Η Peugeot Motocycles ξυπνά μνήμες από το παρελθόν με το νέο concept SPx με τις σχεδιαστικές αναφορές στο άλλοτε δημοφιλές μοτοποδήλατό της 103 SP.
Τα μοτοποδήλατα ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή στην Ευρώπη τις 10ετίες του '70 και του '80 και προσέφεραν την ευκαιρία της προσιτής και οικονομικής μετακίνησης τόσο στους έφηβους όσο και στους οδηγούς αυτοκινήτου.
Ως κατηγορία, η παρακμή στις πωλήσεις των μοτοποδηλάτων ξεκίνησε με την έλευση στη Γηραιά Ήπειρο στις αρχές της 10ετίας του '90 των 50αριών παπιών και scooters που κέρδισαν γρήγορα το μερίδιό τους στην αγορά εκτοπίζοντας τα άλλοτε δημοφιλή μοτοποδήλατα.
BUY NOW
Ένα από αυτά ήταν και το Peugeot 103, το οποίο κατάφερε κυριολεκτικά να παραμείνει στην παραγωγή έως και το 2017 με την Peugeot να προχωρά στην παύση της διάθεσής τους στην Ευρώπη λόγω των αυστηρότερων προδιαγραφών ρύπων Euro 4.
Συνολικά οι πωλήσεις του δίχρονου 103 που ξεκίνησε να παράγεται για πρώτη φορά το 1971 ξεπέρασαν τα τρία εκατομμύρια αντίτυπα με το γαλλικό μοτοποδήλατο να συνεισφέρει τα μέγιστα με τη «γνωριμία» μιας ολόκληρης γενιάς μοτοσυκλετιστών με τους δύο τροχούς.
Τώρα οι Γάλλοι φαίνεται να επιστρέφουν σε ένα από τα πιο αγαπημένα τους μικρά δίκυκλα με την παρουσίαση του concept SPx θέλοντας να εκμεταλλευτούν το κύμα νοσταλγίας που έχει κατακλύσει τους δύο τροχούς τα τελευταία χρόνια σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες.
Το SPx concept παρουσιάστηκε στο Σαλόνι των Δύο Τροχών (Salon du 2 Roues) που πραγματοποιείται στη Λυών της Γαλλίας αυτές τις ημέρες και αναβιώνει το θρυλικό όνομα του μοτοποδηλάτου της Peugeot -SPX ήταν μια από τις κορυφαίες του εκδόσεις-ατενίζοντας με αισιοδοξία το μέλλον.
Το concept είναι SPx φυσικά μόνο στο όνομα αφού τόσο ο μικρός δίχρονος κινητήρας όσο και τα πετάλια που έδιναν στον αναβάτη τη δυνατότητα να υποβοηθήσει την κίνηση του μοτοποδηλάτου απουσιάζουν.
Ωστόσο οι δεσμοί του concept με το αυθεντικό μοτοποδήλατο των Γάλλων συνεχίζονται στη σχεδίαση του πλαισίου και του πιρουνιού, τα οποία συνδυαστικά θυμίζουν αμυδρά το 103 λόγω και του χρώματος που επιλέχθηκε, το οποίο τα κάνει να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα μέρη του concept.
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν κατά την παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού concept, το μοντέλο των Γάλλων θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: μία που θα κατατάσσεται στα 50άρια δίκυκλα, μία που θα οδηγείται με δίπλωμα κατηγορίας Α1 και θα ανήκει τα 125άρια και μία πιο σπορ που θα είναι επίσης αντίστοιχων προδιαγραφών και επιδόσεων με τα μοντέλα της κατηγορίας Α1.
Η πιο σπορ έκδοση θα είναι διαθέσιμη με έξτρα μπαταρία που τοποθετείται πάνω από το πλαίσιο και κάνει το concept να μοιάζει περισσότερο με μοτοσυκλέτα.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας βρίσκεται χαμηλά στο κέντρο του πλαισίου και η μετάδοση στον πίσω τροχό πραγματοποιείται με ιμάντα. Αισθητικά ο LED προβολέας κρατά τους σχεδιαστικούς δεσμούς με την υπάρχουσα γκάμα και συγκεκριμένα με τη μοτοσυκλέτα PM-01 των Γάλλων, ενώ εντύπωση προκαλεί η σχεδίαση της εμπρός ανάρτησης που είναι τύπου Hossack με αμορτισέρ κεντρικά και ψηλά τοποθετημένο και πιρούνι χωρίς αρθρώσεις.
Άλλες λεπτομέρειες για το νέο concept της Peugeot δεν έχουν γίνει προς το παρόν γνωστές και το μοντέλο παραγωγής εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο έως το τέλος του 2025.