Με την ρετρό αισθητική και την προσιτή τιμή να το χαρακτηρίζουν, το UM Chill 125 απέδειξε στην πράξη ότι μπορεί να εκτελέσει άριστα τον ρόλο του καθημερινού «εργαλείου» στο αστικό τοπίο.
Με έδρα το Μαϊάμι των Ηνωμένων Πολιτειών, η UM Motorcycles είναι η νέα αμερικάνικη εταιρεία που θέλει, μεταξύ άλλων, να φέρει στο ευρύ κοινό το δίτροχο «αμερικάνικο όνειρο», έχοντας παράλληλα στην γκάμα της και άλλες επιλογές, οι οποίες είναι «εκ γενετής» πιο κοντά στα ευρωπαϊκά γούστα.
Η πρώτη μας επαφή με μοντέλο της UM Motorcycles έγινε με την Renegade Commando 125, την μικρού κυβισμού αλλά εντυπωσιακής εμφάνισης cruiser μοτοσυκλέτα που μπορεί να οδηγηθεί και με δίπλωμα αυτοκινήτου, έπειτα από την σχετική επικαιροποίηση (διαβάστε τη δοκιμή της εδώ).
BUY NOW
Την γκάμα της UM διανθίζει και το πολυχρηστικό, ρετρό αισθητικής scooter Chill 125, το οποίο είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά αποκλειστικά από την ελληνική αντιπροσωπεία ΤΕΟΡΕΝ ΜΟΤΟΡΣ Α.Ε., αποκλειστικού εισαγωγέα και των Renault και Dacia.
Το UM Chill 125 μας παραχωρήθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία για μια εις βάθος δοκιμή που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα πρότυμα αφού παρέμεινε συνολικά στο γκαράζ του Car & Motor συνολικά για ένα μήνα. Έναν μήνα κατά τον οποίο το μικρό στιλάτο scooter εκτέλεσε άριστα τα καθήκοντά κινούμενο στο αστικό τοπίο και έδωσε λύσεις στην μετακίνηση εκεί που τα αυτοκίνητα απλά σηκώνουν τα χέρια.
Διαχρονικότητα και στιλ
Αναμφίβολα στα ισχυρά ατού του Chill 125 συγκαταλέγεται η ρετρό σχεδίασή που το κάνει να ξεχωρίζει στο αστικό τοπίο. Χωρίς ευθείες γραμμές και με τις καμπύλες να έχουν έντονη παρουσία η έμπνευση για την εμφάνιση του μικρού scooter της UM Motorcycles έρχεται προφανώς από το πλούσιο σε παράδοση παρελθόν της γειτονικής Ιταλίας που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως «μητέρα» των scooters.
Με την επιλογή σε λευκό ή σκούρο γκρι χρώμα, η έκδοση Classic της δοκιμής απευθύνεται σε εκείνους που θέλουν να συνδυάζουν την διαχρονικότητα της σχεδίασης με τη διακριτικότητα αφού το Chill είναι διαθέσιμο και στην έκδοση Sport, με πιο έντονα χρώματα για τα πλαστικά του αλλά και γραφικά που καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος των επιφανειών του.
Η φιλικότητα στο επίκεντρο
Οι μικρές διαστάσεις του Chill 125 συνοδεύονται από ένα απόλυτα λογικό συνολικό βάρος και αυτό, σε συνδυασμό με το χαμηλό ύψος της σέλας που βρίσκεται στα 805 χλστ. το κάνουν ιδιαίτερα φιλικό προς όλους τους αναβάτες και ανεξάρτητα από τον σωματότυπο και το φύλο τους.
Με ύψος κοντά στο 1,85 μ. δεν δυσκολεύτηκα να βολευτώ στη σέλα με το σωστό πλάτος και ποσότητα αφρώδους ικανή να με κρατήσει ξεκούραστο και σε διαδρομές που ξεπερνούσαν σε διάρκεια τα 45 λεπτά στον πυκνό αστικό ιστό. Χώρος στη σέλα υπάρχει και για δεύτερο άτομο το οποίο θα βολευτεί επίσης χωρίς ωστόσο οι ανέσεις που απολαμβάνει να χαρακτηρίζονται βασιλικές, κάτι που άλλωστε ισχύει για την πλειοψηφία των 125ριων ρετρό scooters, λόγω των μαζεμένων τους διαστάσεων.
Ο χώρος για τα πόδια στην ποδιά είναι άκρως ικανοποιητικός και με το τιμόνι να βρίσκεται στο σωστό ύψος ο αναβάτης απολαμβάνει μία θέση οδήγησης που φροντίζει για την άνεσή του αλλά την ίδια στιγμή φροντίζει και για τον εύκολο και ξεκούραστο έλεγχο του Chill ακόμη και σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος.
Στα χρηστικά «συν» του Chill 125 συγκαταλέγονται ο χώρος κάτω από τη σέλα που θα φιλοξενήσει με άνεση ένα jet κράνος και μερικά ακόμη αντικείμενα, το μικρό ντουλαπάκι στην ποδιά που κλειδώνει αλλά και η χειρολαβή στο πίσω μέρος που θα βοηθήσει τον συνεπιβάτη να νιώσει πιο άνετα πάνω στο scooter.
Με δεδομένο ότι πρόκεται για scooter που απευθύνεται σε αναβάτες με περιορισμένο budget, το Chill 125 χαρακτηρίζεται τίμιο αναφορικά με την εικόνα που παρουσιάζει ως κατασκευή. Έπειτα από έναν μήνα στη σέλα του, το Chill απέδειξε στην πράξη την αντοχή του και στην επιστροφή του στην αντιπροσωπεία δεν είχε αλλάξει τίποτα σε σχέση με την πρώτη μέρα που το παρέλαβα.
Τα πλαστικά πάνελ που συνθέτουν το κοστούμι του Chill, αν και θα μπορούσαν να είναι καλύτερης ποιότητας σε κάποια σημεία, παρέμειναν στη θέση τους με τους αρμούς να μην αποκλίνουν από τις προδιαγραφές του κατασκευαστή ενώ τριγμοί δεν ακούστηκαν ποτέ, κάτι που υποδεικνύει σε γενικές γραμμές καλή συναρμογή και συναρμολόγηση.
Επιδόσεις για τους δρόμους της πόλης
Ο αερόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας των 124,6 κ.εκ. έχει την απόδοση που χρειάζεται για να κινηθεί κανείς σβέλτα και με ασφάλεια στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον έχοντας σχεδιαστεί με στόχο την αξιοπιστία και το χαμηλό κόστος συντήρησης.
Οι 8,84 ίπποι της μέγιστης ισχύος και τα 9 Nm ροπής δεν πρόκειται να φοβίσουν τους αρχάριους αναβάτες, ενώ όλοι θα μείνουν ευχαριστημένοι από τον ρυθμό επιτάχυνσης και το scooter μπορεί να κινείται σχεδόν με την τελική του ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα σε δρόμο με ελαφριά ανηφορική κλίση. Οι καλές επιδόσεις οφείλονται και στη λειτουργία του CVT κιβωτίου που εκμεταλλεύεται στο έπακρο το μικρό μοτέρ.
Σε γενικές γραμμές το μονοκύλινδρο μοτέρ λειτουργεί πολιτισμένα παράγοντας ελάχιστους κραδασμούς με τον θόρυβο να βρίσκεται λίγο πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και να μην ενοχλεί ακόμη και στην τελική που μπορεί να πετύχει το Chill. Από την άλλη και παρά τις «βασικές» προδιαγραφές του ο κινητήρας παρουσιάζεται φειδωλός ως προς την κατανάλωση βενζίνης με την μέση τιμή της σε μικτές συνθήκες κίνησης να μην υπερβαίνει τα 2,9 λτ./100 χλμ.
Αστικό αιλουροειδές το... ρετρό
Μην σας ξεγελά η διαχρονική σχεδίαση του Chill 125. Κάτω από τα καλλίγραμμα πλαστικά του «κρύβεται» ένα scooter που κοιτάζει τους πηγμένους δρόμους της πόλης με ύφος μπλαζέ και έτοιμο να αντιμετωπίσει με ευκολία ακόμη και τις πιο δύσκολες συνθήκες κίνησης. Το ελαφρύ σύνολο επωφελείται στον μέγιστο βαθμό από το μεταξόνιο που ξεπερνά μετά βίας το 1,3 μ. αλλά και από τη σωστή κατανομή των μαζών και ελίσσεται με χαρακτηριστική άνεση ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα.
Στο άνοιγμα του γκαζιού η ισχύς έρχεται άμεσα προσφέροντας πολύτιμη βοήθεια στις ασκήσεις ισορροπίας του αναβάτη με ταχύτητα βαδίσματος, ενώ το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, σε συνδυασμό με το μικρό πλάτος επιτρέπει στο Chill να περνά από σημεία που μοιάζουν αρχικά αδιανόητα στενά. Από κοντά ακολουθούν και τα φρένα προσφέροντας την απαραίτητη δύναμη που χρειάζεται για μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης. Το σύστημα συνδυασμένης πέδης δουλεύει σωστά στο μικρού κυβισμού scooter της UM και παρά την μέτρια αίσθηση στη δεξιά μανέτα καταφέρνει να απαλλάξει τον αναβάτη από το άγχος του μπλοκαρίσματος του εμπρός τροχού.
Παράλληλα, όσο καιρό το είχα στα χέρια μου, το Chill μου απέδειξε ότι η δύναμη του προβολέα του επαρκεί για ασφαλείς διαδρομές και τη νύχτα, ενώ το πλάτος της ποδιάς του είναι τέτοιο που εκτός από το να κρατά μακριά τον αέρα από τα πόδια είναι αρκετό για να τα προφυλάξει και από νερά που μπορεί να βρίσκονται στο οδόστρωμα.
Οικονομική λύση με μπόλικο στιλ
Το Chill 125 είναι ένα γνήσιο «παιδί τη πόλης» και ως τέτοιο αριστεύει στα καθημερινά του καθήκοντα. Η χαμηλή τιμή του το κάνει προσιτό για μια πραγματικά μεγάλη μερίδα του κοινού, ενώ βρίσκεται τόσο κοντά στον ανταγωνισμό του που η προσεγμένη, διαχρονική του σχεδίαση θα παίξει τελικά πιο καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή. Ως scooter 125 κ.εκ., το Chill είναι παράλληλα προσβάσιμο και στους οδηγούς αυτοκινήτου που μπορούν να βρεθούν στη σέλα του και να το χρησιμοποιούν καθημερινά χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από εξετάσεις. Η απόκτησή του μικρού scooter της UM θα γλιτώσει από τον οδηγό πολύτιμο χρόνο κάθε μέρα, ενώ θα μειώσει δραστικά και τα έξοδα κίνησης δίνοντας πραγματική ανάσα στο πορτοφόλι του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: βενζίνης 8,84 PS, 9 Nm, 124,6 κ.εκ.
Μετάδοση: CVT κιβώτιο
Διαστάσεις/Γεωμετρία (Μήκος, Μεταξόνιο), 1.900 χλστ., 1.320 χλστ.
Ύψος σέλας: 805 χλστ.
Τροχοί: Ε:120/70-12'', Π: 120/70-12''
Φρένα (Ε/Π): Δίσκος 200 χλστ/Δίσκος 190 χλστ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 6 λίτρα
Επιδόσεις: 96 χλμ./ώρα τελική
Κατανάλωση (WMTC):3,3 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 77 γρ./χλμ.
Βάρος: 102 κιλά
Τιμή: 2.000 ευρώ