Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2023: Η σπάνια Yamaha OW-01 στο περίπτερο του carandmotor.gr
Μια από τις πλέον εξωτικές ιαπωνικές μοτοσυκλέτες της 10ετίας του '80, η αγωνιστική Yamaha OW01, είναι το ιστορικό αστέρι της φετινής Έκθεσης Μοτοσυκλέτας 2023 και φιλοξενείται στο περίπτερο του carandmotor.gr.
Το carandmotor.gr έχει την χαρά να φιλοξενεί στο περίπτερό του την Yamaha OW-01 ή FZR 750 RR ΟW01, όπως είναι το πλήρες όνομά της. Μια ιστορική μοτοσικλέτα που μπορούν να θαυμάσουν από κοντά όλοι οι επισκέπτες της φετινής Έκθεσης Μοτοσυκλέτας, η οποία πραγματοποιείται στο Εκθεσιακό Κέντρο – Κλειστό Π. Φαλήρου (πρώην TAE KWON DO) έως και τις 2 Απριλίου.
Η Yamaha OW-01 κοσμεί το περίπτερο του carandmotor.gr από την πρώτη ημέρα της έκθεσης. Η εντυπωσιακή παρουσία της στο μεγαλύτερο φετινό γεγονός των δύο τροχών έγινε εφικτή χάρη στην συνεισφορά της ελληνικής αντιπροσωπείας των Ιαπώνων ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, η οποία και μας παραχώρησε την εξωτική superbike από την συλλογή ιστορικών μοτοσυκλετών που διατηρεί στο μουσείο της.
BUY NOW
Αφήνοντας έκπληκτο το κοινό των δύο τροχών, η Yamaha OW-01 παρουσιάστηκε το 1988 και είναι μια superbike που μπορεί να κυκλοφορήσει νόμιμα σε δημόσιο δρόμο. Ωστόσο, επί της ουσίας πρόκειται για αγωνιστική μοτοσυκλέτα, η οποία φέρει μόνο τα απολύτως απαραίτητα για να μην έχει προβλήματα με το νόμο. Με την τοποθέτηση του κιτ που είχε ετοιμάσει τότε η εταιρεία των τριών διαπασών, την αφαίρεση των περιφερειακών που την έκαναν νόμιμη για τον δρόμο και ένα ζευγάρι slick ελαστικά μπορούσε να λάβει μέρος άμεσα στους αγώνες.
Για την δημιουργία της OW-01 η Yamaha αξιοποίησε όλη την τεχνογνωσία που είχε αποκτήσει από τους αγώνες ταχύτητας και δημιούργησε μια μοτοσυκλέτα όπου δεν έγινε κανένας περιορισμός στο κόστος εξέλιξης. Αυτό άλλωστε υποδεικνύει και ο κωδικός «OW», ο οποίος συνοδεύει μόνο της εργοστασιακές αγωνιστικές των Ιαπώνων, με την OW-01 να είναι και η πρώτη στην ιστορία της Yamaha που ήταν διαθέσιμη και σε ιδιώτες.
Για την OW-01 το αλουμινένιο πλαίσιο «Deltabox» δύο δοκών σχεδιάστηκε από την αρχή και έθεσε νέα στάνταρ αναφορικά με το βάρος και την στιβαρότητα των sport μοτοσυκλετών της Yamaha επηρεάζοντας την εξέλιξη όλων των μελλοντικών της μοντέλων, σχεδόν μέχρι και σήμερα.
Το παραπάνω θα μπορούσε να ειπωθεί και για τον υγρόψυκτο 20βάλβιδο 4κύλινδρο κινητήρα των 749 κ.εκ. (5 βαλβίδες στον κύλινδρο) που ενώ είχε κοινά σημεία με τις προηγούμενες αγωνιστικές μοτοσικλέτες των Ιαπώνων ήταν στην πραγματικότητα ένα ολοκαίνουργιο μοτέρ.
Σε προδιαγραφές δρόμου, η απόδοσή του εν σειρά 4κύλινδρου με τις μπιέλες τιτανίου και το καινοτόμο σύστημα ελέγχου καυσαερίων EXUP στην εξάτμιση -για την αύξηση της απόδοσης-, έφτανε επίσημα στους 121 ίππους και τα 69,6 Nm ροπής -περίπου 108 ίπποι στον πίσω τροχό, σύμφωνα με τις δυναμομετρήσεις της εποχής και όριο περιστροφής τις 13.800 σ.α.λ. Με το αγωνιστικό κιτ, η ισχύς έφτανε μια ανάσα από τους 130 πραγματικούς ίππους, ενώ το βάρος δεν ξεπερνούσε τα 187 «στεγνά» κιλά.
H εξωτική homologation OW-01, ήταν η απάντηση της Yamaha στους κανονισμούς του νεοσύστατου τότε Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike, η σχεδόν χειροποίητη μοτοσυκλέτα που δημιούργησε για να ανταγωνιστή την Honda VFR750R (RC30) που είχε παρουσιαστεί έναν χρόνο νωρίτερα και την Ducati 888. Η παραγωγή περιορίστηκε στις 1.000 μονάδες.
Σήμερα και βάσει της συνολικής της σχεδίασης, η Yamaha OW-01 θεωρείται ως μία από τις μοτοσυκλέτες έδειξαν τον δρόμο για την σχεδίαση των σύγχρονων superbike και είναι μία από τις πλέον περιζήτητες sport μοτοσυκλέτες των 80s στις δημοπρασίες.