Η ιταλική Energica παρουσίασε τη νέα ηλεκτρική Experia μπαίνοντας με αξιώσεις για πρώτη φορά στην κατηγορία των sport touring μοτοσικλετών.
Με την παρουσίαση της νέας Experia η Energica βάζει δύσκολα στον ηλεκτρικό ανταγωνισμό της παρουσιάζοντας ηλεκτρική μοτοσικλέτα που έχει όλα τα στοιχεία της sport-touring κατηγορίας και φέρει παράλληλα την μεγαλύτερη σε ενεργειακή χωρητικότητα μπαταρία που έχουμε δει μέχρι στιγμής σε ηλεκτρική μοτοσικλέτα.
Η νέα μπαταρία των 306 V που φέρει η Experia, έχει μέγιστη χωρητικότητα 22,5 kWh. Έναντι της προηγούμενης που χρησιμοποιεί η Energica στις υπόλοιπες μοτοσικλέτες της έχει μικρότερες διαστάσεις, χαμηλότερο βάρος και διαφορετική κατανομή μαζών προς όφελος και της συμπεριφοράς.
BUY NOW
Νέος είναι και ο ηλεκτρικός κινητήρας ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 112 ίππων και 80 σταθερά. Το σημαντικότερο στα ηλεκτρικά μοτέρ είναι φυσικά η ροπή που αποδίδουν η οποία φτάνει στα 115 Nm, με την Energica να αναφέρει χαρακτηριστικά ότι, λόγω και του υποπολλαπλασιασμού, στο πίσω τροχό αυτό το νούμερο ανεβαίνει στα 900 Nm! Η τελική μετάδοση στο πίσω τροχό γίνεται με αλυσίδα. Να σημειωθεί ότι ο δρομέας του ηλεκτρικού κινητήρα περιστρέφεται αντίστροφα προς τη φορά κίνησης της μοτοσικλέτας, κάτι που μειώνει την αδράνεια της Experia στις αλλαγές κατεύθυνσης και έχει βρει ευρεία εφαρμογή τόσο στους στροφαλοφόρους άξονες των κορυφαίων superbikes παραγωγής όσο και στο MotoGP.
Η νέα Energica Experia εκμεταλλεύεται την μεγαλύτερη μπαταρία που έχει τοποθετηθεί σε δίτροχο παραγωγής μέχρι στιγμής και προσφέρει αυτονομία της τάξης των 420 χιλιομέτρων στο αστικό περιβάλλον και 222 χιλιομέτρων κατά το πρότυπο WMTC. Η μπαταρία υποστηρίζει ταχυφόρτιση επιπέδου 3 (έως 24 kW) και μπορεί να "γεμίσει" έως και στο 80% σε 40 λεπτά, ενώ μπορεί να φορτιστεί και από οικιακή πρίζα. Μπορεί τα λίγο πάνω από 200 χιλιόμετρα να μην ανησυχούν προς το παρόν τις συμβατικές sport touring προτάσεις, ωστόσο τα 400+ χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον την κάνουν μια άκρως δελεαστική πρόταση στην κατηγορία των ηλεκτρικών.
Αναφορικά με τις επιδόσεις που προσφέρει ο ηλεκτρικός κινητήρας στην βάρους 260 κιλών μοτοσικλέτα, η τελική περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα και τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 3,5 δευτερόλεπτα.
Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του τέσσερα διαφορετικά προγράμματα διαχείρισης του ηλεκτρικού κινητήρα και των συστημάτων υποβοήθησης (Eco, Urban, Rain και Sport), αλλά και τέσσερα διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης ενέργειας. Στον εξοπλισμό της η Experia φέρει επίσης «βοηθό στάθμευσης» που περιορίζει την ταχύτητα κίνησης προς τα εμπρός ενώ περιλαμβάνει και όπισθεν, αλλά και cruise control με τον αναβάτη να ενημερώνεται μέσω IPS οθόνης πέντε ιντσών. Φυσικά στάνταρ είναι το "ευαίσθητο" στις κλίσεις cornering ABS της Bosch (9.3 MP) όπως και το ρυθμιζόμενο σε έξι στάδια traction control.
Ως μοτοσικλέτα της κατηγορίας sport touring η νέα Experia φέρει τροχούς 17 ιντσών με τις αναρτήσεις να προέρχονται από την ZF Sachs και διαδρομή 150 χλστ. τόσο για το ανεστραμμένο πιρούνι των 43 χλστ. όσο και για το μονό αμορτισέρ. Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχουν διαθέσιμες ρυθμίσεις για την προφόρτιση των ελατηρίων με το αμορτισέρ να ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση επαναφοράς και το πιρούνι να προσθέτει στο τελευταίο ρύθμιση και για την απόσβεση συμπίεσης.
Για τη νεα ηλεκτρική μοτοσικλέτα της η Energica διαθέτει και τριβάλιτσο συνολικής χωρητικότητας 112 λίτρων με την Experia να είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία. Η τιμή της δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, ωστόσο οι εκείνες των υπόλοιπων μοτοσικλετών των Ιταλών κυμαίνονται μεταξύ 20.000-30.000 ευρώ.
Δείτε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ