Μια νέα έρευνα πραγματοποιήθηκε στην Ευρώπη με στόχο να σκιαγραφήσει τους διαφορετικούς τύπους αναβάτη που χρησιμοποιούν μοτοσικλέτες και γενικότερα μηχανοκίνητα δίκυκλα.
Συγκεκριμένα η έρευνα, που παρουσίασε πολλούς διαφορετικούς τύπους αναβάτη, πραγματοποιήθηκε στο Βέλγιο από τον ερευνητικό οργανισμό οδικής ασφάλειας Vias με τους συμμετέχοντες να είναι ηλικίας 16 ετών και πάνω με τον αριθμό των συμμετοχών να φτάνει στις 3.000.
Με βάση το προφίλ των αναβατών της χώρας η έρευνα παρουσίασε συνολικά οχτώ (8) διαφορετικά προφίλ αναβάτη, κάποια από τα οποία ταιριάζουν φυσικά και με τους Έλληνες αναβάτες.
BUY NOW
Το προφίλ που συγκέντρωσε τα περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά με ποσοστό 18,8% είναι ο «"Time-for-me" seeker». Πρόκειται για τον αναβάτη που αναζητά περισσότερο χρόνο για τον εαυτό του. Αν και κατά τη διάρκεια της ζωής του χρησιμοποιεί κυρίως το αυτοκίνητο ως μεταφορικό μέσο, λόγω των οικογενειακών του υποχρεώσεων, το δίκυκλο είναι το κύριο μεταφορικό του μέσο του συγκεκριμένου αναβάτη όταν ξοδεύει χρόνο αποκλειστικά για τον εαυτό του.
Με ποσοστό 18,2%, στη δεύτερη θέση ακολουθεί ο τύπος αναβάτη «I want it all», ή στα ελληνικά εκείνος που τα θέλει όλα. Είναι ο αναβάτης που ζητά πάντα το βέλτιστο στις μετακινήσεις του, σύμφωνα και με τις εκάστοτε ανάγκες και αυτό τον ωθεί να επιλέγει μεταξύ δίτροχου και τετράτροχου σύμφωνα με αυτές.
Το προφίλ που βρίσκεται στην τρίτη θέση και συγκεντρώνει το 14,2% εκείνων που έλαβαν μέρος στην έρευνα είναι ο «Good-Vibe seeker», εκείνος δηλαδή που ψάχνει την απόλαυση στις μετακινήσεις του και την «μετάδοση» θετικής ενέργειας. Σε αυτή την περίπτωση, όταν ο καιρός το επιτρέπει, το μηχανοκίνητο δίκυκλο χρησιμοποιείται με την ίδια συχνότητα που χρησιμοποιούνται και οι υπόλοιπες εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης.
Στην τέταρτη θέση ακολουθεί με ποσοστό 11,6% ακολουθεί ο αναβάτης που θέλει να βελτιστοποιεί στο έπακρο τον διαθέσιμο χρόνο του και γι' αυτό το λόγο ονομάζεται «Time optimizer». Είναι ο αναβάτης που χρησιμοποιεί μοτοσικλέτα την «καλή» περίοδο, όταν δηλαδή οι καιρικές συνθήκες είναι ιδανικές, με στόχο να μειώσει όσο το δυνατό περισσότερο τους χρόνους μετακίνησης του.
Το πέμπτο κατά σειρά προφίλ είναι εκείνο του «Multimodal» αναβάτη (11%), που χρησιμοποιεί δίκυκλο αντί αυτοκινήτου για τις μετακινήσεις του τις εποχές που ο καιρός είναι αίθριος και το εναλλάσσει και με άλλες μορφές κινητικότητας. Ακολουθεί στην 6η θέση με ποσοστό 9,5% ο...Ασυμβίβαστος (Unconditional), ο αναβάτης που χρησιμοποιεί τη μοτοσικλέτα και το αυτοκίνητο του εξίσου συχνά «όποτε» νομίζει αυτός και ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες.
Ίσως προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το πρώτο από τα δύο προφίλ που μας δείχνουν ότι έχουμε να κάνουμε με έναν «γνήσιο» μοτοσικλετιστή βρίσκεται στην... προτελευταία θέση του σχετικού πίνακα, με ποσοστό μόλις 9,2%. Ένα ποσοστό (λιγότερος δηλαδή από ένας στους δέκα αναβάτες) που μας δείχνει ότι το δίκυκλο χρησιμοποιείται ευρέως και στην πλειοψηφία του από κοινό το οποίο δεν το «υπολόγιζε» αρχικά ως μέσο μετακίνησης ή διασκέδασης-αναψυχής.
Στην έβδομη θέση λοιπόν του σχετικού πίνακα βρίσκεται το προφίλ του αναβάτη που οδηγεί δίκυκλο σχεδόν όλη του τη ζωή, αν και προτιμά να το χρησιμοποιεί μόνο τις καλές ημέρες και συνηθίζει να ταξιδεύει με αυτοκίνητο. Αυτός ο τύπος αναβάτη έχει στην κατοχή του δίκυκλο όποτε του το επιτρέπει η οικονομική του κατάσταση.
Ο γνήσιος «μηχανόβιος» καταλαμβάνει την τελευταία και όγδοη θέση με ποσοστό μόλις 7,5%. Είναι ο αναβάτης που χρησιμοποιεί καθημερινά και κατά κόρον το δίκυκλο που έχει στην κατοχή του για να καλύψει όλες τις ανάγκες του και ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν.