WMC 250EV: Η ταχύτερη ηλεκτρική μοτοσικλέτα στον κόσμο

WMC 250EV

Η βρετανική White Motorcycle Concepts σχεδίασε την πρωτότυπη WMC250EV γύρω από ένα τεράστιο τούνελ στο κέντρο της, η οποία μειώνει κατά 69% την αεροδυναμική αντίσταση και συμβάλλει στην επίτευξη τελικής 402 km/h.

Η WMC250EV είναι εμπνευσμένη από τον ιδρυτή της WMC, Robert White, που υπήρξε για δύο δεκαετίες μηχανικός στη Formula 1, στο WEC και στο LeMans. Έτσι, ίσως, εξηγείται η ιδιαίτερη έμφαση που δίνει στην αεροδυναμική με το δίτροχο δημιουργήμά του, το οποίο είναι σχεδιασμένο γύρω από ένα τεράστιο τούνελ στο κέντρο του, και γύρω από τον αναβάτη - τον Robert White αυτοπροσώπως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι η πρώτη φορά που ένα τόσο μεγάλο σε μέγεθος τούνελ Venturi χρησιμοποιείται σε μοτοσικλέτα. Κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ξεκινά από το σημείο που βρίσκεται ο προβολέας σε μια κανονισκή μοτοσικλέτα και φτάνει μέχρι την ουρά, κάτω από το σώμα του αναβάτη που κάθεται σχεδόν σε οριζόντια θέση.

Το σχεδιαστικό concept της WMC250EV προϋπέθετε, φυσικά, την τοποθέτηση όλων των μηχανικών μερών της κάτω από το ανθρακονημάτινο τούνελ. Η βρετανική πρωτότυπη μοτοσικλέτα διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες -ισχύος 30 kW έκαστος- που είναι τοποθετημένοι στον κέντρο του εμπρός τροχού και στο πίσω ψαλίδι.

Κατά συνέπεια, η μοτοσικλέτα έχει την κίνηση και στους δύο τροχούς, αλλά και παράλληλα ανακτά την ενέργεια του φρεναρίσματος και από τους δύο - με αποτέλεσμα, όπως λέει ο White, να επιτυγχάνει έτσι διπλάσια αυτονομία με ίδιου μεγέθους μπαταρία σε σχέση με μια συμβατική μοτοσικλέτα. Η μπαταρία έχει μέγεθος 15 kWh.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η WMC250EV αποδίδει 134 ίππους (πολύ λιγότερους από τους 362 hp της Voxan Wattman), όμως είναι η αεροδυναμική με την οποία η WMC φιλοδοξεί να ξεπεράσει τα 400 km/h και να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας που κατέχει η Voxan από τον περασμένο Νοέμβριο.

Η WMC, με αναβάτη τον ίδιο τον White, δοκίμασε την WMC250EV στην αεροσήραγγα της MIRA στο Hinckley της Βρετανίας, και την αντιπαρέθεσε με την αεροδυναμικά «κορυφαία μοτοσικλέτα του κόσμου» (εννοώντας πιθανότατα τη Suzuki Hayabusa). Το αποτελέσματα ήταν εκθαμβωτικά: το βρετανικό πρωτότυπο είχε 69% μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση, με ασύλληπτο συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0.118.

Με την αεροδυναμική της, παρά με την ισχύ της, η WMC250EV θα επιχειρήσει να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας ηλεκτρικών μοτοσικλετών στη Βολιβία το 2022. Απότερος στόχος του Robert White είναι να περάσει τις τεχνολογίες του πρωτοτύπου στις μοτοσικλέτες παραγωγής της WMC, αρχής γενομένης από τo commuter WMC300FR - που θα έχει στο επίκεντρο την τεχνολογία του κεντρικού τούνελ «V-Air», αλλά φυσικά με πολύ λιγότερο ακραίο βαθμό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ