Η Yamaha ετοιμάζει αυτόματο κιβώτιο για τις ΜΤ-07, Tenere, Tracer 7, R7

Yamaha XTZ700 Tenere

Η ιαπωνική εταιρεία κατέθεσε δύο πατέντες αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων για τον κινητήρα CP2, που περιλαμβάνουν τον ηλεκτρονικό έλεγχο του συμπλέκτη και του επιλογέα ταχυτήτων.

Ο κινητήρας CP2 κινεί ορισμένα από τα πιο δημοφιλή και εμπορικά δίτροχα της Yamaha, όπως τα MT-07, Tenere, Tracer 7 και R7, συνεπώς αυτό μπορεί να είναι ένα σύστημα που θα δούμε στη μαζική παραγωγή και όχι σε κάποια εξωτική μοτοσικλέτα.

Yamaha MT-07
Yamaha MT-07
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αντίθεση με τις Kawasaki, KTM, Honda και CFMoto, που επίσης κατέθεσαν τα δικά τους σχέδια αυτόματου κιβωτίου στο ευρωπαϊκό γραφείο πατεντών (και η Honda ήδη εφαρμόζει το σύστημα E-Clutch), η Yamaha δεν προσεγγίζει τις αυτόματες αλλαγές σχέσεων με κάποιο μηχανικό σύστημα, αλλά ηλεκτρονικά.

Για την τελευταία, τα μηχανικά μέρη φαίνεται να είναι ιδιαίτερα απλουστευμένα, συμβατικά και σε δεύτερη μοίρα, και είναι πολύ λιγότερο σοφιστικέ σε σχέση με τα αντίστοιχα σχέδια των Kawasaki και ΚΤΜ - που δεν έχουν παρουσιαστεί επισήμως ακόμα.

Αυτό αφήνει να εννοηθεί ότι η Yamaha προσπαθεί να εξελίξει ένα συμπαγές σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου του κιβωτίου και του συμπλέκτη, το οποίο θα συμπεριλαμβάνεται στην κεντρική ηλεκτρονική μονάδα. Κάτι τέτοιο θα προσφέρει οφέλη και από άποψη χωροταξίας.

Πάντως, είναι ξεκάθαρο ότι εφ' όσον το σύστημα αυτό φτάσει στην παραγωγή θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα δικύλινδρα με τον κινητήρα CP2. Ήδη τα σχέδια της Yamaha το τοποθετούν στο ΜΤ-07, που σημαίνει ότι εύκολα θα μπορούσε να περάσει και στις Tenere και Tracer 7.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λεπτομέρεια των τεχνικών σχεδίων που κατέθεσε η Yamaha στο γραφείο πατεντών δείχνει ότι το ηλεκτρονικό της σύστημα αυτόματης μετάδοσης είναι ήδη σε πολύ προχωρημένο στάδιο εξέλιξης. Αλλά προς το παρόν οι Ιάπωνες δεν έχουν δώσει, δημόσια, περισσότερες πληροφορίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ