Kινητήρες υδρογόνου και στις μοτοσυκλέτες -Ποιοι κατασκευαστές τους εξελίσσουν
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει μέλλον στον κόσμο των δύο τροχών και μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του χωρίς να εκπέμπει ρύπους, σύμφωνα με τους μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές.
Ξεκίνησε σαν συνεργασία μεταξύ της Kawasaki και της Yamaha πριν από δύο περίπου χρόνια, ωστόσο ο κινητήρας υδρογόνου εσωτερικής καύσης για μοτοσυκλέτες έχει γίνει πλέον... εθνική υπόθεση για τους Ιάπωνες κατασκευαστές που θέλουν τα θερμικά μοτέρ να υπάρχουν και σε ένα βιώσιμο μέλλον, τουλάχιστον για τις μοτοσυκλέτες.
Στα μέσα Μαΐου οι Honda, Kawasaki, Suzuki και Yamaha, οι τέσσερεις μεγάλοι Ιάπωνες κατασκευαστές μοτοσυκλετών, ανακοίνωσαν ότι έλαβαν σχετική έγκριση από το υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της χώρας για να δημιουργήσουν τον ερευνητικό συνεταιρισμό HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology).
BUY NOW
Με το βάρος της εξέλιξης κινητήρων υδρογόνου μεγαλύτερης χωρητικότητας να έχει πέσει στους Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτου, με την Toyota να σέρνει τον χορό, ο ερευνητικός συνεταιρισμός έχει σαν μέλη του τόσο τον μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο όσο και την Kawasaki Heavy Industries.
Ο HySE θα έχει ως κύριο ρόλο να προχωρήσει την έρευνα στους κινητήρες υδρογόνου μικρότερου κυβισμού και να πραγματοποιήσει παράλληλα μελέτες αναφορικά με το δίκτυο ανεφοδιασμού που απαιτείται και τα μέσα αποθήκευσης του υδρογόνου.
Ο HySE θα εξελίξει επίσης κινητήρες υδρογόνου και για άλλες εφαρμογές όπως είναι τα υβριδικά συστήματα κίνησης, οι γεννήτριες παραγωγής ρεύματος, αλλά και μοτέρ που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε drones ως power extenders.
Από τη συνεργασία μεταξύ των Ιαπώνων έχουν προκύψει ήδη τα πρώτα αποτελέσματα με την Kawasaki να παρουσιάζει τον υπετροφοδοτούμενο κινητήρα που χρησιμοποιεί στο H2, με σύστημα άμεσου ψεκασμού και καύσιμο το υδρογόνο και εφαρμογή σε ένα ATV, ενώ η Yamaha μετέτρεψε τον εν σειρά τρικύλινδρο κινητήρα των MT-09 και Tracer 9 σε range extender αντικαθιστώντας το κιβώτιο με ηλεκτρική γεννήτρια.
Βέβαια για να παρουσιαστούν και οι πρώτοι κινητήρες υδρογόνου παραγωγής θα περάσει ακόμη αρκετός καιρός και όταν θα έρθει εκείνη η ώρα θα έχει πολύ ενδιαφέρον ποιος από αυτούς τους κατασκευαστές θα παρουσιάσει την πρώτη μοτοσυκλέτα ή scooter με θερμικό μοτέρ που δεν θα ρυπαίνει το περιβάλλον.