits, ενώ χρειάζεται περίπου 45 λεπτά για να φτάσει από κενή έως το 80% της ενεργειακής της χωρητικότητας.
Με την κάσα των μπαταριών να αποτελεί μέρος του πλαισίου, το εμπρός υποπλαίσιο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και ζυγίζει 3,7 κιλά και είναι παρόμοιας σχεδίασης με εκείνο της Panigale, ενώ η ουρά που παίζει το ρόλο του πίσω υποπλασίου είναι ανθρακονημάτινη. Από αλουμίνιο είναι κατασκευασμένο και το μονόμπρατσιο ψαλίδι των 4,8 κιλών, ενώ σύμφωνα με τους Ιταλούς η γεωμετρία της V21L μοιάζει πολύ με εκείνη της πρωτότυπης Desmocedici που αγωνίζεται στο MotoGP.
Στον τομεα των αναρτήσεων έχουν χρησιμοποιηθεί οι κορυφαίες λύσεις που προσφέρει για αγώνες η Ohlins με το ανεστραμμένο πολυρυθμιζόμενο πιρούνι να έχει διάμετρο 43 χλστ. για τα καλάμια του και να ανήκει στη σειρά NPX 25/30 και να προέρχεται από την Superleggera V4. Πολυρυμιζόμενο έιναι και το TTX36 αμορτισέρ όπώς και το σταμπιλιζατέρ τιμονιού, επίσης από τη σουηδική εταιρεία.
Τα φρένα φέρουν την υπογραφή της Brembo με τους εμπρός δίσκους να έχουν διάμετρο 338,5 χλστ. και να φέρουν στην εσωτερική πλευρά τους πτερύγια που βοηθούν στην ταχύτερη απαγωγή της θερμότητας. Οι δαγκάνες είναι η μονομπλόκ 4πίστονες GP4RR M4 32/36 της ιταλικής εταιρείας, ενώ ακτινική είναι και η τρόμπα. Οι ομάδες που θα χρησιμοποιούν την μοτοσικλέτα των Ιταλών στο επόμενο Παγκόσμιο Κύπελλο MotoE θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να την εξοπλίζουν με μανέτα στο τιμόνι που θα ελέγχει το πίσω φρένο, για τους αναβάτες που δεν θέλουν να χρησιμοποιούν το ποδόφρενο.
Με την V21L οι Ιταλοί προσδοκούν να αναπτύξουν νέες καινοτόμες τεχνολογίες που θα περάσουν και στα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής της Ducati, συγκεντρώνοντας παράλληλα πολύτιμη εμπειρία για την κατασκευή και εξέλιξη τους.